Honda Hornet Forum Part 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
lol, ik weet niet eens of ik met een dame of kerel aan het ouwehoeren ben hier. :+

Heb ik in Thailand ook wel eens gehad....😜

Een Hornet meeting helpt btw ook goed om wat meer zekerheid in het rijden te krijgen. Veel kilometers maken met veel andere Horneteers en je zit er helemaal in!
 
Laatst bewerkt:
Wat leuk dat je dat gaat organiseren bert!


Gisteren nieuw gel zadel erop gedaan van sellerie, minder last van m'n kont op de langere ritten hopelijk en 't ziet er 100x beter uit :]



& welkom voor de nieuwelingen trouwens! :)
 
Wat hoor ik daar nou, had iemand het over een hornet eifel meeting? :+
giphy.gif

Regel het maar. :P :9
 
Ik moet zeggen dat dat er wel erg handig uitziet.

Wat zou zo'n ding voor mijn motor kosten? Enig idee?
Ja, dat heb ik wel aangezien ik de importeur ben van die dingen. :+
Maar dat wil ik graag buiten dit forum houden, dus als je even via PB of via mijn site contact opneemt komen we daar wel uit.....
 
Ik zit met goed weer ieder weekend in de eifel. Als er genoeg man mee willen kunnen we wat dieper in de eifel wel een hotel boeken lijkt mij
 
hoi mensen,

ik heb een tijdje niet gereden, heb sinds eind januari m'n rijbewijs, en sinds een week een motor (honda hornet 600 cbs uit 2000) dus behalve wat proefritjes bijna twee maanden niet gereden. Ook nog niet de snelweg op geweest alleen het gekkenhuis in dat de binnenstad van Amsterdam heet. Ik vind het voor de snelweg nog wat koud en winderig.
Eerlijk gezegd voel ik me weer een beetje een beginner op de weg en voel me daar een beetje onzeker door. Ik wil ff weten of ik de enige ben met dat gevoel zo kort na het rijbewijs of niet...en of jullie er misschien nog tips voor hebben.

Dank alvast!


Als je een keer met een mede horneteer en Amsterdammer een rondje in en om Amsterdam wil maken, laat maar weten... Ik weet ook genoeg rustige plekjes waar je prima kunt oefenen.
 
hoi mensen,

ik heb een tijdje niet gereden, heb sinds eind januari m'n rijbewijs, en sinds een week een motor (honda hornet 600 cbs uit 2000) dus behalve wat proefritjes bijna twee maanden niet gereden. Ook nog niet de snelweg op geweest alleen het gekkenhuis in dat de binnenstad van Amsterdam heet. Ik vind het voor de snelweg nog wat koud en winderig.
Eerlijk gezegd voel ik me weer een beetje een beginner op de weg en voel me daar een beetje onzeker door. Ik wil ff weten of ik de enige ben met dat gevoel zo kort na het rijbewijs of niet...en of jullie er misschien nog tips voor hebben.

Dank alvast!

Alleen maar goed dat je je onzeker voelt. Je hebt weinig ervaring en je hebt de motor nog niet volledig onder controle. Ik denk dat het een goede eigenschap is voor een beginnende rijder. Beter dan dat je overmoedig bent.

Als je maar wel lekker blijft rijden ondanks je onzekerheid, dan gaat het vanzelf weg. Wel je ruimte durven te nemen en de ruimtes blijven opzoeken. En laat je niet opjagen door auto's, stel je eigen veiligheid voorop!

Ik heb ook een Hornet en woon in Amsterdam. Meestal ga ik richting Haarlem/Bloemendaal. Je kan ook richting het Gooi rijden via Weesp, of richting Monnickendam via Noord, over de Durgerdammerdijk/zuiderzee route. Alleen echt rustig zal het rondom Amsterdam nooit worden:).
 
lijkt mij prima, ik houd me aanbevolen :]


zadel foto's;

Net zadel Brembi!
Hoop veranderd sinds de laatste meeting.
Hoe bevalt je nieuwe uitlaat met Power commander?

Laatste tijd niet erg actief geweest op het forum. Meer met 2 benen op zo'n stuk hout gestaan in een berg van die koude witte poeder ;)!
Zag een mooi nieuw uiterlijk voor het forum..

En voor een ritje in en rondom de Eifel hou ik me aanbevolen!
 
Vier Horneteers in Amsterdam? :o

Dan kan er sowieso wel een mini-pre-Eiffel-ritje georganiseerd worden. :P
 
Laatst bewerkt:
Net zadel Brembi!
Hoop veranderd sinds de laatste meeting.
Hoe bevalt je nieuwe uitlaat met Power commander?

Laatste tijd niet erg actief geweest op het forum. Meer met 2 benen op zo'n stuk hout gestaan in een berg van die koude witte poeder ;)!
Zag een mooi nieuw uiterlijk voor het forum..

En voor een ritje in en rondom de Eifel hou ik me aanbevolen!

powercommander is nog niet geplaatst helaas, wel vanmiddag ff een mail verstuurd om een afspraak te maken om hem erin te zetten + powerbanken *O*
 
Goedeavond heren na een flinke opruiming in de kelder.
Kwam ik deze geanodiseerde rem en koppelingshendel tegen.
Heb deze besteld voor op mijn hornet van 2005, dus daar past ie zeker op.
Te koop voor 25 euro

720.jpg
 
Laatst bewerkt:
Amsterdam is zowat op steenworpafstand.. Mits je heul hard gooit! Dus als er richting de eifel gereden wordt haak ik wel ergens aan!
Of een middagje bollenstreek ofzo.
 
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Ivo en ik woon in de Zaanstreek. Sinds een klein jaar rijd ik op een blauwe Hornet 900 uit 2003.

Na aankoop heb ik de Hornet een update gegeven door een aantal aanpassingen te doen:
Vering voor en achter laten vervangen en afstellen door TRS (achter complete shock Wilbers en voor alleen de veren en olie)
Powercommander ingebouwd en afgesteld
Verstelbare remschakelset
Stalen remleidingen voor
En uiteraard een Renthal ultra low stuur

Het enige wat ik nog wil aanpassen is de vertanding. Hebben jullie ervaring met aangepaste vertanding, zo ja dan hoor ik het graag.

Ik zat zelf te denken aan 2 tanden groter achter of een kleiner voor en achter een groter.

Voor de Hornet heb ik jaren op het circuit gereden met een R1. Dit jaar wil ik ook af en toe het circuit op met de Hornet.

Ik hoor het graag.

Groeten Ivo
 
Laatst bewerkt:
En nu ben ik als leek benieuwd naar het effect van meer en of minder tandjes.
Wat wordt er verbeterd aan de eigenschappen van de motor?

Meer koppel, ten koste van een lagere topsnelheid. Ook ga je wat sneller door de versnellingen.

Nu is topsnelheid op een naked bike natuurlijk lang niet zo interessant als snel optrekken :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan