Honda Hornet Forum Part 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels heeft zich bij mij wel weer een nieuwe uitdaging gemeld:

[~[url="http://thumbnails114.imagebam.com/42275/9e43fe422741214.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails114.imagebam.com/42275/469fbf422741341.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails105.imagebam.com/42275/739e4d422741846.jpg"]afbeelding~][/URL]

:? Heb niet overdreven hard geremd, al gebruik ik de laatste tijd de voorrem meer dan voorheen. Ook geen gekke hobbels gepakt ofzo. Denk toch wel dat hier weer naar gekeken moet worden. B|

Remmen kan nooit de oorzaak zijn van lekke keerringen ;) . Als je voorvork in orde is mag je de motor op z'n kop remmen , dan gaat hij nog niet lekken. Ik rem altijd 100% op de voorrem , daar dient hij voor :Y , achterrem is om stapvoets te draaien of voor de moto tegen te houden op een helling of voor op circuit ;) . Gewoon andere dichtingen en olie in de vork en alles is weer in orde :)
 
Hoi, ik rij momenteel een CBR600F 1995 en die gaat er eind seizoen uit. Ik ben van plan om dan naar een hornet 2004-2006 te gaan kijken omdat die hetzelfde blok heeft als de CBR600 en ik die heel fijn vind.

Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de aankoop? Nokkenasketting spanner en spanningsregelaar weet ik, verder nog iets?

Duurt nog wel even voor ik ga kijken, zal ergens in het volgende seizoen zijn, maar informeren kan natuurlijk nog geen kwaad. Ik heb zelfs al een givi topkoffer rek klaar liggen, haha.
 
Ach, ik ben van mijn "gebochelde" S-je gaan houden. :Y
Wat Bert al zegt, smaken verschillen gelukkig. Daarom moest ik ook zo om Robing79's stellige reactie lachen.

@Aoks, ik ben 1.85...wind komt nu op m'n schouders en nsatuurlijk helm (doppen in inderdaad).
Wil best zo'n Puigje proberen, maar omdat het A. weer munnie kost en A. de hornet er niet fraaier op wordt, ben ik toch een beetje huiverig. Denk dat ik het wel ga proberen, zijn nog clip-on ruitjes ook.

Inmiddels heeft zich bij mij wel weer een nieuwe uitdaging gemeld:

[~[url="http://thumbnails114.imagebam.com/42275/9e43fe422741214.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails114.imagebam.com/42275/469fbf422741341.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://thumbnails105.imagebam.com/42275/739e4d422741846.jpg"]afbeelding~][/URL]

:? Heb niet overdreven hard geremd, al gebruik ik de laatste tijd de voorrem meer dan voorheen. Ook geen gekke hobbels gepakt ofzo. Denk toch wel dat hier weer naar gekeken moet worden. B|

Hey Ynod,

Lekke voorvork had ik vorig jaar. Met hulp van dit forum ( link via Joep geloof ik) heb ik ze zelf weer in orde gemaakt. ( in de openbare werkplaats waar af en toe om hulp kon vragen van iemand daar) kost je alleen wat nieuwe ringen en voorvork olie.
 
Iedereen dank voor de informatie!
Op momenten als deze wordt me weer duidelijk hoe handig/noodzakelijk het is dat je zelf een beetje kan sleutelen. :X Ik wil een cursus bij de openbare werkplaats gaan volgen, maar vooralsnog moet de lekke keerring maar door een expert gefixt worden. Zal Snoek eens bellen.

Was een trieste gewaarwording vanmorgen, toen ik incheckte in de bus. _O-

Spykes, ik weet niet veel van Hornets, behalve dat ze over het algemeen erg weinig problemen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf een aantal keer bij Snoek motoren geweest, Heerhugowaard.
Mijn ervaringen zijn goed, en op een Honda ben je altijd welkom daar. Andere fietsen wat minder volgens mij :P

Kijk, een garage met een groot Honda hart hebben een streepje voor!

Toch denk ik dat ik het iets dichter bij huis zoek, dat is wat handiger mbt afleveren en weer thuis komen ed. Heb m'n oog laten vallen op index
Lijkt me een sympathieke zaak, hoop dat ik iig snel weer de weg op kan.

Zie trouwens dat Snoek een verschrikkelijk keurige S, 8.300KM/2003 te koop heeft voor €3.000.- Mijn S is wat doorleeft qua uiterlijk (alhoewel slechts 25K op de tellert), ik denk er weleens over om een netter exemplaar aan te schaffen. Zeker omdat ik nu een plek heb ik de overdekte garage in m'n straat.....moet de koop-impuls maar even bedwingen denk ik. :9
 
Oh, en een tip voor leken en newbees zoals ik, beter niet je motor schoonspuiten met een hogedrukspuit! Ik haal de Hornet vrij vaak door een wasbox met een hogedrukreiniger, en dacht redelijk op te passen voor gevoelige delen (lagers, ketting, elektra en....voorvork), maar heb toch het vermoeden dat het daar is misgegaan.

Voortaan bewaar ik de hogedruk maar voor het koekblik.
 
Voor verings-dingetjes, ga ik altijd naar Hyperpro in Alphen a/d Rijn eigenlijk. Dat is hun core business, dus altijd goed. Denk dat ze een hornet vorkje met hun ogen dicht doen :P
Prijs is ook altijd wel netjes vind ik, misschien niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste...
Wel snel bellen dan, want ze hebben het altijd verschrikkelijk druk...

Verder kan je misschien best doorrijden met licht lekkende/zwetende voorvorkpoot hoor, maar dat moet je zelf inschatten.

Hogedrukspuit kan best op een motor (vind ik), maar je moet uiteraard wel wat afstand houden (althans dat is mijn ervaring...), niet alles afspuiten met een centimeter afstand :P :+
 
Iemand hier toevallig nog een 2007-2010 model zadel te koop? De SE versie heeft standaard een alcantara zadel, leuk en zo tenzij je op stapt na een regenbui en het voelt alsof je in je broek gepist heb :-) Ben dus op zoek naar het standaard leren zadel.
 
Iemand hier toevallig nog een 2007-2010 model zadel te koop? De SE versie heeft standaard een alcantara zadel, leuk en zo tenzij je op stapt na een regenbui en het voelt alsof je in je broek gepist heb :-) Ben dus op zoek naar het standaard leren zadel.

Wil wel ruilen ;) ik rij toch zo min mogelijk in de regen :)
 
Voor verings-dingetjes, ga ik altijd naar Hyperpro in Alphen a/d Rijn eigenlijk. Dat is hun core business, dus altijd goed. Denk dat ze een hornet vorkje met hun ogen dicht doen :P
Prijs is ook altijd wel netjes vind ik, misschien niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste...
Wel snel bellen dan, want ze hebben het altijd verschrikkelijk druk...

Verder kan je misschien best doorrijden met licht lekkende/zwetende voorvorkpoot hoor, maar dat moet je zelf inschatten.

Hogedrukspuit kan best op een motor (vind ik), maar je moet uiteraard wel wat afstand houden (althans dat is mijn ervaring...), niet alles afspuiten met een centimeter afstand :P :+

Hyperpro ja, de experts. Zou er wel heen willen, maar kan vanmiddag terecht bij Bikes and Solutions in Haarlem. Als ze verder niets gek tegenkomen ben ik de Hornet maar 1 dag kwijt, zal de ervaring met deze shop zeker posten.

Sjah, hogedrukspuit. Moet kunnen, dacht ik ook. Maar denk dat ik helaas niet voorzichtig genoeg ben geweest. :/
 
@Aoks, ik ben 1.85...wind komt nu op m'n schouders en nsatuurlijk helm (doppen in inderdaad).
Wil best zo'n Puigje proberen, maar omdat het A. weer munnie kost en A. de hornet er niet fraaier op wordt, ben ik toch een beetje huiverig. Denk dat ik het wel ga proberen, zijn nog clip-on ruitjes ook.

ik zag 2 weken terug in een flits een S in duitsland met een double bubble ruitje, vond het niet verkeerd staan, misschien zelfs wel mooi. kon niet zien welk merk het was, de motor reed voorbij.

ik had zelf deze ook gezien Secdem

Kosten beide rond 120 euro. ik weet alleen niet wat ze bedoelen met hoogte 35 cm en hoogte 40cm....iemand een idee? is dat totale lengte of in schuine positie en dan de verticale hoogte?
 
Wow! Goed gevonden zeg, die secdem ruiten.

Als ik ze hellingshoek van de ruitjes zo zie, zou dit weleens de perfecte oplossing kunnen zijn!
Al lijkt die op de voorbeeldfoto anders dan de onderstaande ruitjes??
Nadeel voor mij zou kunnen zijn dat de orginele ruit helemaal vervangen moet worden, en misschien heb je het al door, maar ik kan nog geen schroef aandraaien bij wijze van spreken :P
En ook het uitzoeken van een kleur is een hele klus. :+

Eerst de motort maar weer eens terug krijgen van de garaas, dan is de volgende stap het ruitje.
 
Laatst bewerkt:
Wow! Goed gevonden zeg, die secdem ruiten.

Als ik ze hellingshoek van de ruitjes zo zie, zou dit weleens de perfecte oplossing kunnen zijn!
Al lijkt die op de voorbeeldfoto anders dan de onderstaande ruitjes??
Nadeel voor mij zou kunnen zijn dat de orginele ruit helemaal vervangen moet worden, en misschien heb je het al door, maar ik kan nog geen schroef aandraaien bij wijze van spreken :P
En ook het uitzoeken van een kleur is een hele klus. :+

Eerst de motort maar weer eens terug krijgen van de garaas, dan is de volgende stap het ruitje.

wat bedoel je hiermee?

een paar schroefjes losdraaien zou je niet moeten tegenhouden om een ruitje te kopen. anders cross je een keer hier op aan en doen we het samen.

ik heb een zwarte S, dus keus zal snel voor donkergrijs/smokey black gaan
 
Smokey is cool inderdaad!

Er is een ruit op die zwarte Hornet geplaatst, die zie je op de voorbeeld foto. De bovenkant van het ruitje op die foto lijkt iets omhoog te staan, terwijl bij al die kleurvoorbeelden het ruitje nog het meest op een orginele S-ruit lijkt? Kan aan mij liggen hoor.

Je hebt gelijk, een paar schroefjes losdraaien zou moeten lukken.
Zo, kan straks de moto halen, ben ik wel weer een fraaie €220.- verder. -O-
 
Zo, moto weer helemaal netjes. Ben erg blij met de mannen van Bikes & Solutions. Ok, ik kreeg dan wel geen koffie, maar ze hebben de klus (voor zover ik kan zien) erg goed en vlot gedaan. Steenslag was inderdaad de boosdoener, heb gelijk om van die mooie beschermkapjes gevraagd die LeMarc heeft, maar die hadden ze niet.

Ze hebben meteen het wiellager nagekeken (hoe?) omdat ik bang was dat daar misschien water in zou zitten vanwegen het bezoek aan de wasstraat, maar die was helemaal OK. Remmetjes zijn wat strakker gezet, en de Hornet vliegt de weg weer over. *O*

Binnenkort bestel ik zo'n clip-on ruitje van PUIG, om te kijken hoe dat bevalt.
Natuurlijk post ik de bevindingen, hornet-forum-spammert die ik ben. :+
 
Nou, dat is een goede vraag Mario!
De hendel is wat aangezet denk ik, grijpt sneller in. Maar als ik op de motor zit en naar achteren loop valt het me op dat ik nu de remschijven héél lichtjes hoor piepen. Dat was voorheen niet zo....wat er precies gedaan is weet ik niet, maar remmen gaat een stuk feller nu?! Of loopt de boel gewoon aan?

Edit: Puig ruitje "rookgrijs" besteld.
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat is een goede vraag Mario!
De hendel is wat aangezet denk ik, grijpt sneller in. Maar als ik op de motor zit en naar achteren loop valt het me op dat ik nu de remschijven héél lichtjes hoor piepen. Dat was voorheen niet zo....wat er precies gedaan is weet ik niet, maar remmen gaat een stuk feller nu?! Of loopt de boel gewoon aan?

Edit: Puig ruitje "rookgrijs" besteld.

piepende remmen is meestal op te lossen door een beetje kopervet op de achterkant van de blokjes te smeren.

kan overigens ook zijn dat die feller remt door het vervangen van de remvloeistof
 
Iemand nog belangstelling in een ombouwsetje om een Hornet 2007 te voorzien van een 2011 achterkant. Heb een complete set liggen met achterframe,standaardzadel,kuipdelen, achterlicht en koelwaterreservoir. Alleen een KTH moet je er nog bij kopen.
Alles past één op één. Heb het bij mijn eigen Hornet ook gedaan.

Voor

full


Na

full
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog belangstelling in een ombouwsetje om een Hornet 2007 te voorzien van een 2011 achterkant. Heb een complete set liggen met achterframe,standaardzadel,kuipdelen, achterlicht en koelwaterreservoir. Alleen een KTH moet je er nog bij kopen.
Alles past één op één. Heb het bij mijn eigen Hornet ook gedaan.

Voor

]

Wow, als ik een 2007 zou hebben dan had ik dat zeker gedaan. Ik vind de 2007 achterkant te lelijk... t is net een looprekje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan