honda old skool: spacy. lead, elite

Er staan diverse scooters te koop op het internet,kun je niet beter er een proberen te kopen dan heb je alle onderdelen te pakken.
 
Een tandriem koop ik toch liever nieuw en dat geldt ook voor de totaal versleten rolletjes van de vario. Ik wacht het nog even af tot woensdag en dan ga ik de bestelling toch annuleren. Probleem is dan wel om ergens anders aan de onderdelen te komen.
 
Een tandriem koop ik toch liever nieuw en dat geldt ook voor de totaal versleten rolletjes van de vario. Ik wacht het nog even af tot woensdag en dan ga ik de bestelling toch annuleren. Probleem is dan wel om ergens anders aan de onderdelen te komen.

Ik geef je gelijk, slijtagedelen moet je gewoon nieuw kopen.

V-snaar en rolletjes meenemen naar een goeie bromscooterzaak, ik denk dat die er wel uit gaan komen. Je kan het ze wat gemakkelijker maken door de rolletjes alvast op te meten en te wegen.
 
He lui...wegens gebrek aan animo ga ik denk ik binnenkort de Rat Elite slopen voor onderdelen en kenteken inleveren... dus wie er onderdelen nodig heeft ..ik hoor het wel dus denk maar aan compleet 250 blok,niet rotte uitlaat, wielen,vork enz.
MZllss,Rob.

Rob, ik kan nog wel een uitlaat gebruiken zonder gaten en daardoor backfire, waar woon je? trouwens welk bouwjaar heeft hij?

Dré
 
Jippie mijn spullen zijn binnen.
Ik had even gebeld met cms en het duurde zolang omdat er op een onderdeel gewacht werd. Dat heb ik geannuleerd en nu is alles binnen,
Wel even slikken 100 euro voor een snaar en wat rolletjes en wat klein spul.
Ik ga het er meteen op zetten.
 
Rockhard je hebt een PM...he lui nog ff en er komen een berg onderdelen te koop voor een 250 Elite...bij geen verkoop hele scoot gaattie in onderdelen weg
MZllss,Rob.
 
Alles gemonteerd en nou start ie niet meer :(
Er komt geen benzine naar de carburateur. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Wel raar want ik ben nergens aangeweest en tot de riem knapte reed ie perfect

gr. Hans
 
Nee geen verstopte sproeier (ff nagekeken)
Misschien iets met het vacuum maar daar ben ik niet zo in thuis.
Ik heb het luchtfilter eraf liggen en als ik start gaat de gasschuif niet open als ik gas geef. De mechanische gasklep werkt wel gewoon. Ik weet niet of dat zo hoort maar lijkt me niet. Als ik handmatig de gasschuif omhoog duw start ie ook niet maar komt er wel benzine uit geblazen.
 
Ik denk dat het iets was met de dodemansknop.
Handvat uit elkaar gedraaid en alles eens nagekeken en weer in elkaar.
Hij loopt nu weer in ieder geval.
Maar nu het volgende probleem :(

Ik heb een nieuwe tandriem gemonteerd en ook nieuwe rolletjes.
Alles weer in elkaar testritje, gaat even goed en toen een raar schavend geluid. Blijkt de vario los te zijn gegaan (had hem toch echt goed vastgedraaid en omdat de poellie tegen de klok in draait kan ie alleen maar vaster gaan zitten. Nu is dus de buitenste schijf rongedraaid en heeft geen grip meer op de getande krukas.

heeft iemand er toevallig nog een over?
dscf4613q.jpg

By kornfed
dscf4614h.jpg

By kornfed
 
Voor een CH125 toch?
Weet uit ervaring dat die dingen helaas (heel) erg moeilijk te vinden zijn.
Heb uiteindelijk een complete vario, merkloos, via ebay gekocht waar er eentje bij zat.
 
Het is een CH150 maar dat is volgens mij hetzelfde.
Ik rijd zometeen even naar een Honda brommerzaak. Misschien dat die wat heeft.
 
Ik denk dat het iets was met de dodemansknop.
Handvat uit elkaar gedraaid en alles eens nagekeken en weer in elkaar.
Hij loopt nu weer in ieder geval.
Maar nu het volgende probleem :(

Ik heb een nieuwe tandriem gemonteerd en ook nieuwe rolletjes.
Alles weer in elkaar testritje, gaat even goed en toen een raar schavend geluid. Blijkt de vario los te zijn gegaan (had hem toch echt goed vastgedraaid en omdat de poellie tegen de klok in draait kan ie alleen maar vaster gaan zitten. Nu is dus de buitenste schijf rongedraaid en heeft geen grip meer op de getande krukas.

heeft iemand er toevallig nog een over?
[afbeelding]
By kornfed
[afbeelding]
By kornfed

:X

Hopelijk zijn alleen de tandjes van je halfpoulie stuk en niet die op je krukas..
 
Pfff...
het wordt alleen maar erger.
Nu is de (achter) koppelingspoellie ook niet meer helemaal fris. Waarschijnlijk een klap gekregen toen de riem brak.
Ik durf het bijna niet te vragen..maar heeft iemand er nog een liggen?
Anders ga ik op zoek naar een sloop spacy of zo.
 
Ik kan aan een sloop spacy 125cc komen.
Mijn vraag is nu of iemand weet of alle onderdelen uitwisselbaar zijn met de elite 150. Met name de vario.
 
Laatst bewerkt:
Nu vind ik een sproeier terug die ik voor mijn 1984 Lead 125cc had gekocht. Een splinternieuwe sproeier van Amal, maatje 85. Iemand interesse? Nieuwprijs 5 euro, nu voor 0 euro ;)
 
Nog een vraagje.
Past het blok/aandrijving van een spacy ch250 ook onder een elite 150.
Sta een beetje in dubio: of een complete spacy 125 kopen of een complete motor van een spacy 250.

gr. Hans
 
Past wel maar niet 1 op 1.
Middenbok moet iig weg en er moet nog wel het een en ander weggeslepen en aangepast worden.
Uiteindelijk past alles ;)
 
Ik ga toch maar voor een nieuwe koppeling.
Na lang speuren op internet een mooie aanbieding gevonden.
Een complete koppeling voor 100 euro.

http://www.ioffer.com/selling/samvtec?page=2

Als ik alle onderdelen bij cmsnl koop gaat het ver over de 300 euro heen!

Ik heb er wel nog een paar kleine onderdeeltjes besteld omdat ik de koppeling waarschijnlijk kan repareren.

Nu nog wachten hoelang dit gaat duren.
 
De buis van motor naar uitlaatpot is bij mij helemaal door. Het lijkt erop dat ik dan direct alles moet vervangen.
Wie wist nu waardoor dit meest gemakkelijk te vervangen is voor een normale prijs ipv Honda uitlaat voor 250 europese pegels?
 
Terug
Bovenaan Onderaan