Honda NSR125/250 rijders topic

En later in het seizoen de tank nog spuiten.

full
 
Flinke tijd terug me hier al een voorgesteld. Dat ik een NSR125 had gekocht.

die vonkte niet, dat wist ik. Vandaag eens mee bezig geweest. Maar krijg m niet aan de gang. Ontstekingsspoel, pickup spoel en bobine geven de goede waarde aan. Bougiedop en bougie zijn goed.

Nou merkte ik iets geks op, als ik de run/off knop op 'off' zet doet het neutraallampje en starter het. Maar dan meet ik op de 'uit' draad naar cdi 0 ohm naar massa. Das dus niet goed. Zet ik hem op run, meet ik oneindige weerstand maar doet de electra het niet meer?! Lijkt op een massa probleem, iets verkeerd aangesloten oid. Weten jullie misschien wat?

Dan, de cdi unit, is het bekend dat ze bij nsr vaak kapot gaan oid? Misschien iemand in de buurt van Apeldoorn met een nsr 125 waar ik het cdi wellicht eens van mag proberen? (om cdi uit te sluiten)
 
Woon zelf ook in Adoorn, dus kan een keer meekijken. Probeer eerst eens de run/stop knop los te koppelen. En de massa aansluitingen van je accu naar je frame en op je blok controleren/schoonmaken.
 
Oke super!

Ga eerst die massa aansluitingen eens goed na kijken idd. Laat t weten als er vorderingen zijn. (weinig tijd om er mee bezig te gaan helaas)
 
hij loopt *O*

De vorige eigenaar had de ontstekingsspoel op de neutraallichtschakelaar aangesloten. :') Dan werkt ie niet hé. Heb even snel wat benzine in de carb gedaan en sloeg meteen aan. Zit alleen nog geen kvs in dus meteen afgezet. vd maar eens verder afbouwen en inrijden. Alles in t blok is nieuw namelijk.
 
Is nog weinig aan te zien, zit weinig op en aan. Zogauw ie in elkaar zit en ik m eens goed schoon heb gemaakt volgen foto's!
 
goeieavond :w

zo vandaag de cilinders er afgetrokken

bovenste cilinder is dus de bovenste zuigerveer gebroken -O- die heeft dus in de cil rondgezworven en de powervalve ook beschadigt -O- dus moet nou ook nog en nieuwe Powervalve

dus als iemand die nog heeft O-)
 
goeieavond :w

zo vandaag de cilinders er afgetrokken

bovenste cilinder is dus de bovenste zuigerveer gebroken -O- die heeft dus in de cil rondgezworven en de powervalve ook beschadigt -O- dus moet nou ook nog en nieuwe Powervalve

dus als iemand die nog heeft O-)


Die heb ik ook nog wel op de plank liggen :z
 
Vandaag de knoop doorgehakt en een spaarpot stuk geslagen...... Ik heb een mc 28 gekocht! *O* Er zitten heel veel extra onderdelen bij waarvan ik nog niet weet of ik ze kan gebruiken maar ik wilde niet het risico lopen dat ik nu iets laat liggen waar ik later niet meer kan aankomen.
Er zit bij : 2 sets uitlaten van jha, 1 nieuwe honda kuipset (nooit gebruikt), 2 circuitkuipsets, 1 cdi met hrc030 kaart, nieuwe rs250 zuigers en koppen en als laatste een reserve onderblok waar volgens de verkoper een hrc versnellingsbak in zit.
Volgende zaterdag haal ik hem op en dan begint het rdw/kenteken avontuur. :P
 
Gefeliciteerd *O* *O*

Bij het rdw is het vooral belangrijk dat de verlichting goed is etc dus let even op met de HRC030 kaart dan heb je namelijk geen snelheids meter meer :o
 
Gefeliciteerd *O* *O*

Bij het rdw is het vooral belangrijk dat de verlichting goed is etc dus let even op met de HRC030 kaart dan heb je namelijk geen snelheids meter meer :o

Volgens de verkoper werkt bij 1 cdi en 030 kaart de snelheid wel en bij de andere idd niet. Ik ga beide hrc kaarten een keer proberen. Nu zit er een kaart in waar p4 op staat en hij rijdt hier erg goed mee.
Die hrc kaarten leveren nog best wat op zag ik dus 1 van de 2 gaat zoizo verkocht worden.
 
Gefeliciteerd!
Heb je waarschijnlijk uit Engeland gehaald? Wat voor kleurstelling?

@Nando. HK is klaar, dus ga hem van de week maar eens even ophalen als het een beetje droog is.
 
Gefeliciteerd!
Heb je waarschijnlijk uit Engeland gehaald? Wat voor kleurstelling?

@Nando. HK is klaar, dus ga hem van de week maar eens even ophalen als het een beetje droog is.

Hij is rood/wit met wat groen op de achterkant. Het is een fiets met Duitse papieren en staat op dit moment net over de grens in Oostenrijk.
 
Die ziet er mooi uit zo op de foto de MC28 :Y
Is toch wel dezelfde als Nando?
Alleen de NSR stickers zijn wit ipv geel?

Succes iig bij de RDW.
 
Alleen geen droge koppeling ;) Maar daar mis je niks aan hoor :o Heb het echte voordeel van de droge koppeling nog niet kunnen ontdekken :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan