honda old skool: spacy. lead, elite

Iedereen gelijk weer weg, snif..

nee hoor, maar niet iedereen kan een antwoord geven.


@Hawk, bestaan er nog verschillen tov de Aero 125 en Lead 125? In elk geval hebben ze ook weer allebei de code NH125 maar zijn natuurlijk wel voor verschillende markten geleverd. Ik meen dat er uiterlijk heel kleine verschillen zijn.
 
Ik ben voor een Lead aan het kijken, mijn eerste scooter en ik zoek eigenlijk een overzichtje wat echt belangrijk is om naar te kijken want sommige onderdelen zullen best wel lastig te verkrijgen zijn.
Een riem, rollen en bandjes zal geen probleem zijn.
Carburateur is natuurlijk op te lossen door een andere iets ruimere carburateur.
En zo zijn er vast nog wel meer zaken goed verkrijgbaar.
 
Ook ik zou wel willen weten wie de onbetwiste specialist hier is.
Ik heb een Spacy 125cc uit 1984.

En ook wie wil reparaties cq onderhoud doen?
Ik woon in Amersfoort maar afstand hoeft niet een probleem te zijn.
 
De lead heeft een toerenteller en de aero volgens mij niet.
De oude lead is 2takt en de spacy volgens mij niet.

Alles is gewoon tekoop dus dat is geen punt.
Er zitten ook onderdelen op van de oude 50cc honda vision.
rollen kan je ook laten maken ,als je een afwijkende maat of gewicht heb.
Carburateurs zijn er zat.
Maar vanaf de 70kmpu worden ze instabiel door het lage gewicht,kleine wielen en korte wielbasis.
 
Gewicht compenseer ik wel, haha.

Korte wielbasis, kleine wieltjes en instabiel snap ik maar voor mij is het echt hobby. Wil zo'n karretje gewoon goed lopend hebben en dan wel graag iets harder dan standaard maar absoluut niet te gek.
 
Ook ik zou wel willen weten wie de onbetwiste specialist hier is.
Ik heb een Spacy 125cc uit 1984.

En ook wie wil reparaties cq onderhoud doen?
Ik woon in Amersfoort maar afstand hoeft niet een probleem te zijn.
Ik ben geen specialist, maar doe onderhoud e.d. wel zelf. Voor mij juist de fun van de hobby. Alles is ook vrij simpel aan de Spacy, behalve de klapkoplamp. Dat kan een lastige zijn als die problemen geeft.
Oh, ga geen reparaties oid doen, heb al zat projecten :X _O- Maar hulp bieden via MF kan altijd.
 
Hallo,

Ik heb hier nog een koppeling van een Honda Elite 150 liggen.
Iemand interesse in?

AUol2bl.jpg

9B5JI34.jpg
 
Uitlaatjes zijn vaak rot of lekken bij de flens. Dus kijken of hij daar goed vast zit en er niet aan is geknutseld.
Olie checken want er zit al niet zo veel in.
Snaar checken want als die breekt kan het je koppeling kosten (vandaar dat ik er een over heb _O- )
Verder is het inderdaad een Honda
 
Haha, tanx. Nou gekocht hoor, reed best leuk, stationair wat onregelmatig en een beetje roken, stond al een tijdje stil. Ga alles lekker schoon maken verse olie en benzine er in, uitlaatje vervangen,carburateur reinigen en goed afstellen en riempje en rollen vervangen.

Nog even uitzoeken welke rolletjes er het bestin e in kunnen en waar indien varioring moet verwijderen.

En op zoek naar een knopje om de dagteller te resetten. Die was hij helaas verloren.

Oh ja, er zit een koffertje op maar helaas geen origineel.
 
Hoi Hawk , zal leuk zijn!!!

Heb al een heleboel folders e.d. gedownload.

Kan je de achter knipperlichten makkelijk verplaatsen naar die witte reflectoren en dan gewoon een oranje lampje er in??? Een van de eerste dingen die ik ga doen is op zoek naar de maximale bandenmaat wat er goed oppast, zitten nu nog hele oude Dunlops op, leuk voor een kruiwagen, ik wil mooie Michelins o.I.d.

En welke rollers moeten er in voor iets meer topsnelheid??
 
Ik heb een wit met blauwe lead. Daarom heb ik er destijds white walls voor gezocht (en op ebay gevonden). Staat super vind ik.
In Europa is het een Honda Lead NH125 of JF01. Er zijn minieme verschillen met de Aero125, zie bijvoorbeeld de knipperlichten voorzijde en ik meen spatbordje voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan