Honda PCX 125/150 deel 5

Zijn de leds van het nieuwere model veel beter/helderder? Iemand ervaring die met de 2 modellen hebben gereden?
 
Goedemorgen PCX liefhebbers, ik heb hier voor het eerste type (2010-2014) nog twee zwarte en twee witte rugsteunen liggen (inclusief bevestigingsmateriaal) en wat sierdeksels voor op de uitlaat. Alles mag weg voor een matsprijsje, ligt hier wat in de weg. Rugsteunen voor 20 euro ex verzendkosten en de sierdeksels voor 10 euro ex verzendkosten. Sierdeksels zijn originele Honda accessoires. Reactie graag via PB, krijg je mijn telefoonnummer, mag ik hier niet plaatsen heb ik begrepen. Je kunt ook op Marktplaats kijken, daar heb ik ze ook staan, met telefoonnummer.
 

Bijlagen

  • 23583-1_be416b77-c995-446e-bf5b-1bc82fc54c94_large2.jpeg
    23583-1_be416b77-c995-446e-bf5b-1bc82fc54c94_large2.jpeg
    31,7 KB · Weergaven: 12
  • IMG-20160623-WA0000.jpg
    IMG-20160623-WA0000.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 12
  • muffler cover red pcx 125i [PCX125ix].jpg
    muffler cover red pcx 125i [PCX125ix].jpg
    43,5 KB · Weergaven: 10
  • PBP201.jpg
    PBP201.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 10
  • SAM_4321.JPG
    SAM_4321.JPG
    75,9 KB · Weergaven: 12
  • SAM_4334.JPG
    SAM_4334.JPG
    46,3 KB · Weergaven: 11
  • img56849024.jpg
    img56849024.jpg
    21,8 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Mijn PCX heeft de laatste paar dagen bij een koude motor een vreemd start gedrag. Bij de eerste indrukken van de startknop lijkt het alsof
de startmotor het motortje niet kan rondtrekken. Alsof de accu wat zwakjes is. Bij de 2e keer drukken start het motortje dan wel.

Zou het kunnen dat de accu versleten is? De PCX is van 2010 met 21000km op de teller. Heeft nog de originele accu.
 
Zojuist de accu eruit gepeuterd. Meet een spanning van 12.44V, direct na demontage. Is dat niet aan de lage kant?
 
nee dat is prima maar zegt weinig. als je start kan ie zo naar de 10 terugvallen als ie slecht is. beter is je accu meten tijdens starten en kijken hoeveel deze terugvalt.
 
Idd spanning meten onder belasting, maar ik zou niet verder zoeken. Nieuwe batterij erin en klaar is Kees. Ik zou voor de goedkoopste gaan, er staat bij

Informatie van de fabrikant voor 'HONDA PCX 125 10-18'
evenwaardig alternatief voor de originele batterij YTZ7S

Met 37€ ben je er vanaf
 
Mijn PCX heeft de laatste paar dagen bij een koude motor een vreemd start gedrag. Bij de eerste indrukken van de startknop lijkt het alsof
de startmotor het motortje niet kan rondtrekken. Alsof de accu wat zwakjes is. Bij de 2e keer drukken start het motortje dan wel.

Zou het kunnen dat de accu versleten is? De PCX is van 2010 met 21000km op de teller. Heeft nog de originele accu.
Dit had ik ook met pcx van 2014, bleek vuil in de injector te zijn. Was met injector reiniger toevoeging aan benzine opgelost.
 
Net accu gemonteerd en probleem lijkt verholpen. PCX startte bij de eerste druk op de knop.
 
Na jaren een GSX-R te hebben gereden nu de overstap gemaakt naar een motorscooter. Dit vooral om de kosten te drukken aangezien ik normaliter met de auto ga. Een GSX-R is voor mij geen dagelijks alternatief dus opzoek naar een motorscooter, ik ben beland bij een SPX 150 uit 2013!.

Mijn eerste indruk was zeer positief, eerlijk gezegd was het een beetje als vroeger.. met een opgevoerde scooter rondrijden en uitkijkend naar de politie :). Maar het heeft mij erg verrast, accelereren ging vlot en het comfort is prima. De kilometerstand bedraagt 6.000 km en zo te lezen kunnen daar nog vele bij. Is er iets waar ik specifiek nog naar kan kijken/vragen bij deze tellerstand?. De motorzaak heeft deze destijds nieuw geleverd en tevens onderhouden dus dat is positief. Alvast bedankt en hopelijk tot gauw!!
 
Welkom bij de "PCX club". De PCX geeft veel rijplezier voor heel weinig geld.
Het loont de moeite om de oude forum berichten door te lezen.
 
Na jaren een GSX-R te hebben gereden nu de overstap gemaakt naar een motorscooter. Dit vooral om de kosten te drukken aangezien ik normaliter met de auto ga. Een GSX-R is voor mij geen dagelijks alternatief dus opzoek naar een motorscooter, ik ben beland bij een SPX 150 uit 2013!.

Mijn eerste indruk was zeer positief, eerlijk gezegd was het een beetje als vroeger.. met een opgevoerde scooter rondrijden en uitkijkend naar de politie :). Maar het heeft mij erg verrast, accelereren ging vlot en het comfort is prima. De kilometerstand bedraagt 6.000 km en zo te lezen kunnen daar nog vele bij. Is er iets waar ik specifiek nog naar kan kijken/vragen bij deze tellerstand?. De motorzaak heeft deze destijds nieuw geleverd en tevens onderhouden dus dat is positief. Alvast bedankt en hopelijk tot gauw!!

Welkom. Hier ook een zuinigheids rijder. Met 6.000km niet echt iets om op te letten, behalve checken welke banden eronder zitten.
 
Nu het weer wat minder wordt, slecht weer bestaat niet.. slechte kleding wel... vroeg ik mij af : Behandeld iemand ook zijn/haar PCX met vaseline spray o.i.d tegen corrosie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan