Honda PCX 125/150 deel 5

Heb vandaag de eerste rit op de snelweg gereden met de pcx 125 en met de harde wind. Met moeite 100 gehaald. Het meeste zat ik rond de 95 steeds.
Ik ga hem toch niet vaak op de snelweg gebruiken, maar was benieuwd hoe hij zich hield :+

Wellicht binnenkort Rotterdam naar Utrecht .. of toch maar de auto pakken?:P
bij hele harde wind zou ik de auto pakken, anders de pcx. ik vind dat de pcx heel makkelijk door de wind opzij geduwd word, voelt alsof je door een bocht rijd ookal rij je recht door. zal wel door het lichte gewicht komen van de pcx
 
Zo, vanmiddag m'n koelwater vervangen. Er zat zo te zien nog koelwater met antivries (groene kleur) in. Na verwijderen goed gespoelt met regenwater en daarna (roze) koelvloeistof er in gedaan. Vloeistof blijft mooi roze van kleur dus gelukkig geen residu achter gebleven. Bij mijn auto wel een keer gehad gelijk vieze bruine drap! Volgens de verpakking beschermt tot -26°C. Klaar voor de winter. Heb de matige accu verwijdert en een grotere accu 7Ah (van m'n 50cc bromscooter) geplaatst in de buddy. Gebruik de matige accu nog een tijdje in m'n bromscooter want deze heeft een kickstarter. Kan ik altijd die nog gebruiken als er te weinig spanning is.
 
bij hele harde wind zou ik de auto pakken, anders de pcx. ik vind dat de pcx heel makkelijk door de wind opzij geduwd word, voelt alsof je door een bocht rijd ookal rij je recht door. zal wel door het lichte gewicht komen van de pcx
Vind zo en zo dat de PCX wind gevoelig is
 
Zo, vanmiddag m'n koelwater vervangen. Er zat zo te zien nog koelwater met antivries (groene kleur) in. Na verwijderen goed gespoelt met regenwater en daarna (roze) koelvloeistof er in gedaan. Vloeistof blijft mooi roze van kleur dus gelukkig geen residu achter gebleven. Bij mijn auto wel een keer gehad gelijk vieze bruine drap! Volgens de verpakking beschermt tot -26°C. Klaar voor de winter. Heb de matige accu verwijdert en een grotere accu 7Ah (van m'n 50cc bromscooter) geplaatst in de buddy. Gebruik de matige accu nog een tijdje in m'n bromscooter want deze heeft een kickstarter. Kan ik altijd die nog gebruiken als er te weinig spanning is.

waarom met regenwater?
 
Jaarlijkse pulley / koppeling checkup. Bij 12700 km zijn er nieuwe koppelings lagers ingegaan. Nu met 16500 ff kijken hoe het vet zich gehouden heeft. Meteen ff schoon zover het kon en vers vet ertussen.
Meteen de ali 15g rollers eruit en pulley 13,5g rollers er weer in.
800cc verse olie erin, oilscreen schoon.
van het weekend de klepjes en dan kunnen we weer gaan tot 24000. Dan meteen met nieuwe riem.

8-)
 

Bijlagen

  • C05BC8B4-E5BF-4613-9722-A4F8F59DD6BA.jpeg
    C05BC8B4-E5BF-4613-9722-A4F8F59DD6BA.jpeg
    180,3 KB · Weergaven: 15
  • 85FA44BC-084C-48C0-A096-B8023EF3DD08.jpeg
    85FA44BC-084C-48C0-A096-B8023EF3DD08.jpeg
    120,2 KB · Weergaven: 14
  • 65960122-63AC-4D6F-AE47-1ED3B67F2AE5.jpeg
    65960122-63AC-4D6F-AE47-1ED3B67F2AE5.jpeg
    249,4 KB · Weergaven: 13
  • 154A5A57-4F83-40A4-B139-C189E8B62406.jpeg
    154A5A57-4F83-40A4-B139-C189E8B62406.jpeg
    157 KB · Weergaven: 16
  • 1E49088C-4E92-48D5-89AC-23514FCC4BEF.jpeg
    1E49088C-4E92-48D5-89AC-23514FCC4BEF.jpeg
    252,3 KB · Weergaven: 17
  • 7CC21D95-D7E2-486F-90F9-7BEC17377679.jpeg
    7CC21D95-D7E2-486F-90F9-7BEC17377679.jpeg
    128,8 KB · Weergaven: 19
Even de PCX voorzien van een “kleine” topkoffer...:+
Ik had een Givi van 33 liter, maar die was niet mooi meer.
Dus maar een andere aangeschaft en dat is een 48 liter Coocase geworden.
Dus die incl. montagesysteem gelijk maar op de PCX gebouwd!
B43D7C26-E4C8-4F36-8BD3-C85DD32A2733.jpeg

19677728-732B-4B82-AFEC-37C18B960359.jpeg
606B7D5B-153F-43B8-840E-616AF1B38EB5.jpeg
 
Jaarlijkse pulley / koppeling checkup. Bij 12700 km zijn er nieuwe koppelings lagers ingegaan. Nu met 16500 ff kijken hoe het vet zich gehouden heeft. Meteen ff schoon zover het kon en vers vet ertussen.
Meteen de ali 15g rollers eruit en pulley 13,5g rollers er weer in.
800cc verse olie erin, oilscreen schoon.
van het weekend de klepjes en dan kunnen we weer gaan tot 24000. Dan meteen met nieuwe riem.

8-)
Jaarlijks , is dat echt nodig dan .
 
Even de PCX voorzien van een “kleine” topkoffer...:+
Ik had een Givi van 33 liter, maar die was niet mooi meer.
Dus maar een andere aangeschaft en dat is een 48 liter Coocase geworden.
Dus die incl. montagesysteem gelijk maar op de PCX gebouwd!
Bekijk bijlage 1437845
Bekijk bijlage 1437846Bekijk bijlage 1437847
Serieus koffertje achter op , vang dit ook niet meer wind , heb zelf een kleine givi , past precies mijn helm in , de PCX is zelf al wind gevoelig maar met of zonder koffer vind ik nog een groter verschil qua wind gevoeligheid .
 
Ook een speciale sleutel op de laatste foto volgens mij , je heb wel gelijk als je het schoon houd en vers vet blijf het wel in goede conditie .
 
Jaarlijkse pulley / koppeling checkup. Bij 12700 km zijn er nieuwe koppelings lagers ingegaan. Nu met 16500 ff kijken hoe het vet zich gehouden heeft. Meteen ff schoon zover het kon en vers vet ertussen.
Meteen de ali 15g rollers eruit en pulley 13,5g rollers er weer in.
800cc verse olie erin, oilscreen schoon.
van het weekend de klepjes en dan kunnen we weer gaan tot 24000. Dan meteen met nieuwe riem.

8-)
Ik heb er bijna 30.000 op staan en ik geloof niet dat er ooit iets aan is gedaan voor ik hem kocht. Ik heb het ook niet gedaan. Aangezien ik best doorrijd is het denk ik leuk om te zien wat er van beide scooters over is na x km.
 
Serieus koffertje achter op , vang dit ook niet meer wind , heb zelf een kleine givi , past precies mijn helm in , de PCX is zelf al wind gevoelig maar met of zonder koffer vind ik nog een groter verschil qua wind gevoeligheid .
Valt mee...heb zelfs het idee dat hij nu stabieler is dan zonder...

hoeveel pizzas kunnen er in?:+
Eh...denk meer dan ik op kan! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan