Honda PCX 125/150 deel 5

Goedenavond allen,

Vanmiddag een ‘10er PCX 125 gekocht, 26k gelopen. Klein rondje gereden, het waaide flink en op de teller tikte hij net de 100 niet aan. Al wat vlagen van de PCX delen gelezen maar nog te weinig tijd gehad om alles te lezen.
Dr Pulley vario+rollen en een nieuwe snaar+oliebeurtje/bougie/luchtfilter staan wel op het programma voor een hogere top en om in ieder geval fris te starten met de PCX. Top wil ik wel iets hoger, 13gr rollen zijn the way to go?
Iemand een goed adres voor bovenstaande in regio Nijmegen/Arnhem/Achterhoek? En laten jullie je PCX onderhouden bij een motor- of scooterzaak?

Gr Dan
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allen,

Vanmiddag een ‘10er PCX 125 gekocht, 26k gelopen. Klein rondje gereden, het waaide flink en op de teller tikte hij net de 100 niet aan. Al wat vlagen van de PCX delen gelezen maar nog te weinig tijd gehad om alles te lezen.
Dr Pulley vario+rollen en een nieuwe snaar+oliebeurtje/bougie/luchtfilter staan wel op het programma voor een hogere top en om in ieder geval fris te starten met de PCX. Top wil ik wel iets hoger, 13gr rollen zijn the way to go?
Iemand een goed adres voor bovenstaande in regio Nijmegen/Arnhem/Achterhoek? En laten jullie je PCX onderhouden bij een motor- of scooterzaak?

Gr Dan

Ik had goede ervaringen met 13,5 gram dr pulley. Ik heb er nu 15 grams aliexpress rollen in zitten. Ook goed. Iets minder vel voor het gevoel als de 13,5.

Ik weet een heel goed eenmans zaakje, tis alleen wel uit de buurt. En ze nemen niet vaak klanten aan. :+
 
Goedenavond allen,

Vanmiddag een ‘10er PCX 125 gekocht, 26k gelopen. Klein rondje gereden, het waaide flink en op de teller tikte hij net de 100 niet aan. Al wat vlagen van de PCX delen gelezen maar nog te weinig tijd gehad om alles te lezen.
Dr Pulley vario+rollen en een nieuwe snaar+oliebeurtje/bougie/luchtfilter staan wel op het programma voor een hogere top en om in ieder geval fris te starten met de PCX. Top wil ik wel iets hoger, 13gr rollen zijn the way to go?
Iemand een goed adres voor bovenstaande in regio Nijmegen/Arnhem/Achterhoek? En laten jullie je PCX onderhouden bij een motor- of scooterzaak?

Gr Dan

Eindreductie olie zou ik ook vervangen

Ik heb 13,5gr maar ik heb wel een model met ESP, ik veronderstel dat jij Geen ESP model hebt, kan je herkennen aan de luchtfilter.

Als de vijs van de trommel rem bijna tot op het einde gedraaid is zou ik deze ook vervangen.

Opletten met jou model voor het middenbok. Kan uitscheuren
 
Goedenavond allen,

Vanmiddag een ‘10er PCX 125 gekocht, 26k gelopen. Klein rondje gereden, het waaide flink en op de teller tikte hij net de 100 niet aan. Al wat vlagen van de PCX delen gelezen maar nog te weinig tijd gehad om alles te lezen.
Dr Pulley vario+rollen en een nieuwe snaar+oliebeurtje/bougie/luchtfilter staan wel op het programma voor een hogere top en om in ieder geval fris te starten met de PCX. Top wil ik wel iets hoger, 13gr rollen zijn the way to go?
Iemand een goed adres voor bovenstaande in regio Nijmegen/Arnhem/Achterhoek? En laten jullie je PCX onderhouden bij een motor- of scooterzaak?

Gr Dan

Gefeliciteerd en welkom bij de club.
De topsnelheid verhogende middeltjes zijn al aangeprezen;)
Ik heb geen adresje voor je in de buurt, maar ik laat mijn PCX 2016 bij de scooterzaak onderhouden, die hebben namelijk veel meer verstand van scooters dan een motorzaak (naar mijn idee) daarnaast is in elk geval doorgaans het uurtarief lager dan bij de motorzaak. Mijn scooterzaak rekent € 50 per uur, ter vergelijking de dorpsgarage € 60 en de audi dealer iets van € 90 a 100 :(

Kortom, ik denk dat de scooterzaak loont.

Je kan nog laten controleren of je kleppen nog goed staan (daarna hoef je dat echt niet om de 4.000 te doen zoals Honda voorschrijft, maar eens in de 15 a 20.000 km. Kleppen controleren is veel werk, omdat er veel plastic gedemonteerd moet worden.
 
Ik ga waarschijnlijk een honda pcx 125CC 2018 kopen binnenkort. Ik ben al aan het uitkijken naar de bandenmaat omwille van het feit dat ik het hele jaar door rijd en dus winterbanden wil voor de scooter. Echter zie ik dat de 2018 versie zeer moeilijk te vinden bandenmaat heeft: 100/80-14M/C . Hoe doen jullie dat? Hebben jullie een adres waar ik die banden kan vinden of kunnen er andere maten opgelegd worden?

Edit: voor de geïnteresseerde onder ons: Banden 110/80-14 | Gratis levering - BandenLeader.be
 
Ik ga waarschijnlijk een honda pcx 125CC 2018 kopen binnenkort. Ik ben al aan het uitkijken naar de bandenmaat omwille van het feit dat ik het hele jaar door rijd en dus winterbanden wil voor de scooter. Echter zie ik dat de 2018 versie zeer moeilijk te vinden bandenmaat heeft: 100/80-14M/C . Hoe doen jullie dat? Hebben jullie een adres waar ik die banden kan vinden of kunnen er andere maten opgelegd worden?

Edit: voor de geïnteresseerde onder ons: Banden 110/80-14 | Gratis levering - BandenLeader.be
dat is mooi als het goed is staat model 2018 al op michelin city grip niks mis mee
 
Ik ga waarschijnlijk een honda pcx 125CC 2018 kopen binnenkort. Ik ben al aan het uitkijken naar de bandenmaat omwille van het feit dat ik het hele jaar door rijd en dus winterbanden wil voor de scooter. Echter zie ik dat de 2018 versie zeer moeilijk te vinden bandenmaat heeft: 100/80-14M/C . Hoe doen jullie dat? Hebben jullie een adres waar ik die banden kan vinden of kunnen er andere maten opgelegd worden?

Edit: voor de geïnteresseerde onder ons: Banden 110/80-14 | Gratis levering - BandenLeader.be

Ben benieuwd! is die al leverbaar nieuw model? Weet nog niet of ik een 125CC zou nemen,, of een 300CC bijv. maar dat verzin ik over een jaar of 2 wel weer.
Heb je al meer adresjes gevonden voor de banden? Ik gebruik zelf ook bandenleader of autobandenmarkt.nl Koop motorbanden online autobandenmarkt.nl
 
Ben benieuwd! is die al leverbaar nieuw model? Weet nog niet of ik een 125CC zou nemen,, of een 300CC bijv. maar dat verzin ik over een jaar of 2 wel weer.
Heb je al meer adresjes gevonden voor de banden? Ik gebruik zelf ook bandenleader of autobandenmarkt.nl Koop motorbanden online autobandenmarkt.nl
er staat een nieuw model te koop op tweedehands.be 105 km voor vraagprijs 2600 heel mooie prijs voor nieuwste model
 
Ik ben vabdaag naar de dealer geweest en het 2018 model heeft Inderdaad Michelin city grip banden erop liggen. Volstaan deze voor dagdagelijks gebruik dan? De dealer zei dat Winterbanden mogelijk zijn maar zeker niet nodig met deze Michelins. Ik heb er geen ervaring mee dus ik weet niet wat te geloven.
 
Ik ben vabdaag naar de dealer geweest en het 2018 model heeft Inderdaad Michelin city grip banden erop liggen. Volstaan deze voor dagdagelijks gebruik dan? De dealer zei dat Winterbanden mogelijk zijn maar zeker niet nodig met deze Michelins. Ik heb er geen ervaring mee dus ik weet niet wat te geloven.

Ik weet niet of je echt heel de winter door wil rijden. Ik zelf rij het hele jaar door op Heidenau winterbanden. Net verse achterband laten monteren. Maar er zijn er ook zat die Michelin rijden, maar dat is wel een zomerband geloof ik. Ik rij ook gewoon door als het een beetje sneeuwt of min 8 is o.i.d.
 
nogmaals, gewoon laten zitten. je haalt meer winst door je rijstijl aan te passen met -5 dan dat je het verschil merkt tussen je huidige en ‘winterbanden’

rij sinds 2003 motor, maar de term winterbanden is nieuw voor mij :+
 
Dat winterbanden verhaal is mij ook wel eens aangeraden door een monteur.
Maar zelf blijf ik elk seizoen gewoon doorrijden met mijn Bridgestones en die geven zelfs hartje winter bij temperaturen onder min 5 geen enkel probleem.
Uiteraard rijd ik niet met ijzel en sneeuw.
Maar voor de rest: no problemo met bandengedoe.
Vr Gr
 
Ik zou door elk weertype dus rijden aangezien het mijn primair vervoersmiddel is (vrouw heeft auto nodig voor haar werk).Mijn 50CC scooter stond ook op winterbanden. De aankoop van de winterbanden is niet zo groot, het steeds laten monteren tikt wel aan op de duur...
 
Ik zou door elk weertype dus rijden aangezien het mijn primair vervoersmiddel is (vrouw heeft auto nodig voor haar werk).Mijn 50CC scooter stond ook op winterbanden. De aankoop van de winterbanden is niet zo groot, het steeds laten monteren tikt wel aan op de duur...

Daarom rij ik het hele jaar door op winterbanden, laat in elk geval ieder jaar nu gewoon in de herfst een verse winter achterband monteren, de voorband gaat wel 2 jaar mee. Heb ze ook weleens laten wisselen, maar dat doe ik niet meer.
Je kan natuurlijk gewoon proberen om op die Michelin te rijden totdat die versleten zijn, volgens anderen ook prima band voor in regenachtige omstandigheden. Als het niet bevalt kan je altijd nog winterbanden laten monteren. Ik ga zelf ook nooit met de auto aangezien ik in de binnenstad werk.
 
Beste motor forummers,

Sinds de verkoop van mijn motorfiets mis ik het gemak ervan en ben ik van plan een motorscooter te kopen.
De Honda PCX 2018 125 esp spreekt mij aan. Niet zo groot als een Burgman en ook niet zo klein als een Suzuki Address.

Ik zal de scooter voornamelijk gebruiken voor woon-werk verkeer, (10km heen-10km terug) en kleine dagelijks ritjes (ongeveer 10km). Voornamelijk 50 en 80 wegen.

Nu heb ik de volgende vragen:

-Vanwege de vele korte afstanden heb ik mijn vraagtekens. De motor wordt jaarrond gebruikt en door die korte ritjes niet goed warm (>80% max 10km). Hoeveel effect heeft dit op de levensduur en het onderhoud van de motorscooter?
-De eSP (enhanced Smart Power), wat is dat nou en wat zijn de voordelen/nadelen?
-Heeft het nog zin om te groeten naar tegemoetkomende motorfietsers?
 
Beste motor forummers,

Sinds de verkoop van mijn motorfiets mis ik het gemak ervan en ben ik van plan een motorscooter te kopen.
De Honda PCX 2018 125 esp spreekt mij aan. Niet zo groot als een Burgman en ook niet zo klein als een Suzuki Address.

Ik zal de scooter voornamelijk gebruiken voor woon-werk verkeer, (10km heen-10km terug) en kleine dagelijks ritjes (ongeveer 10km). Voornamelijk 50 en 80 wegen.

Nu heb ik de volgende vragen:

-Vanwege de vele korte afstanden heb ik mijn vraagtekens. De motor wordt jaarrond gebruikt en door die korte ritjes niet goed warm (>80% max 10km). Hoeveel effect heeft dit op de levensduur en het onderhoud van de motorscooter?
-De eSP (enhanced Smart Power), wat is dat nou en wat zijn de voordelen/nadelen?
-Heeft het nog zin om te groeten naar tegemoetkomende motorfietsers?

met alleen korte afstanden zou ik de olie wat eerder vervangen. de vocht die er in zit kan er niet goed uit en er zal sludge ontstaan. dus vaker verversen om onnodige slijtage door sludge (olie + water) te voorkomen.

zwaaien kan je wel vergeten. ik word amper aangezwaaid :+ maar als dat je grootste zorg is? :+
 
Zwaaien als motorscooterrijder is helaas een kansloze actie.
Er zijn sommige motorrijders die als eerste de hand opsteken en dan krijgen ze uiteraard een vriendelijk handgebaar terug.
Maar zelfs ik ben intussen al opgehouden met beginnen te zwaaien als ik op miene scootert rondknor.
Vreemde van alles is wel dat zodra ik rondkachel op mijn belachelijk kleine 125cc Honda Grom men dan wel zwaait en groet.
De wonderen benne de wereld dus nog niet uit.
Vr Gr
 
Beste motor forummers,

Sinds de verkoop van mijn motorfiets mis ik het gemak ervan en ben ik van plan een motorscooter te kopen.
De Honda PCX 2018 125 esp spreekt mij aan. Niet zo groot als een Burgman en ook niet zo klein als een Suzuki Address.

Ik zal de scooter voornamelijk gebruiken voor woon-werk verkeer, (10km heen-10km terug) en kleine dagelijks ritjes (ongeveer 10km). Voornamelijk 50 en 80 wegen.

Nu heb ik de volgende vragen:

-Vanwege de vele korte afstanden heb ik mijn vraagtekens. De motor wordt jaarrond gebruikt en door die korte ritjes niet goed warm (>80% max 10km). Hoeveel effect heeft dit op de levensduur en het onderhoud van de motorscooter?
-De eSP (enhanced Smart Power), wat is dat nou en wat zijn de voordelen/nadelen?
-Heeft het nog zin om te groeten naar tegemoetkomende motorfietsers?

De motor van een pcx is een start stop, de start stop werkt enkel als de batterij genoeg spanning heeft en de motor op temperatuur. Bij mijn ervaring is dit na ongeveer 2 km in de zomer korter en de winter wat langer. Dus ik veronderstel dat de motor dan op bedrijfstemperatuur is. Geen probleem voor 10km elke rit te rijden.

Esp heeft als voordeel weinig te verbruiken reken maar op 2,2 l/100km.
 
De motor van een pcx is een start stop, de start stop werkt enkel als de batterij genoeg spanning heeft en de motor op temperatuur. Bij mijn ervaring is dit na ongeveer 2 km in de zomer korter en de winter wat langer. Dus ik veronderstel dat de motor dan op bedrijfstemperatuur is. Geen probleem voor 10km elke rit te rijden.

Esp heeft als voordeel weinig te verbruiken reken maar op 2,2 l/100km.

Dank voor je antwoord en ook @dylanpilot en @lompje bedankt. Op het stuur zit een start-stop schakelaar. Kan ik hiermee ook dit start-stop systeem uitzetten? Ik vind een start-stop systeem in sommige gevallen namelijk irritant. En weten jullie ook hoe eSP technisch werkt?
 
Dank voor je antwoord en ook @dylanpilot en @lompje bedankt. Op het stuur zit een start-stop schakelaar. Kan ik hiermee ook dit start-stop systeem uitzetten? Ik vind een start-stop systeem in sommige gevallen namelijk irritant. En weten jullie ook hoe eSP technisch werkt?

op de 2011 is dit uit te schakelen. lijkt mij dat dit voor de 2018 ook gewoon is. ik heb het in 99% van de tijd uit staan iig.
 
De motor van een pcx is een start stop, de start stop werkt enkel als de batterij genoeg spanning heeft en de motor op temperatuur. Bij mijn ervaring is dit na ongeveer 2 km in de zomer korter en de winter wat langer. Dus ik veronderstel dat de motor dan op bedrijfstemperatuur is. Geen probleem voor 10km elke rit te rijden.

Esp heeft als voordeel weinig te verbruiken reken maar op 2,2 l/100km.

je olie is niet op bedrijfstemperatuur (80 graden) na 2 km...
 
Laatste vraag: heel af en toe rij ik een groot stuk op de snelweg (afstand 120km). Om dit constant vol gas te rijden is dat te belastend voor de motor? Je zit dan namelijk wel op het maximum van zijn kunnen. Of heeft dit geen consequenties en kan het prima?
 
Laatste vraag: heel af en toe rij ik een groot stuk op de snelweg (afstand 120km). Om dit constant vol gas te rijden is dat te belastend voor de motor? Je zit dan namelijk wel op het maximum van zijn kunnen. Of heeft dit geen consequenties en kan het prima?

de scooter kan niet vol gas zoals een normale motor dit doet. hij maakt wel meer toeren maar bij +- 110 gaat de begrenzer er in. dus als je happy bent om met 100 kmh met een kleine scooter tussen de 120/130+ rijdende autos te rijden... ik iig niet.
maarrr er leest volgens mij iemand mee die dat wel regelmatig doet, dus ieder zn ding
 
Terug
Bovenaan Onderaan