honda NX650..

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.787
150
A.
zoals altijd heb ik wel is vaker rare aankoop ideeen: sp1 of gixxer 1000, en toch geen van 2en gekocht.

nu het volgende:

ik heb me bb nu 1,7 jaar en zit al op 51.500km (begon op 2182km) en heb zoiets van ...me bb gaat wel erg hard achteruit...waarom ...alleen maar woonwerk km's.

dus ik had zoiets wrom koop ik niet een offtheroad je voor elke dag alkmaar-amsterdam op en neer rossen...

ik zat te kijken naar een nx650 is dat wat?

op marktplaats staan er diverse varieerend van prijs tussen 2000 en 3500 eurie.
ik kan wel 3500 euri bijleggen bij me bb en dan een 600RR kopen..maarja zit ik met hetzelfde probleem...binnen 1,5 jaar 600RR geen reet meer waard...en met een NX of iets dergelijks maakt dat geen zak uit...
 
:^

moet ik als fanatiek honda man en bmw hater toegeven.
 
Haha, leuke reacties hierboven. Ik weet niet precies watvoor traject je hebt, maar als je veel snelweg hebt is een 1 cilinder niet ideaal... dan zou je eens moeten kijken naar een twin of 4 cilinder.. zelf rij ik een -volgens de gemiddelde mening- uiterst saaie XJ600 voor woon-werk, maar ik geef er geen drol om; mijn Soes blijft mooi en betaalbaar. Als ik niet zo veel recreatief meer zou rijden zou ik geen 2 motoren aanhouden maar voorlopig nog wel...

Ik zou dus zeggen: 2e motor erbij: Doen. Maar bij veel snelweg zou ik een ander type nemen..

PS. hoe waar het stukje van de BMW ook is; ik kocht er nooooit een in jouw situatie!! Ze zijn als "erbij motor" trouwens ook veel te duur. Leuk dat ie geld waard blijft maar als je nu eerst dubbel moet schokken...
Een japanner met een stand van ca 40,000 of zo is ook interessant. Een 4 cilinder Honda of Yamaha kan makkelijk een veelvoud daarvan mee.. en je koopt ze met wat zoekwerk voor weinig!

Succes ermee.
 
Met pijn in mijn honda hart moet ik toegeven dat een F650 zowel qua afschrijving als qua onderhoud en benzine verbruik, verreweg de voordeligste motor is, mits voorzien van een goed ketting smeer systeem.

Gelukkig is het geen echte BMW

trouwens de F650GS kwam bij de langeduurtest van ik meen motorrad op een benzine verbruik van 1 op 25 a 30
 
weet je wat het ook is...ik ben een verstookte hondaman...simpel...ik was bijna vreemd gegaan voor een gixxer...(want dat blijft een kwijlding simpel).

maarum...een f650gs vind ik eigenlijk gewoon een lelijk ding...een nx650 met van die dubbele pijpjes oogt gewoon wat beter...ik ga me gewoon is orienteren...en niet meteen te snel kopen...gewoon ff wat proefrijden..kijken wat ik lekker vindt...

maarum wrom is een 1 cilinder 650cc niks voor op de snelweg? zo n ding met 65 pk loopt toch ook 180? of zie ik dat verkeerd?
 
ja...je heb gelijk...43 pk...mmm...
dat is wel weer een beetje weinig...voor op de snelweg...
dan kom je niet verder dan 140 per uur... :(
 
ja...je heb gelijk...43 pk...mmm...
dat is wel weer een beetje weinig...voor op de snelweg...
dan kom je niet verder dan 140 per uur... :(

Onzin, de NX250 kan met windje mee 150km/u met iets van 25pk.
Maar je kan voor snelwegritten beter een twin ofzo nemen.. is een ouwe transalp niets ?
 
weet je wat het ook is...ik ben een verstookte hondaman...simpel...ik was bijna vreemd gegaan voor een gixxer...(want dat blijft een kwijlding simpel).

maarum...een f650gs vind ik eigenlijk gewoon een lelijk ding...een nx650 met van die dubbele pijpjes oogt gewoon wat beter...ik ga me gewoon is orienteren...en niet meteen te snel kopen...gewoon ff wat proefrijden..kijken wat ik lekker vindt...

maarum wrom is een 1 cilinder 650cc niks voor op de snelweg? zo n ding met 65 pk loopt toch ook 180? of zie ik dat verkeerd?
1 cilinders hebben gewoon een minder lange levensduur tov 2 of 4 cilinders bij zo'n gebruik.. lopen constant hoog in toeren..en een 1 cil. loopt minder mooi gebalanceerd..
Als ik met mijn XJ 120 rij, maakt ie 5500 toeren, en hij kan er 10250... veel over dus. Maar als je motor maar 150-160 kan, zit je bij een inhaalactie al ver op de limiet.. en als je zo dagelijks een eind rijdt, ben je zo aan het reviseren. Nou is dat ook wel te doen (als je "ex-zot" heet ;) ) maar dan kost het toch weer centjes.. en idd 65pk haalt ie niet..
 
1 cilinders hebben gewoon een minder lange levensduur tov 2 of 4 cilinders bij zo'n gebruik.. lopen constant hoog in toeren..en een 1 cil. loopt minder mooi gebalanceerd..
Als ik met mijn XJ 120 rij, maakt ie 5500 toeren, en hij kan er 10250... veel over dus. Maar als je motor maar 150-160 kan, zit je bij een inhaalactie al ver op de limiet.. en als je zo dagelijks een eind rijdt, ben je zo aan het reviseren. Nou is dat ook wel te doen (als je "ex-zot" heet ;) ) maar dan kost het toch weer centjes.. en idd 65pk haalt ie niet..

Een F650 slijt motorisch minder dan een XJ600.
Die @#$% blokken zijn echt goed.
Ik heb nog nooit een standaard F650 gezien met een versleten blok.
 
Een F650 slijt motorisch minder dan een XJ600.
Die @#$% blokken zijn echt goed.
Ik heb nog nooit een standaard F650 gezien met een versleten blok.

Langeduurtest in een of ander duits blad: test gedaan van 165.000 km, ook over bergpaden, offroad etc, motorisch was er weinig aan de hand, verder alleen normale slijtdelen vervangen. En een remschijf volgens mij. :} :} :}
 
Een F650 slijt motorisch minder dan een XJ600.
Die @#$% blokken zijn echt goed.
Ik heb nog nooit een standaard F650 gezien met een versleten blok.

Is niet moeilijk dat ze niet slijten er zit ook geen BMW blok in. Het is een rotax blok. En die zijn oerdegelijk. :+
 
weet je wat het ook is...ik ben een verstookte hondaman...simpel...ik was bijna vreemd gegaan voor een gixxer...(want dat blijft een kwijlding simpel).

maarum...een f650gs vind ik eigenlijk gewoon een lelijk ding...een nx650 met van die dubbele pijpjes oogt gewoon wat beter...ik ga me gewoon is orienteren...en niet meteen te snel kopen...gewoon ff wat proefrijden..kijken wat ik lekker vindt...

maarum wrom is een 1 cilinder 650cc niks voor op de snelweg? zo n ding met 65 pk loopt toch ook 180? of zie ik dat verkeerd?

Een Gixxer is zeker een :9~ machine

Maarre "jij en snel kopen" kan toch al niet dat wisten we al :X

Proefritten maken daar ben jij de beste in :Z

En ik weet zeker dat jij nu weer niet gaat kopen |(

En idd dat zie je verkeerd een 1cil. met 43 pk loopt geen 180km/h en als tie ut loopt dan duurt het ongeveer de volledige lengte van de A9 :+

Btw, je loopt wel een hoop risico als jij instructie kneedownen geeft op een NX :X
 
jaaaaaaaaaaaaaa....
het heeft meer dan een half jaar geduurd maar ik heb er nu eentje gevonden.
en gekocht...morgen wordt ie afgeleverd.

een nx650 uit 1988 voor 1450 euries...36000km op de teller...en hij ziet er prima uit voor zijn leeftijd...
 
jaaaaaaaaaaaaaa....
het heeft meer dan een half jaar geduurd maar ik heb er nu eentje gevonden.
en gekocht...morgen wordt ie afgeleverd.

een nx650 uit 1988 voor 1450 euries...36000km op de teller...en hij ziet er prima uit voor zijn leeftijd...
nou, gefeli... Meters maken dan! Hoevel km's staan er op je SV by the way?
 
jaaaaaaaaaaaaaa....
het heeft meer dan een half jaar geduurd maar ik heb er nu eentje gevonden.
en gekocht...morgen wordt ie afgeleverd.

een nx650 uit 1988 voor 1450 euries...36000km op de teller...en hij ziet er prima uit voor zijn leeftijd...

Ik weet er 1 die te koop staat/stond :? die 136.000 km had gelopen. Jammer dat die tellers maar tot 99.999,9 gaan })

Zeker een rode *D
 
jaaaaaaaaaaaaaa....
het heeft meer dan een half jaar geduurd maar ik heb er nu eentje gevonden.
en gekocht...morgen wordt ie afgeleverd.

een nx650 uit 1988 voor 1450 euries...36000km op de teller...en hij ziet er prima uit voor zijn leeftijd...

Ojee, straks staat die suzuki weg te rotten omdat er niet meer opgereden wordt... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan