Honda Hornet Forum Part 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
photo.php


weet niet of de link werkt maar ik heb sinds vandaag ook een hornet :-)
 
Wie gebruikt er een paddock stand voor zijn Hornet? Heeft het veel voordelen?

Ik heb een Hornet 600 uit 2009, welke paddock stand kan ik hiervoor gebruiken?
 
Wie gebruikt er een paddock stand voor zijn Hornet? Heeft het veel voordelen?

Ik heb een Hornet 600 uit 2009, welke paddock stand kan ik hiervoor gebruiken?
Zijn zat opties.
Welke je wil/nodig hebt ligt aan de vraag waarvoor jij een/de bok precies voor wilt gebruiken. ;)
(Denk ik)
 
Laatst bewerkt:
Wie gebruikt er een paddock stand voor zijn Hornet? Heeft het veel voordelen?

Ik heb een Hornet 600 uit 2009, welke paddock stand kan ik hiervoor gebruiken?
Zijn zat opties.
Welke je wil/nodig hebt ligt aan de vraag waarvoor jij een/de bok precies voor wilt gebruiken. ;)
(Denk ik)

Het enige waarvoor ik hem wil gebruiken is voor het smeren van de ketting omdat dit vrij lastig is op het moment...

Google maar eens op de ABBA Superbikestand. Geen echte paddockstand, maar veel beter. Helaas ook wat duurder......

Die ziet er ook goed uit, maar is dat wel stabiel? :X
 
Wat is daar lastig aan?
Inspuiten, motor iets naar voren en nog een keer inspuiten..

Ik vind het omslachtig in vergelijking met mijn oude brommert die een middenbok had. :9

Daarnaast heb ik een hugger met kettingbeschermer van Barracuda, waardoor er nog minder ketting bloot ligt om te kunnen spuiten. Hierdoor moet ik hem super vaak verplaatsten wil ik de ketting goed invetten.
 
hoi mensen,

ik heb een tijdje niet gereden, heb sinds eind januari m'n rijbewijs, en sinds een week een motor (honda hornet 600 cbs uit 2000) dus behalve wat proefritjes bijna twee maanden niet gereden. Ook nog niet de snelweg op geweest alleen het gekkenhuis in dat de binnenstad van Amsterdam heet. Ik vind het voor de snelweg nog wat koud en winderig.
Eerlijk gezegd voel ik me weer een beetje een beginner op de weg en voel me daar een beetje onzeker door. Ik wil ff weten of ik de enige ben met dat gevoel zo kort na het rijbewijs of niet...en of jullie er misschien nog tips voor hebben.

Dank alvast!
 
tips?

gewoon gaan rijden en zoek een wat rustiger gebied dan Amsterdam. Rij een keer richting de bollenstreek! oke, daar kan het soms ook een gekkenhuis zijn. maar het is veel overzichtelijker.
Uiteindelijk is 't meestal gewoon gewenning. Kilometers vreten en vraag eens iemand mee met de motor. Het helpt vaak als iemand met wat meer ervaring voor je rijd.
 
Ik had het in het begin ook heel erg. Wat hierboven al gezegd wordt: gewoon gaan rijden.

Maar ik zou dan juist liever iemand achter me hebben rijden. Kan hij/zij mooi het verkeer ophouden voor je. :P
 
Laatst bewerkt:
Banaan eten en gaan met banaan! :P

Gewoon je ervoor gaan en goed anticiperen. Dan komt het helemaal goed!
Zoek rustige wegen op. Laat het je wennen aan je motor. Maak kilometers en je hebt plezier in motorritje!

Succes!
 
Thanks mensen voor de tips :-) ik ga vandaag naar een parkeerplaats en even kijken of ik de AVB oefeningen ook met m'n eigen motor kan, leer ik m'n motor gelijk wat beter kennen. En vooral plezier hebben in het bijleren is denk ik erg belangrijk. Fijn om te weten dat meer mensen zich in de beginnersmodus herkennen ;-)
 
Ik vind het omslachtig in vergelijking met mijn oude brommert die een middenbok had. :9

Daarnaast heb ik een hugger met kettingbeschermer van Barracuda, waardoor er nog minder ketting bloot ligt om te kunnen spuiten. Hierdoor moet ik hem super vaak verplaatsten wil ik de ketting goed invetten.
Zou dan kijken of je voor een leuke prijs een middenbok kan vinden. Is veruit het makkelijkst.
In je eentje een losse bok onder de achterbrug steken is ook niet altijd erg makkelijk.

Of zoals hierboven beschreven zonder bok, vergt iets meer tijd en geduld :)
hoi mensen,

ik heb een tijdje niet gereden, heb sinds eind januari m'n rijbewijs, en sinds een week een motor (honda hornet 600 cbs uit 2000) dus behalve wat proefritjes bijna twee maanden niet gereden. Ook nog niet de snelweg op geweest alleen het gekkenhuis in dat de binnenstad van Amsterdam heet. Ik vind het voor de snelweg nog wat koud en winderig.
Eerlijk gezegd voel ik me weer een beetje een beginner op de weg en voel me daar een beetje onzeker door. Ik wil ff weten of ik de enige ben met dat gevoel zo kort na het rijbewijs of niet...en of jullie er misschien nog tips voor hebben.

Dank alvast!
Hi, niet lullig bedoelt, maar je bent toch ook een beginner als je net 2 maanden je rijbewijs hebt :)
Niets iets om je voor te schamen hoor. Als je meteen als Rossi door de bochten gaat is ook niet goed zeg maar.
Gewoon lekker rijden, rijden en rijden. Ervaring op de weg leer je het meeste van. En bouw wat extra marge in, voor het geval dat...

Motorrijden is net als fietsen. Dat verleer je niet in 2 maanden of meer...

Ik zal mijn beginnersmodus als ik na een winterstop weer ga rijden maar niet toelichten... :X O-) })
 
Het stukje binnendoor van Abcoude naar Maarssen (de N402) is dan wel goed om te rijden misschien: niet doodeng langs het water overal, goed overzichtelijk, toch redelijk op snelheid, bochtjes, en soms wat bebouwde kom. :)

Als je wil kan ik wel eens meerijden als dat wat extra comfort geeft. Ik woon zelf ook in Amsterdam.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan