Honda PCX 125/150 deel 5

Ik heb een tucano beenkleed. Waterdicht is hij wel, maar je krijgt hem zonder tape zeker niet strak langs de voorkappen. (waardoor het licht in kan regenen) Ook de luchtzakken zijn lek, maar met een stuk hout erin met een tyrap gaat het prima. Kost niet de wereld, 70 euro ofzo. Heb het het hele jaar door, onder de 8 graden doe ik er wel een motorbroek onder overigens en dan bij regen nog overschoenen over mijn schoenen.

Beenkleed thermoscud Tucano Urbano R082-X deze, niet gekeken naar de laagste prijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen ervaring mee maar mij lijkt het onhandig zo een been kleed of zie ik dat verkeerd .
 
ik vind mezelf al voor lul zitten op een scooter(tje) laat staan dat ik er ook nog een beenkleed bij neem ...........

Ik zou hem dus afkeuren op uiterlijk , maar het lijkt me zalig warm en droog rijden
 
een beenkleed is ideaal in de iets koudere dagen. Je springt op je scooter onder je beenkleed motorjas aan en gaan met die banaan. Op mijn motor moet ik altijd een warme broek aan voor hetzelfde comfort. 's morgens vroeg ziet toch niemand dat je onder zo'n raar kleed zit.
Er is volgens mij maar een goed merk en dat is Tucano. Heb zelf geen beenkleed maar ben wel op zoek.
 
Ik heb alleen in de wintermaanden mijn 4 seizoenen pak aan , maar vanaf een graad of 6 a 8 dan een spijkerbroek met kevlar, op dit moment heb ik in mijn jas ook mijn binnenvoering er nog niet in zitten.
Daarom was eigenlijk mijn vraag of het handig was zo een kleed , voor de kou hoef ik het niet te doen want ik kan er redelijk goed tegen .
 
Ik heb het jaarrond erop zitten, oke bij 30 graden duw ik het wel naar binnen, zodat de boel een beetje kan luchten. Het interesseert mij vrij weinig hoe ik erbij rij. Moet zeggen, met een 150cc scooter rij je sowieso voor lul, (kan zo'n kleed er ook wel bij) al zien de meeste automobilisten in de file niet mn beenkleed maar mn achterlichten. Verder heb ik een hoog windscherm en verwarmde handschoenen. Ze maken mij de pis niet lauw. Ik krijg regelmatig grappen van mn collega's te horen, maar ze zijn wel stil als ik ze influister dat hij 1 op 45 loopt. Kortom, mijns inziens rij je een PCX omdat hij goedkoop is, dat je er niet stoer uitziet, doet een beenkleed niet aan af naar mijn idee.

overigens scheelt het beenkleed echt wel, want ik heb nooit de binnenvoering in mn motorbroek eigenlijk en boven de 8 graden helemaal geen motorbroek aan, lekker tuffen op de gympies.
 
Dag allemaal! Wie van jullie is heel erg tevreden over zijn of haar benenkleed? Ik ben voor de winter op zoek naar een benenkleed voor mijn pcx 150 uit 2016 maar de prijzen daarvoor lopen nogal uiteen. Het is voor mij vooral belangrijk dat deze (ook op lange tochten) waterdicht is
ben al jaren tevreden gebruiker. Nee het is geen porum op een toch al lullig scootertje. maar rij hele jaar door in spijkerbroek naar mn werk (17 km). Waterdichtheid is voldoende. Waar ik tegenaan loop is dat het langst het beenkleed ter hoogte van je broekzakken nat word. Maar dit is alleen met serieuze regenbuien. een normaal buitje is er niks aan de hand.

Maar als er al regen voorspeld is doe ik sowieso regenkleding aan. dan is er helemaal niks aan de hand.
 
Ik heb een tucano beenkleed. Waterdicht is hij wel, maar je krijgt hem zonder tape zeker niet strak langs de voorkappen. (waardoor het licht in kan regenen) Ook de luchtzakken zijn lek, maar met een stuk hout erin met een tyrap gaat het prima. Kost niet de wereld, 70 euro ofzo. Heb het het hele jaar door, onder de 8 graden doe ik er wel een motorbroek onder overigens en dan bij regen nog overschoenen over mijn schoenen.

Beenkleed thermoscud Tucano Urbano R082-X deze, niet gekeken naar de laagste prijs.
hoe heb jij het dan zitten? bij mij sluit ie prima af. geen regen van de voorkant in ieder geval.

Mijn luchtkamers zijn ook al meerdere keren lek geraakt. dat is echt wel een zwak punt. Ik heb er nu dikke buis isolatie in gepropt. kost geen drol bij de gamma en is beter dan de opblaas balgen
 
Ik heb het jaarrond erop zitten, oke bij 30 graden duw ik het wel naar binnen, zodat de boel een beetje kan luchten. Het interesseert mij vrij weinig hoe ik erbij rij. Moet zeggen, met een 150cc scooter rij je sowieso voor lul, (kan zo'n kleed er ook wel bij) al zien de meeste automobilisten in de file niet mn beenkleed maar mn achterlichten. Verder heb ik een hoog windscherm en verwarmde handschoenen. Ze maken mij de pis niet lauw. Ik krijg regelmatig grappen van mn collega's te horen, maar ze zijn wel stil als ik ze influister dat hij 1 op 45 loopt. Kortom, mijns inziens rij je een PCX omdat hij goedkoop is, dat je er niet stoer uitziet, doet een beenkleed niet aan af naar mijn idee.

overigens scheelt het beenkleed echt wel, want ik heb nooit de binnenvoering in mn motorbroek eigenlijk en boven de 8 graden helemaal geen motorbroek aan, lekker tuffen op de gympies.
:^

dus dit. mn pride & joy hou ik wel voor de mooie dagen. De PCX is voor woonwerk, regen en pekel. Daarbij hoort een extraflitsend beenkleed.
 
google is toch vooral recensies van anderen. MrProper en ik hebben hem inmiddels uitvoerig getest :P dus verhalen uit 1e hand.
 
Goedendag, ik heb nu een niet verklaarbaar verschijnsel met mijn PCX uit 2010, waarbij ik wel wat extra denkkracht kan gebruiken.

Bij een koude start loopt de motor direct maar zonder aandrijving naar mijn achterwiel. Na 1 keer voorzichtig gas geven pakt hij het alsnog op en blijft het verder storingsvrij tot aan de volgende koude start.

Iemand enig idee of suggestie? De PCX is 100% origineel en onderhouden volgens schema. Ik heb hem 1,5 jaar geleden gekocht met 6.000 km op de teller en er staat nu 10.000 km op.
 
Tussen de motor en het achterwiel heb je enkel de vario en de koppeling. De koppeling is wellicht een centrifugaalkoppeling.
Ik vermoed dat het probleem bij de koppeling ligt.
Bijvoorbeeld de remschoenen die koud niet vlot meer scharnieren en blijven hangen en pas na een dot gas in beweging komen en koppelen.
 
Tussen de motor en het achterwiel heb je enkel de vario en de koppeling. De koppeling is wellicht een centrifugaalkoppeling.
Ik vermoed dat het probleem bij de koppeling ligt.
Bijvoorbeeld de remschoenen die koud niet vlot meer scharnieren en blijven hangen en pas na een dot gas in beweging komen en koppelen.
Dank voor je reactie. Met remschoenen bedoel je dan de koppeling gewichten (schoenen)?

Klinkt aannemelijk, zit dan de mogelijke oplossing in nieuwe koppeling schoenen of het reinigen van de koppeling trommel of ......?
 
Dank voor je reactie. Met remschoenen bedoel je dan de koppeling gewichten (schoenen)?

Klinkt aannemelijk, zit dan de mogelijke oplossing in nieuwe koppeling schoenen of het reinigen van de koppeling trommel of ......?
Wanneer moet hij binnen voor het volgende reguliere onderhoud?
 
Ik zou de vario / koppeling kap eens open maken.

- vario schoon maken
- koppeling schoon maken, juiste vet erop.
- koppeling schoenen wellicht licht opschuren.
- riem opmeten
 
Ik zou de vario / koppeling kap eens open maken.

- vario schoon maken
- koppeling schoon maken, juiste vet erop.
- koppeling schoenen wellicht licht opschuren.
- riem opmeten
Top, daar zie ik wel wat in. Als mijn koppie rustig genoeg is ga ik daar eens rustig mee aan de slag. Zal niet gelijk morgen zijn maar ik laat zeker weten hoe het gegaan is.

Tot zover mijn dank!
 
Top, daar zie ik wel wat in. Als mijn koppie rustig genoeg is ga ik daar eens rustig mee aan de slag. Zal niet gelijk morgen zijn maar ik laat zeker weten hoe het gegaan is.

Tot zover mijn dank!
Zorg ook dat je de juiste tools en vet in huis hebt. Gaat 2 verschillende soorten vet in de koppeling. Om de koppeling uit elkaar te halen heb je een speciale sleutel nodig. Om de vario en koppeling los te halen ook.
 
Je kan denk ik als volgt nog beter nagaan waar het probleem zit:

Je zet de scooter op de middenbok. Dan moet je zonder moeite het achterwiel kunnen draaien. Dan start je de motor, gewoon zoals altijd zonder gas te geven. Dan zou je moeten zien dat je achterwiel de neiging heeft om wat te beginnen draaien, maar als je er je voet tegenhoudt stopt dat met draaien. Geef je even wat gas bij dan moet dat wiel direct vlot beginnen draaien.
 
Top, daar zie ik wel wat in. Als mijn koppie rustig genoeg is ga ik daar eens rustig mee aan de slag. Zal niet gelijk morgen zijn maar ik laat zeker weten hoe het gegaan is.

Tot zover mijn dank!
Als je nog een 2000km van het volgende onderhoud verwijderd bent en de symptomen blijven onveranderd, dan is er geen haast bij, en kan je dat probleem rustig bij het volgende onderhoud in detail bekijken.
 
Je kan denk ik als volgt nog beter nagaan waar het probleem zit:

Je zet de scooter op de middenbok. Dan moet je zonder moeite het achterwiel kunnen draaien. Dan start je de motor, gewoon zoals altijd zonder gas te geven. Dan zou je moeten zien dat je achterwiel de neiging heeft om wat te beginnen draaien, maar als je er je voet tegenhoudt stopt dat met draaien. Geef je even wat gas bij dan moet dat wiel direct vlot beginnen draaien.
Dank, maar het probleem is nu juist dat het wiel geen draaineiging heeft, anders zou ik gewoon kunnen wegrijden.
 
hoe heb jij het dan zitten? bij mij sluit ie prima af. geen regen van de voorkant in ieder geval.

Mijn luchtkamers zijn ook al meerdere keren lek geraakt. dat is echt wel een zwak punt. Ik heb er nu dikke buis isolatie in gepropt. kost geen drol bij de gamma en is beter dan de opblaas balgen
Ik heb de Tucano R082-X besteld, die zou moeten passen maar sluit ook bij mij helemaal niet goed af! Vorm komt niet goed overeen en de montageriempjes zijn een drama. Wellicht ander bouwjaar dan waar deze voor bedoeld is.

Anyway, ik ga 'm terugsturen en heb inmiddels maar een regenpak gekocht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan