Honda PCX 125/150 deel 5

@HarrySPX tectyl superwax
superwax.png_533_800.png

Deze variant is lastig te verkrijgen :), maar absoluut veel goede recensies.
 
Nu het weer wat minder wordt, slecht weer bestaat niet.. slechte kleding wel... vroeg ik mij af : Behandeld iemand ook zijn/haar PCX met vaseline spray o.i.d tegen corrosie?

Ik was de pcx gewoon wat vaker in de winter. Beetje afsluiten af en toe en dan in de schuur, dan blijft ie prima.
 
Eerste rit van 50 km zit erop!, veelal 80 km wegen en een klein stukje snelweg gereden. Topsnelheid valt mij niet tegen, kleine 115 op de teller dus dat is voor mij voldoende. Ik zal de PCX enkel gaan gebruiken op 80 km wegen, optrekken gaat ook vloeiend en de 80 kmh is snel bereikt. Eén klein puntje... De vering zou beter kunnen maar dat is misschien ook een persoonlijk dingetje :), de zithouding is prima te noemen. De kleppen zijn bij 4000 km gecontroleerd en is nu niet naar gekeken.. tellerstand nu is 6000, dit adviseerde de dealer bij 10.000 indien ik dit persoonlijk ook wou. Kortom een puike motorscooter van een leuk kaliber!.. De fun factor is enorm trouwens 😊😊😊
 
Eerste rit van 50 km zit erop!, veelal 80 km wegen en een klein stukje snelweg gereden. Topsnelheid valt mij niet tegen, kleine 115 op de teller dus dat is voor mij voldoende. Ik zal de PCX enkel gaan gebruiken op 80 km wegen, optrekken gaat ook vloeiend en de 80 kmh is snel bereikt. Eén klein puntje... De vering zou beter kunnen maar dat is misschien ook een persoonlijk dingetje :), de zithouding is prima te noemen. De kleppen zijn bij 4000 km gecontroleerd en is nu niet naar gekeken.. tellerstand nu is 6000, dit adviseerde de dealer bij 10.000 indien ik dit persoonlijk ook wou. Kortom een puike motorscooter van een leuk kaliber!.. De fun factor is enorm trouwens 😊😊😊

Mooi dat ie bevalt!! Over de kleppen zou ik me niet teveel zorgen maken. Bij mij stonden ze bij 6.000 km goed, en bij 18.000 km moest er heeeeel klein beetje aan gesteld worden, laatste paar keren niets aan gedaan, km stand nu 37.000 km, dus dat zou ik zeker niet om de 4.000 km doen, zoals voorgeschreven wordt.
 
De vering van de eerste series is inderdaad niet geweldig. Met 2 volwassenen moesten we stapvoets over de vele drempels. Heb zelf de achtervering vervangen door YSS exemplaren Kan ik iedereen aanraden, geen problemen meer met doorslaan op drempels ed.
 
Mooi dat ie bevalt!! Over de kleppen zou ik me niet teveel zorgen maken. Bij mij stonden ze bij 6.000 km goed, en bij 18.000 km moest er heeeeel klein beetje aan gesteld worden, laatste paar keren niets aan gedaan, km stand nu 37.000 km, dus dat zou ik zeker niet om de 4.000 km doen, zoals voorgeschreven wordt.

Top, goed om te horen 👍.. Dan ga ik mij daar niet druk om maken 😊
 
De vering van de eerste series is inderdaad niet geweldig. Met 2 volwassenen moesten we stapvoets over de vele drempels. Heb zelf de achtervering vervangen door YSS exemplaren Kan ik iedereen aanraden, geen problemen meer met doorslaan op drempels ed.

YSS zijn dan een goede oplossing, ik ga eens even kijken.. Bedankt
 
Wat een windkracht vandaag 😂😂😂, lekker schuin hangen 👍. Wat me opviel trouwens.. het blokje is enigzins rumoerig als deze stationair draaid na een rit van 40 km, is dit herkenbaar / normaal?
 
beschrijf rumoerig?

ik merk geen verschil bij mij.

Moeilijk om te beschrijven, lijkt wellicht een klein beetje op resoneren wat hij dan doet.. Trillerig geluid tussendoor als het ware, was me niet eerder opgevallen.


Tevens een licht schurend geluid uit het achterwiel bij verplaatsing cq handmatig wiel draaien, bij een km stand van 6000 lijkt me dit niet echt verontrustend en vermoedelijk zal dit ook zo horen, maar zeker weten doe ik het niet.
 
Helaas duidt het schurend geluid waarschijnlijk op defecte lagers. Dit is een van de weinige bekende euvels van de PCX.
 
Helaas duidt het schurend geluid waarschijnlijk op defecte lagers. Dit is een van de weinige bekende euvels van de PCX.

yup, had ik ook. 6x lagers in de eindoverbrenging. moet je even terugkijken in de berichten voor meer info en fotos. is goed zelf te doen met lager trek gereedschap en geduld... laten doen is een dure zaak.
 
Bedankt voor de snelle reacties... Ik heb de pcx pas een week, gekocht met 3 maanden garantie.. Ik ga er even mee terug, dit is toch iets wat onder garantie valt mijn inziens!
 
Zijn die lager problemen eigenlijk alleen bij de 2013 versie? Ik heb er 1 uit 2016 en gelukkig nog geen problemen met lagers bij 37.000 km nl.
 
Zijn die lager problemen eigenlijk alleen bij de 2013 versie? Ik heb er 1 uit 2016 en gelukkig nog geen problemen met lagers bij 37.000 km nl.

Durf ik niet met zekerheid te zeggen.. De mijne 2013 heeft er nu wellicht al last van met 6000 km op de teller!... Valt me wel tegen trouwens. Ik ga even langs motoport, in mijn ogen een garantie gevalletje, heb hem pas een week.
 
Die van mij, pcx 150, 06-2016 met 35.000 km op de teller staat nu bij de dealer.
Net 6 nieuwe lagers in de eindoverbrenging. Twee nieuwe lagers in de "achteras"
Nu blijkt dat het geluid nog niet weg is. Krukas lager moet vervangen worden.
Dit wordt een hele dure reparatie, Scooter is net 28 maanden oud..
 
Durf ik niet met zekerheid te zeggen.. De mijne 2013 heeft er nu wellicht al last van met 6000 km op de teller!... Valt me wel tegen trouwens. Ik ga even langs motoport, in mijn ogen een garantie gevalletje, heb hem pas een week.

zeker een garantiegeval. laat je ook niet afwimpelen...
 
Die van mij, pcx 150, 06-2016 met 35.000 km op de teller staat nu bij de dealer.
Net 6 nieuwe lagers in de eindoverbrenging. Twee nieuwe lagers in de "achteras"
Nu blijkt dat het geluid nog niet weg is. Krukas lager moet vervangen worden.
Dit wordt een hele dure reparatie, Scooter is net 28 maanden oud..


Dat is flink balen zeg, dure reparatie zeg maar. Het is een geweldige scooter welke helaas een zwakke plek heeft!
 
Terug
Bovenaan Onderaan