Honda naked

BlueXeleven

Xeleven motorvlogs🎥🤙
27 dec 2019
24
26
noord-holland
Beste motorrijders.

Bekijk dit filmpje en geef feedback
Waar nodig, zodat ik kan groeie
In wat ik doe. Ik ben nog maar net in het bezit van mijn rijbewijs en nu al een grote beginnerfout gemaakt
Beelden hieronder.

 
Open-deur-advies: Iets met de benzine-meter....................(?)
Maar ook: Het is prettig om te weten dat als meter in het 'rood' gaat, dat je nog precies weet dat je nog zoveel km kan.
Gewoon een keertje uitproberen. (maar dan wel met jerrycan achterop)

Oja, ook nog......................Als je nog een paar knaken over hebt is een GPS wel heel prettig!

Ook al weer een Honda X11!
Ik dacht even dat dit de vlog was van 'Non Stoppie'. Die rijdt ook met een X11 (zwart)
Vele video's op youtube, die vaak leuk zijn om te kijken.:P
 
GPS op je motor zetten, Amsterdam vermijden en voor de rest vooral bezig zijn met genieten van jezelf en je motorfiets en niet bezig zijn met beelden maken voor Insta of Facebook.
En kusje voor je vriendin dat ze een kannetje peut kwam brengen, want die van mij had mij heel hard uit gelachen en gezegd dat ik erin kon zakken en de ANWB kon bellen.

Geniet van je leven als motorrijder!
 
En....veel veilige kilometers gewenst.
Je zult erachter gaan komen hoe slecht je gezien wordt door automobilisten.
Dus wees extra allert want voordat je het weet..........
 
GPS op je motor zetten, Amsterdam vermijden en voor de rest vooral bezig zijn met genieten van jezelf en je motorfiets en niet bezig zijn met beelden maken voor Insta of Facebook.
En kusje voor je vriendin dat ze een kannetje peut kwam brengen, want die van mij had mij heel hard uit gelachen en gezegd dat ik erin kon zakken en de ANWB kon bellen.

Geniet van je leven als motorrijder!

Nee idd ik zet de gopro aan voor dat ik de motor opstap en ik doe mijn ding en ik geniet zeker ik ben ook aan het kijken voor een gps maar meer na de ruimte die ik niet heb op mijn stuur 😢
 
Open-deur-advies: Iets met de benzine-meter....................(?)
Maar ook: Het is prettig om te weten dat als meter in het 'rood' gaat, dat je nog precies weet dat je nog zoveel km kan.
Gewoon een keertje uitproberen. (maar dan wel met jerrycan achterop)

Oja, ook nog......................Als je nog een paar knaken over hebt is een GPS wel heel prettig!

Ook al weer een Honda X11!
Ik dacht even dat dit de vlog was van 'Non Stoppie'. Die rijdt ook met een X11 (zwart)
Vele video's op youtube, die vaak leuk zijn om te kijken.:P

Gps komt eraan eerst moet ik nog wat knaken maken 👍👍 en nonstoppie volg ik al heel tijd stiekum is mijn motor keuze gebaseerd op zijn verhalen 🤫
 
Een beginnersfout als beginner! Oh noes! ;)
Stil komen te staan met een lege tank hebben we allemaal wel een keer meegemaakt. Kan gebeuren. Zoals mean-machine al zei: keertje gaan rijden met een jerrycan benzine achterop. Hoewel, als 't goed is weet je nu ook hoeveel km je kunt rijden op je tank. _O-

Kleinigheden:
- Als je de motor even aan de kant zet om te kijken waar je heen moet, zet 'm dan iets schuin met 't voorwiel naar de weg. Dan heb je meer overzicht bij 't wegrijden.
- Klap je jiffy uit met je linkervoet vóórdat je afstapt. Eerst afstappen en dan pas uitklappen gaat een keer mis.
- Op de video ziet 't eruit alsof zowel jij als je vriendin wel wat verder van de weg hadden kunnen parkeren. Zo dicht op de weg is best gevaarlijk... maar kan zijn dat 't beeld vertekend en de rand daar al naar beneden liep, dan gaat dat niet.
 
Nee idd ik zet de gopro aan voor dat ik de motor opstap en ik doe mijn ding en ik geniet zeker ik ben ook aan het kijken voor een gps maar meer na de ruimte die ik niet heb op mijn stuur 😢
Non-Stoppie heeft de GPS-kogel aan de onderzijde van het stuur. Of dat goed werkt kan ik niet beoordelen.

Veel van een X11 lijkt op een Blackbird. (broertje) Toch is de kroonplaat en bovenzijde balhoofd heel anders.
Montage-positie van de GPS is ook op de BB niet echt duidelijk. Eerst had ik ram-mount B-272-U op de bevestigingsbout van mijn linkse clip--on zitten.
Uiteindelijk was ik daarover niet tevreden omdat de GPS dan voor mijn linkse display kwam te zitten.
Dat is echter bij de X11 niet van toepassing omdat daar 2 klokken bovenop het stuur zitten. Ik denk dat het bij de X11 wel zou kunnen werken.
In mijn geval heb ik de B-272-U verwijderd. (ga 'm nu gebruiken op het bromfiets-stuur)
De kogel heb ik nu midden bovenop mijn balhoofds-sluit-moer (die de X11 dus niet heeft) gemonteerd.
Dat is voor mij de beste positie van de GPS. (en is nu zelfde als op mijn FZ)
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Een beginnersfout als beginner! Oh noes! ;)
Stil komen te staan met een lege tank hebben we allemaal wel een keer meegemaakt. Kan gebeuren. Zoals mean-machine al zei: keertje gaan rijden met een jerrycan benzine achterop. Hoewel, als 't goed is weet je nu ook hoeveel km je kunt rijden op je tank. _O-

Kleinigheden:
- Als je de motor even aan de kant zet om te kijken waar je heen moet, zet 'm dan iets schuin met 't voorwiel naar de weg. Dan heb je meer overzicht bij 't wegrijden.
- Klap je jiffy uit met je linkervoet vóórdat je afstapt. Eerst afstappen en dan pas uitklappen gaat een keer mis.
- Op de video ziet 't eruit alsof zowel jij als je vriendin wel wat verder van de weg hadden kunnen parkeren. Zo dicht op de weg is best gevaarlijk... maar kan zijn dat 't beeld vertekend en de rand daar al naar beneden liep, dan gaat dat niet.

Bedankt voor de tips! 👍😊we stonden best dicht aan de zijkant van de weg omdat de berm vrij zacht was anders zat mijn vriendin weer vast
 
Een beginnersfout als beginner! Oh noes! ;)
Stil komen te staan met een lege tank hebben we allemaal wel een keer meegemaakt. Kan gebeuren. Zoals mean-machine al zei: keertje gaan rijden met een jerrycan benzine achterop. Hoewel, als 't goed is weet je nu ook hoeveel km je kunt rijden op je tank. _O-

Kleinigheden:
- Als je de motor even aan de kant zet om te kijken waar je heen moet, zet 'm dan iets schuin met 't voorwiel naar de weg. Dan heb je meer overzicht bij 't wegrijden.
- Klap je jiffy uit met je linkervoet vóórdat je afstapt. Eerst afstappen en dan pas uitklappen gaat een keer mis.
- Op de video ziet 't eruit alsof zowel jij als je vriendin wel wat verder van de weg hadden kunnen parkeren. Zo dicht op de weg is best gevaarlijk... maar kan zijn dat 't beeld vertekend en de rand daar al naar beneden liep, dan gaat dat niet.

Bedankt voor de tips! 👍😊we stonden best dicht aan de zijkant van de weg omdat de berm vrij zacht was anders zat mijn vriendin weer vast 🤔
 
ik ben ook aan het kijken voor een gps maar meer na de ruimte die ik niet heb op mijn stuur 😢
prioriteiten stellen

7252631A-C495-497B-858C-0BFAF7C2E6BA.jpeg
 
Ik heb het idee dat dit gewoon een schaamteloze schreeuw om aandacht is. 'Check mijn video, abonneer je!'

Als je net je rijbewijs hebt is het beter om je gewoon te richten op het rijden en niet ook nog bezig te zijn met filmen en al zeker niet met gelijk commentaar geven. Geniet lekker zelf van je motor, dat hoef je echt niet per se met de hele wereld te delen. Ik heb tweemaal een GoPro op mijn motor gezet. De eerste keer schreef ik hem af (op Assen), de tweede keer ging het bijna mis. Leverde wel spannende beelden op, maar ik vraag me af of dat is wat je wil. Misschien is het toeval, misschien is het pech, maar ik heb het idee dat ik beter rij als ik me gewoon mijn volle aandacht aan de weg schenk. Als je commentaar wil op je weggedrag, ga dan met andere, meer ervaren motorrijders op stap. Komen die tips vanzelf!
 
Gewoon lekker rijden. Ervaring komt met de kilometers die je maakt. Je leert net pas echt rijden en als je echt advies wilt op je rijgegedrag is wellicht een VRO cursus van de KNMV of iets dergelijks wellicht beter dan de doorsnee motorrijder hier :+

mooie fiets btw :]

enne wanneer je brandstoflampje gaat branden, heb je nog zo'n 4 liter in je tank zitten en kan je nog met gemak 50 kilometer rijden8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat dit gewoon een schaamteloze schreeuw om aandacht is. 'Check mijn video, abonneer je!'

Als je net je rijbewijs hebt is het beter om je gewoon te richten op het rijden en niet ook nog bezig te zijn met filmen en al zeker niet met gelijk commentaar geven. Geniet lekker zelf van je motor, dat hoef je echt niet per se met de hele wereld te delen. Ik heb tweemaal een GoPro op mijn motor gezet. De eerste keer schreef ik hem af (op Assen), de tweede keer ging het bijna mis. Leverde wel spannende beelden op, maar ik vraag me af of dat is wat je wil. Misschien is het toeval, misschien is het pech, maar ik heb het idee dat ik beter rij als ik me gewoon mijn volle aandacht aan de weg schenk. Als je commentaar wil op je weggedrag, ga dan met andere, meer ervaren motorrijders op stap. Komen die tips vanzelf!

Beste.

ik deel het puur omdat ik het leuk vind om te doen. En uit passie voor het motor rijden deels omdat ik ook net mijn motor heb aangeschaft
en net mijn rijbewijs heb gehaald, en omdat ik zelf ook altijd vlogs kijk van motorrijders.
Het is ook daarom geen schreeuw om aandacht, jammer dat het zo bij jouw overkomt. ik vraag je niet te abonneren of te liken
alleen om mijn kunstwerk te bekijken, waar ik zelf trots op ben, vandaar dat ik dit deel. En nogmaals ik zet mijn gopro aan
en ik ben 100 procent gefocust op wat ik doe op de weg en alles om mij heen. En tijdens mijn rit ben ik niet bezig met wat ik film.
eenmaal thuis zet ik het op de computer en ga ik kijken wat ik heb ge filmt en ga ik het editen.
in mijn eerste filmpje ben ik met mijn collega die zelf rijinstructeur is bochten aan het oefenen.
ik heb al een hoop goeie tips mogen ontvangen van hem, en andere hier boven. maar ja je doet weinig aan de mensen die gelijk vooroordelen hebben
ik wens je in ieder geval een hoop veilige kilometers !
 
Gewoon lekker rijden. Ervaring komt met de kilometers die je maakt. Je leert net pas echt rijden en als je echt advies wilt op je rijgegedrag is wellicht een VRO cursus van de KNMV of iets dergelijks wellicht beter dan de doorsnee motorrijder hier :+

mooie fiets btw :]

enne wanneer je brandstoflampje gaat branden, heb je nog zo'n 4 liter in je tank zitten en kan je nog met gemak 50 kilometer rijden8-)

Ik had toevallig vorige week training bochten gekregen en volgende week risico vermijden & remtechnieken en misschien uitwijken *D
maar wat je zegt het is altijd goed om extra training te nemen zoals ik nu doe maar het komt met de kilometers dus alles op zijn tijd :)
en wat betreft het negeren van mijn brandstof indicator dat zal niet nog eens gebeuren _O-
 
10 dagen na het laatste bericht maar ik voel me zo aangesproken hierdoor 😂

Letterlijk de allereerste rit na aanschaf van m'n motor stond ik ook opeens zonder. Dat was een hele harde les om er achter te komen dat de CB600S uit 2003 geen benzinemeter of bijna-leeg-lampie heeft. Eerst dacht ik nog dat er problemen waren met de motor (buiten een lege tank om) maar de 2e keer dat ik naar de vluchtstrook moest uitwijken ging er bij mij een lampje branden en dus duidelijk niet op de motor. Een kilometer voor afslag Heijplaat op de a15 kon ik van de linker van de 2 rijstroken (afslag is links en was al voorgesorteerd) met een stilgevallen motor via de rechterrijbaan naar de vluchtstrook opschuiven met enigzins wat moeite aangezien niemand me de ruimte gaf. Dat was harde les 2, geen gevaren lichten schakelaar op dat ding (wil ik nog altijd toevoegen) en dus niemand die wist dat er wat meer aan de hand was dan een eikel op een motor die het verkeer aan het ophouden was. Op de vluchtstrook de tank geopend en de motor heen en weer bewogen, hele zwakke klotsjes. Er was nog benzine! Maar niet veel dus. Uiteindelijk met de choke open de afslag kunnen halen en dus de pomp, gered zonder een gezellige meeting met Rijkswaterstaat *O*
Er werd me later door iemand verteld dat er een reserve schakelaar is, daar had ik op dat moment geen weet van. Dat de verkoper hem ooit op reserve had gezet en nooit meer naar normaal merkte ik toen opeens ook op... Leeg had echt 100% leeg geweest.

Mijn lessen: 1. fietsjes met pk's kunnen geen benzinemeter of lampje hebben, dagteller gebruiken.
2. M'n fietsje heeft geen gevarenlichten, geen pech krijgen (je mag altijd hopen)
3. Laat je reserve schakelaar niet in reserve staan wanneer niet nodig.
4. Tank volledig af wanneer je een langere rit maakt. Had me gered en thuis gebracht. Helmond -> Rotterdam is dus zo een stuk.

Voor navigatie gebruik ik zelf op het moment een bluetooth helm communicatie ding met de spraakinstructies van Google maps aan. Daarvoor deed ik 1 oortje in van mn gewone headset. Niet ideaal maar wel een mooie tijdelijke oplossing. Heb momenteel een telefoonhouder maar heb toch nog geen 100% vertrouwen in dat ding op de snelweg. Per-ongeluk getest in Duitsland aangezien ik daar de Autobahn op gestuurd werd zonder het door te hebben/te kunnen stoppen en de telefoon op te kunnen bergen.
 
punt 5.
Zorg dat je weet dat wanneer rood benzinelampje gaat branden, of wanneer meter in onderste rode vlak komt, hoeveel km je nog EXACT kan rijden!

Bij mijn FZ is dat 80km en bij de BB is dat 90km.
Natuurlijk niet tot de laatste drup rijden, maar van beide weet je dat je de eerste 60km NERGENS zorg over hoeft te hebben!
Als het dan toch spannend wordt, dan druk je de Garmin op 'zoek tankstation' en zie je meerdere pompen verschijnen. Maak uw keus!
 
Laatst bewerkt:
10 dagen na het laatste bericht maar ik voel me zo aangesproken hierdoor 😂

Letterlijk de allereerste rit na aanschaf van m'n motor stond ik ook opeens zonder. Dat was een hele harde les om er achter te komen dat de CB600S uit 2003 geen benzinemeter of bijna-leeg-lampie heeft. Eerst dacht ik nog dat er problemen waren met de motor (buiten een lege tank om) maar de 2e keer dat ik naar de vluchtstrook moest uitwijken ging er bij mij een lampje branden en dus duidelijk niet op de motor. Een kilometer voor afslag Heijplaat op de a15 kon ik van de linker van de 2 rijstroken (afslag is links en was al voorgesorteerd) met een stilgevallen motor via de rechterrijbaan naar de vluchtstrook opschuiven met enigzins wat moeite aangezien niemand me de ruimte gaf. Dat was harde les 2, geen gevaren lichten schakelaar op dat ding (wil ik nog altijd toevoegen) en dus niemand die wist dat er wat meer aan de hand was dan een eikel op een motor die het verkeer aan het ophouden was. Op de vluchtstrook de tank geopend en de motor heen en weer bewogen, hele zwakke klotsjes. Er was nog benzine! Maar niet veel dus. Uiteindelijk met de choke open de afslag kunnen halen en dus de pomp, gered zonder een gezellige meeting met Rijkswaterstaat *O*
Er werd me later door iemand verteld dat er een reserve schakelaar is, daar had ik op dat moment geen weet van. Dat de verkoper hem ooit op reserve had gezet en nooit meer naar normaal merkte ik toen opeens ook op... Leeg had echt 100% leeg geweest.

Mijn lessen: 1. fietsjes met pk's kunnen geen benzinemeter of lampje hebben, dagteller gebruiken.
2. M'n fietsje heeft geen gevarenlichten, geen pech krijgen (je mag altijd hopen)
3. Laat je reserve schakelaar niet in reserve staan wanneer niet nodig.
4. Tank volledig af wanneer je een langere rit maakt. Had me gered en thuis gebracht. Helmond -> Rotterdam is dus zo een stuk.

Voor navigatie gebruik ik zelf op het moment een bluetooth helm communicatie ding met de spraakinstructies van Google maps aan. Daarvoor deed ik 1 oortje in van mn gewone headset. Niet ideaal maar wel een mooie tijdelijke oplossing. Heb momenteel een telefoonhouder maar heb toch nog geen 100% vertrouwen in dat ding op de snelweg. Per-ongeluk getest in Duitsland aangezien ik daar de Autobahn op gestuurd werd zonder het door te hebben/te kunnen stoppen en de telefoon op te kunnen bergen.

Ja ik denkt dat iedereen dit wel eens heeft gehad in jouw geval snap ik het ergens nog wel, aangezien je
geen indicator hebt op je brandstof. En geen gevaar lichten op de fiets daar kwam ik op dat moment ook achter toen ik naast een autobaan stil stond,
Ik dacht eerste instantie ook dat ik hem volledig had getankt dus ik negeerde daarom mijn brandstof lampje,
maar de tank had kuren hij sloeg af bij het tanken, 2 keer achter elkaar, dus ik ging er van uit dat het goed zat.
Ik was in een soort van beginnende rijders roes, ik wou alleen maar rijden en tanken duurde voor mijn gevoel al te lang.
Maar ik had wel kunnen weten op het moment dat ik moest betalen, ik met 4 euro niet ver zal komen. XD
maar jouw tip kwam spraakinstructies via bluetooth is zo gek nog niet!.
Ik ga dat eens proberen!. want een aanschaf goeie navigatie is niet goedkoop.(dusdatzalnogwelevenduren)
bedankt voor de tip!. save travels fellow Bike Rider!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan