Honda PCX 125/150 deel 5

Dat is spijtig voor je Jan. Hopelijk vind je wat berusting in je situatie en vind je tot slot een goed tehuis voor je PCX. Ik heb er helaas geen plaats voor..

Heb je wel iets van een vraagprijs in gedachten of een verwijzing naar een verkoopadvertentie voor geïnteresseerden?
 
Dat is spijtig voor je Jan. Hopelijk vind je wat berusting in je situatie en vind je tot slot een goed tehuis voor je PCX. Ik heb er helaas geen plaats voor..

Heb je wel iets van een vraagprijs in gedachten of een verwijzing naar een verkoopadvertentie voor geïnteresseerden?
Als ik ga kijken naar ander PCX 150 die in de verkoop staan, dan kom ik exemplaren tegen uit 2016 met 24000 Km op de klok en een vraagprijs van € 2,495

Dan moet ik er zeker meer voor kunnen vragen, mijn PCX is uit 2017 en heeft maar 5,150 Km gelopen, ik dacht aan € 2,600.

Maar dat is maar afwachten of dit bedrag haalbaar is.
Hij staat nog nergens te koop, ga morgen de dealer waar ik hem gekocht heb eens bellen om te vragen wat hij geeft.



Gr. Jan
 
Vervelend Jan, het is dat hij rood is toch? Anders had ik het nog overwogen, heb er nu 1 met 60.000 km nl, zou dus wat nieuwers kunnen gebruiken, maar geen haast, aangezien ik weinig rij momenteel.
 
Dank voor je adviezen! Die voorzichtige aanpak is vooral wat me een beetje afschrikt. Om deels Youp van ‘t Hek te quoten: als mijn fijne motoriek uitgedrukt in een getal de temperatuur was geweest, kwamen in Friesland de rayonhoofden bij elkaar…. Ik heb inderdaad een filmpje op YouTube gezien, er moet een hoop af. Stiekem speel ik nog met de gedachte om het toch zelf te doen, maar het schrikt me toch nog wat af. Dus enige ‘begeleiding’ van iemand met ervaring zou mooi zijn.
Welkom, ik ben 1 van de anderen hier die altijd gewoon de portemonnee trekt voor onderhoud. Ik ga bij een bromfiets dealer die is iets goedkoper, onder de 300 euro zijn mijn kleppen gesmeerd en alles nagelopen en vaak nog een snaar en bougie vervangen als dat nodig is incl (zelf gekochte) band vervangen.

Kan men hier wel zeggen dat je het makkelijk zelf kan doen, maar je moet er 1 de tijd, 2 de kennis, 3 gereedschap voor hebben. Aangezien ik dat allemaal niet heb, laat ik het doen en verdien ik dat geld wat ik kwijt ben op een andere manier wel terug.

(zelf handig genoeg voor andere zaken die ik ook niet uitbesteedt)

Kortom 350 euro is niet goedkoop, maar ook weer niet extreem duur, probeer dus eens een bromfietsdealer, wellicht scheelt het een paar tientjes.
 
Welkom, ik ben 1 van de anderen hier die altijd gewoon de portemonnee trekt voor onderhoud. Ik ga bij een bromfiets dealer die is iets goedkoper, onder de 300 euro zijn mijn kleppen gesmeerd en alles nagelopen en vaak nog een snaar en bougie vervangen als dat nodig is incl (zelf gekochte) band vervangen.

Kan men hier wel zeggen dat je het makkelijk zelf kan doen, maar je moet er 1 de tijd, 2 de kennis, 3 gereedschap voor hebben. Aangezien ik dat allemaal niet heb, laat ik het doen en verdien ik dat geld wat ik kwijt ben op een andere manier wel terug.

(zelf handig genoeg voor andere zaken die ik ook niet uitbesteedt)

Kortom 350 euro is niet goedkoop, maar ook weer niet extreem duur, probeer dus eens een bromfietsdealer, wellicht scheelt het een paar tientjes.
Dank voor je bericht. Tijd is inderdaad een factor, gereedschap en kennis zeker. Ik heb onder andere de motorolie zelf gedaan. Nu zit de oliefilterplug muurvast. Die moet volgens de manual op 20 Nm, heb hem voor mijn gevoel niet heel hard aangedraaid… Hij is nu wat beschadigd, gaat richting dolgedraaid. Over 2 weken gaat de scooter naar de dealer voor een terugroepactie die nog open stond, dan gaan zij even kijken of ze hem los kunnen krijgen en vervangen. De momentsleutel is inmiddels wel in huis!
 
Dank voor je bericht. Tijd is inderdaad een factor, gereedschap en kennis zeker. Ik heb onder andere de motorolie zelf gedaan. Nu zit de oliefilterplug muurvast. Die moet volgens de manual op 20 Nm, heb hem voor mijn gevoel niet heel hard aangedraaid… Hij is nu wat beschadigd, gaat richting dolgedraaid. Over 2 weken gaat de scooter naar de dealer voor een terugroepactie die nog open stond, dan gaan zij even kijken of ze hem los kunnen krijgen en vervangen. De momentsleutel is inmiddels wel in huis!
Was bij mij ook zo. Muurvast. Het dopje is ook vrij zacht dus ook snel onbruikbaar.

ik heb toen een nieuwe besteld en de oude los (rond) weten te tikken met een centerpons. Daarna nieuwe iets meer dan handvast gedraaid word afgedicht middels een o-ring, dus dat hoeft nooit vast.
 
Was bij mij ook zo. Muurvast. Het dopje is ook vrij zacht dus ook snel onbruikbaar.

ik heb toen een nieuwe besteld en de oude los (rond) weten te tikken met een centerpons. Daarna nieuwe iets meer dan handvast gedraaid word afgedicht middels een o-ring, dus dat hoeft nooit vast.
Zit hij niet ook vast zodat hij niet los komt?
 
Was bij mij ook zo. Muurvast. Het dopje is ook vrij zacht dus ook snel onbruikbaar.

ik heb toen een nieuwe besteld en de oude los (rond) weten te tikken met een centerpons. Daarna nieuwe iets meer dan handvast gedraaid word afgedicht middels een o-ring, dus dat hoeft nooit vast.
Ga ik proberen, bedankt! 👍🏻
 
Gek zeg, die nieuwprijzen, ik heb in 2016 de mijne (zelfde model) voor minder nieuw gekocht.

De nieuwe PCX is wel iets duurder dan het vorige model.

Zoals gezegd, jammer dat ie rood is, anders had ik het wellicht overwogen.
 
Iemand nog een nog een aftermarket vario te koop voor een PCX 125 uit 2011? Weet iemand ook of de Dr. Pulley rollen in een standaard vario passen? Niet dat het een verschil gaat maken, maar als er toch nieuwe in moeten.
 
Na heel lang niet meer gereden te hebben (2003) toch weer met het motorvirus besmet geraakt. Het gaat nooit helemaal over hè…
Heel iets anders dan de vorige fiets, maar evengoed erg leuk.
De eerste 1000 km zitten er op.
Heb hem al weer ingeruild.... Gezien de toch wel lange ritten die ik met duo passagier maak, was het toch niet een echt slimme keuze. Voor in de buurt is het een top ding, loopt lekker, zuinig enz.
Maar voor grotere afstanden (200KM per dag) en dan met duo passagier, in Eifel of Ardennen, dan is hij ongeschikt. Op sommige wegen 65 km/h, volgas..... En alles vliegt je voorbij....
 
Sliders inderdaad wel. Hij heeft het over rollen. Geen idee of hij ook sliders bedoelt maar @Koala op het achterwiel dat zijn dus 2 verschillende dingen.
Sorry, bedoelde inderdaad sliders. Ik heb niks anders dan rollen in mijn variotijd gezien. Ik ben mij nu aan het inlezen, vandaar. Heeft iemand trouwens een digitale versie van de werkplaatshandboek van de PCX overigens?
 
Sorry, bedoelde inderdaad sliders. Ik heb niks anders dan rollen in mijn variotijd gezien. Ik ben mij nu aan het inlezen, vandaar. Heeft iemand trouwens een digitale versie van de werkplaatshandboek van de PCX overigens?
Is dit misschien wat je wilt hebben?
 
Is dit misschien wat je wilt hebben?
Ik heb er eigenlijk 1 nodig van de 125 uit 2011, maar aangezien ze zeer veel op elkaar lijken is dit prima. Dankjewel!
Ik las trouwens dat er hier mensen zijn die de sliders van DR.Pulley monteren hun standaard vario. Kan iemand mij vertellen welke maat en welk gewicht dit moet wezen? Ik las 13 gram, maar dit was in combinatie met de Dr pulley vario.
 
Terug
Bovenaan Onderaan