Honda PCX 125/150 deel 5

Hey mede pcxers, Tallo hier!

Ben sinds kort eigenaar van een donkergrijze pcx 150 van 2016 met 12k km En heb deze naast een aprilia srv 850.

Voor de Pcx reed ik rond op een piaggio fly 125 maar dat is niks vergeleken met de Honda...

Ik ben echt enorm tevreden over de zitpositie, wendbaardheid, het verbruik en daarbij het vermogen wat het blokje produceert.

topsnelheid is ook prima 110 en dan komt de toerenbegrenzer inhakken, heb overigens al dr pulley silders en een malossi variateur besteld voor iets meer trekkracht en topsnelheid, koppeling en v snaar van malossi doe ik ook op korte termijn.

Ik sleutel zelf aan mijn machines dus alle upgrades zullen niet al teveel in de papieren lopen.

Enige minpuntje vind ik de te smalle banden aan de achterzijde...

rij het hele jaar door woonwerk dus wil in de winter wel voldoende grip hebben.

ik rij ook het hele jaar door, en de michelin city grip levert voldoende grip. Breder wil niet zeggen meer grip.
 
Heb de city grips op een beverly 350 gehad en was daar echt totaal niet tevreden mee...

Voelde de voorband wegglijden elke keer als ik een bocht nam met nat wegdek.

met droog wegdek deden de bandjes hun werk.
 
waarom zou je een dure akra op een pcx schroeven:+

geen antwoord op je vragen, maar op partzilla kan je de verschillende exploded views bekijken. Kan je de verschillen zien. Ook kan je kijken of de partnummers overeen komen.

Zelf bekijk ik het van een andere kant.. waarom zou je er geen akra op zetten, alles lijkt en klinkt beter ermee *D

Onderdeel nummers van de verschillende jaartallen zijn verschillend, ben nu druk plaatjes aan het vergelijken voor zover het daar op te zijn valt
 
Heb de city grips op een beverly 350 gehad en was daar echt totaal niet tevreden mee...

Voelde de voorband wegglijden elke keer als ik een bocht nam met nat wegdek.

met droog wegdek deden de bandjes hun werk.

grip is een samenspel van je vering en je schoeisel. hele volksstammen zweren bij de citys op de pcx. Of misschien ff wat te ruw qua rijstijl:+
 
Zelf bekijk ik het van een andere kant.. waarom zou je er geen akra op zetten, alles lijkt en klinkt beter ermee *D

Onderdeel nummers van de verschillende jaartallen zijn verschillend, ben nu druk plaatjes aan het vergelijken voor zover het daar op te zijn valt

Als het je enige ‘motor’ is... ik sla liever 600,- euro stuk tegen mn triumph dan dat ik een paar euries uitgeef aan mn werkezel pcx.
 
Als het je enige ‘motor’ is... ik sla liever 600,- euro stuk tegen mn triumph dan dat ik een paar euries uitgeef aan mn werkezel pcx.
Ik heb gewoon een zwak voor akra :9~
Maar Ja dan moet het wel passen natuurlijk.. zo niet dan komt er een arrow op
 
grip is een samenspel van je vering en je schoeisel. hele volksstammen zweren bij de citys op de pcx. Of misschien ff wat te ruw qua rijstijl:+

Ja, sportief zou ik mn rijstijl wel noemen ja..

en anders gewoon de heidenau k66 snowtex om de velgjes heenleggen.
 
IMG_20200428_115803.jpg

IMG_20200428_115801.jpg

IMG_20200428_115751.jpg
IMG_20200428_115743.jpg

IMG_20200428_115747.jpg

IMG_20200428_115729.jpg


Een tijd terug ben ik stil komen staan aan de snelweg, d.m.v. 2 gaatjes aan het begin van de demper kon ik weer verder.
Nu dus een stukje vanaf de uitgang van de demper de boel doorgefietst. Het ronde plaatje met mini pijpje is wat los heeft gezeten
De laatste foto is hoe het plaatje in de uitlaat past. Met 4 puntjes in de buitenkoker en 4 kuiltjes in het plaatje zat deze op zijn plek. Geen wonder dat hij los kwam, een paar puntlasjes was al beter geweest.

De pijp in de demper, de rechter op de foto, is het verlengde van de pijp welke aan het blok zit.
Op de plek waar ik de flex erdoor heb gejaagd maakt hij een 180 graden om weer door het 1e schot te verdwijnen. In het 1e schot zit een pijp van nog onbekende lengte waardoor het in de 2e kamer komt, na het 1e schot.
Daar zit een 2e schot met simpel een pijpje en de 3e kamer wordt afgesloten door het einde van de demper met ook weer een pijpje.

Ik ga de andere kant ook open maken en denk dat ik het binnen werk ga vervangen door een geperforeerde pijp. Probleem is dat ik niet kan lassen
IMG_20200428_131104.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1493106
Bekijk bijlage 1493107
Bekijk bijlage 1493108Bekijk bijlage 1493115
Bekijk bijlage 1493109
Bekijk bijlage 1493114

Een tijd terug ben ik stil komen staan aan de snelweg, d.m.v. 2 gaatjes aan het begin van de demper kon ik weer verder.
Nu dus een stukje vanaf de uitgang van de demper de boel doorgefietst. Het ronde plaatje met mini pijpje is wat los heeft gezeten
De laatste foto is hoe het plaatje in de uitlaat past. Met 4 puntjes in de buitenkoker en 4 kuiltjes in het plaatje zat deze op zijn plek. Geen wonder dat hij los kwam, een paar puntlasjes was al beter geweest.

De pijp in de demper, de rechter op de foto, is het verlengde van de pijp welke aan het blok zit.
Op de plek waar ik de flex erdoor heb gejaagd maakt hij een 180 graden om weer door het 1e schot te verdwijnen. In het 1e schot zit een pijp van nog onbekende lengte waardoor het in de 2e kamer komt, na het 1e schot.
Daar zit een 2e schot met simpel een pijpje en de 3e kamer wordt afgesloten door het einde van de demper met ook weer een pijpje.

Ik ga de andere kant ook open maken en denk dat ik het binnen werk ga vervangen door een geperforeerde pijp. Probleem is dat ik niet kan lassen
Bekijk bijlage 1493141

ik zou een 2e handse op de kop proberen te tikken.
 
Elk jaar maak ik weer dezelfde fout. Zodra het kwik de 15 graden aan tikt gaat mn beenkleed eraf. Vervolgens zit ie er weer op tot halverwege juni :+ :')

Gezien mijn rij positie (voeten helemaal bovenaan de treeplank) vroeg ik me af of dit nog wel kon met een beenkleed omdat mijn voeten breder zijn dan de treeplank bovenin....

of ben ik genoodzaakt mn rijpositie te veranderen met een beenkleedje erop?
 
Gezien mijn rij positie (voeten helemaal bovenaan de treeplank) vroeg ik me af of dit nog wel kon met een beenkleed omdat mijn voeten breder zijn dan de treeplank bovenin....

of ben ik genoodzaakt mn rijpositie te veranderen met een beenkleedje erop?

nee hoor dat kan wel. het beenkleed is ook te verstellen met riempjes. dus wellicht op dat punt iets losser (niet te los ivm klapperen).
 
Ja, precies dat is dus net wat ik niet wil anders slipt de kou er tussendoor... Achja komtgoed.

Heeft er iemand ervaring met een alarm systeem en dan origineel voor de honda pcx?

Woon in Amsterdam en die dingen schijnen hier best gewild te zijn.
 
Uhhh , been kleed , rij ook het hele jaar maar heb geen been kleed .
4 seizoenen pak en bij vieze koude wind regen broek er over en heb nergens last van .
Nu rijd ik met een spijkerbroek met kevlar protectie .
Zou niet eens weten hoe een been kleed er uit ziet of hoe je dat bevestigd
 
Uhhh , been kleed , rij ook het hele jaar maar heb geen been kleed .
4 seizoenen pak en bij vieze koude wind regen broek er over en heb nergens last van .
Nu rijd ik met een spijkerbroek met kevlar protectie .
Zou niet eens weten hoe een been kleed er uit ziet of hoe je dat bevestigd
He bent niet de enige. Van mij hoeft het ook niet maar ik kom dan ook van "normale" motoren af waarop ik ook doorreed. Zo heb ik al jaren, sinds 2006 denk ik, verwarmde handschoenen.
Een goed pak heeft als bijkomend voordeel bescherming tegen schuivers of crashes.
Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur.
 
Heb op al mn scooters 50cc/500cc altijd een beenkleed gehad superfijn en geen gedoe met regenbroeken.

Enige nadeel is geen protectie in geval van een schuiver, maar dat kan er ook onder!

Ik rij altijd alleen in de binnenstad vind een heel motorpak een beetje overdreven.
 
Ik vind / vond het ook altijd van die, tja hoe zeg je dat politiek correct... verwijfde dingen.
ik ben ook een tijdje het mikpunt van grappen geweest onder vrienden en collegas. “blijft je vagina lekker warm”, “issie ook verwarmt??” Of “hebben ze die ook met een geruit motiefje?”.
Ik moest er even doorheen. Maar nu wil ik niet anders meer. Ik rij vanaf mn 18e (vanaf 2003) motor door weer en wind. Altijd pak aan, pak uit.

nu stap ik met 2 graden en regen in spijkerbroek en werklaarzen op de scooter en kom ik ontspannen aan. Geen gekut met natte broeken, laarzen... gewoon helm af, jas uit, klaar.
En nu denken jullie, “maar wat nou als je op je plaat gaat?!” Ja dan lig ik. Voordeel is dat mijn 16 km enkele reis via 60 km wegen, voornamelijk rechtdoor, met weinig verkeer is. Dus dat is een gecalculeerde gok.

dus ja, het ziet er niet uit. Maar inmiddels zit ie van september tot juni erop. Als je er geen hebt mis je het niet, als je er 1 hebt wil je nooit meer zonder.
 
Ik vind / vond het ook altijd van die, tja hoe zeg je dat politiek correct... verwijfde dingen.
ik ben ook een tijdje het mikpunt van grappen geweest onder vrienden en collegas. “blijft je vagina lekker warm”, “issie ook verwarmt??” Of “hebben ze die ook met een geruit motiefje?”.
Ik moest er even doorheen. Maar nu wil ik niet anders meer. Ik rij vanaf mn 18e (vanaf 2003) motor door weer en wind. Altijd pak aan, pak uit.

nu stap ik met 2 graden en regen in spijkerbroek en werklaarzen op de scooter en kom ik ontspannen aan. Geen gekut met natte broeken, laarzen... gewoon helm af, jas uit, klaar.
En nu denken jullie, “maar wat nou als je op je plaat gaat?!” Ja dan lig ik. Voordeel is dat mijn 16 km enkele reis via 60 km wegen, voornamelijk rechtdoor, met weinig verkeer is. Dus dat is een gecalculeerde gok.

dus ja, het ziet er niet uit. Maar inmiddels zit ie van september tot juni erop. Als je er geen hebt mis je het niet, als je er 1 hebt wil je nooit meer zonder.
Ik heb vandaag ook 100+ gereden in een smock maar voor geplande ritten doe ik bij niet stedelijk verkeer echt wat anders aan.
Ik ben met ongeveer 95 km/h op m'n flikker gegaan en aan de staat van mijn rukka pak te zien wil ik niet in gewone kleding vallen.
 
Alarm , nee .
Thuis slaapt ze in de garage en op mijn werk achter het hekwerk in een afgesloten plaats met camera toe zicht , dus alarm , nee .
 
Ik vind / vond het ook altijd van die, tja hoe zeg je dat politiek correct... verwijfde dingen.
ik ben ook een tijdje het mikpunt van grappen geweest onder vrienden en collegas. “blijft je vagina lekker warm”, “issie ook verwarmt??” Of “hebben ze die ook met een geruit motiefje?”.
Ik moest er even doorheen. Maar nu wil ik niet anders meer. Ik rij vanaf mn 18e (vanaf 2003) motor door weer en wind. Altijd pak aan, pak uit.

nu stap ik met 2 graden en regen in spijkerbroek en werklaarzen op de scooter en kom ik ontspannen aan. Geen gekut met natte broeken, laarzen... gewoon helm af, jas uit, klaar.
En nu denken jullie, “maar wat nou als je op je plaat gaat?!” Ja dan lig ik. Voordeel is dat mijn 16 km enkele reis via 60 km wegen, voornamelijk rechtdoor, met weinig verkeer is. Dus dat is een gecalculeerde gok.

dus ja, het ziet er niet uit. Maar inmiddels zit ie van september tot juni erop. Als je er geen hebt mis je het niet, als je er 1 hebt wil je nooit meer zonder.
Ik rij sinds 92 en altijd met beschermde kleding en ook het hele jaar door weer en wind , maar in 2000 ga ik 1x in een spijker broek en rij er zonder te kijken een auto voor mijn neus de weg op en ik zit vol in zijn voor scherm , op zich viel het met mij mee , kneuzingen en een kapotte knie , maar sinds dien altijd rij ik met beschermde kleding al is het 40 gr .
Dus nu het weer wat warmer is rij ik met een kevlar broek woon werk .
 
Hey mede pcxers, Tallo hier!

Ben sinds kort eigenaar van een donkergrijze pcx 150 van 2016 met 12k km En heb deze naast een aprilia srv 850.

Voor de Pcx reed ik rond op een piaggio fly 125 maar dat is niks vergeleken met de Honda...

Ik ben echt enorm tevreden over de zitpositie, wendbaardheid, het verbruik en daarbij het vermogen wat het blokje produceert.

topsnelheid is ook prima 110 en dan komt de toerenbegrenzer inhakken, heb overigens al dr pulley silders en een malossi variateur besteld voor iets meer trekkracht en topsnelheid, koppeling en v snaar van malossi doe ik ook op korte termijn.

Ik sleutel zelf aan mijn machines dus alle upgrades zullen niet al teveel in de papieren lopen.

Enige minpuntje vind ik de te smalle banden aan de achterzijde...

rij het hele jaar door woonwerk dus wil in de winter wel voldoende grip hebben.

goede keus de PCX, hier al 55.000 km afgelegd met de PCX uit 2016 zonder problemen. Ik heb het hele jaar door Heidenau K66 winterbandjes eronder liggen, die hebben beduidend meer grip dan de standaard banden. Van de Citygrips is geen winterband, maar heb die ook nog nooit gebruikt dus kan er niks over zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan