Honda PCX 125/150 deel 5

Welkom en super om te lezen dat je na veel doen toch het bekende A-tje weer in bezit heb , zelf gebruik ik de PCX voor woon werk verkeer en zo af en toe lekker toeristisch door de polder en over en achter de dijken te rijden .
In al de tijd dat ik mijn PCX rij heb ik nog nooit vol uit gereden ook heeft deze nog nooit een snelweg gezien , alleen maar binnen door wegen .
En dat vind ik zo lekker met de PCX, zo wendbaar en soepeltjes voor zulke wegen .
Enige klein min puntje wat ik vind is dat het wind gevoelig is maar voor de rest 👍
 
Vinobert, mooi dat je weer mobiel bent met de motor.

Ikzelf heb het 2016 model met zwaardere rollen (en de 150 uitvoering)

De makkelijkste manier is inderdaad zoals benoemd een grotere scooter kopen, andere uitlaat voegt weinig toe vermoed ik.
Wellicht dat een scooterdealer het weet? ik laat die van mij bij een scooterzaak onderhouden.

Maargoed, een zwaardere scooter, is ook 2 keer zo duur, dus voor mij geen reden om een zwaardere te nemen, reed 4x per week 90km per dag, nu nog zo nu en dan (ivm thuiswerken)
 
Beste allemaal, ik zal mij eerst voorstellen. Na meer dan 20 jaar motorervaring en heel veel motoren, van chopper tot en met het hogere supersportsegment helaas een behoorlijk motorongeluk gehad waarbij niet alleen de motor maar ook ikzelf in de kreukels lag, zo erg dat ik ook een aantal jaren geen A meer op mijn rijbewijs mocht hebben staan. Afgelopen jaren gerevalideerd en wat heb ik het rijden gemist, mijn vrouw en kinderen hebben dat trouwens in het totaal niet gemist maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Daarom uiteindelijk na veel lezen o.a. op dit forum in september 2020 een splinternieuwe PCX 125 aangeschaft gezien de rechte zithouding en het feit dat ik uitstekend bij het stuur kan komen. Ik had niet kunnen bedenken dat na zoveel jaren het toch nog zo lastig zou worden om mijn A-rijbewijs weer bijgeschreven te krijgen en dat is een understatement: Ik ben in augustus 2020 hiermee begonnen en nu pas na heel veel brieven, telefoons, artsen is het gelukt. Met andere woorden een splinternieuwe PCX uit september 2020 waar bijna nog niet op gereden is en die nog niet aan zijn eerste 1.000 km beurt toe is. Heel veel gelezen op het Motor-Forum en uiteindelijk vandaag mijn eerste reactie in het forum. Qua accessoires? Een nieuwe TomTom-Rider heb ik ingebouwd en verder is het een volledige originele motorscooter.
Fijn dat je weer het motor gevoel kan beleven!
Een PCX 150 met Malossi vario bleek voor mij het beste. Zonder de Malossi kwam de PCX vaak in d begrenzer. De eerste keren dacht ik dat e iets stuk was. 😠 Nu rijd ik comfortabel 110 echte kilometers per uur.
 
MrProper, Jean-pie, PeterCC, Jessedew en Jaap 64, Thnx voor jullie reacties. Duidelijk verhaal en zal bij de dealer eens vragen of ze al meer ervaring hebben met zwaardere rollen en een andere vario. Los van dat alles is het vooral heerlijk om weer dat motorgevoel te hebben en weer te kunnen rijden. Wat heb ik dat gevoel gemist. Snelheid is zeker niet het belangrijkste. Gisteravond een mooi toertochtje van bijna 100 km gereden, was best fris, maar vooral binnendoor erg genieten! :]. De PCX rijdt erg soepel en stuurt best goed in de bochten. Dank en ik zal jullie op de hoogte houden als er veranderingen zijn. Geniet allemaal van jullie PCX.
 
hi allen,

Heeft iemand goede ervaringen van motor garages in de omgeving rotterdam ? ik wil mijn kleppen laten stellen van de Honda forza en kwam met zoeken uit op Moto port Rotterdam maar zag best veel negatieve reviews... iemand goede ervaring met een bedrijf die de Honda forza\pcx kent ?

greetz
 
net een mail terug gehad van motoport rotterdam...

Geachte heer
Er zijn niet veel Forza’s in onderhoud bij ons,
Kosten schat ik op een 2-3 uur werk.
Wij rekenen 85 euro per uur.
Met vriendelijke groet,
Mike Werner
MotoPort Rotterdam BV

en nog een paar mails gehad.. lijkt erop dat de honda forza heel onbekend is bij dealers en of monteurs, weet iemand een adresje voor kleppen stellen voor mijn forza toevallig ?
 
meeste motorzaken vinden motorscooters on dingen omdat er in ogen e veel plastic om heen zit dat je bij een buikschuiver hele kuip delen moet verwijderen soms moeilijker dan bij een scooter maakt niets uit en zijn wel een paar zaken meer gespecialiseerd in scooters Roké mijdrecht tensen tweewielers s'gravezande, motorservice ommen in ommen luyten in groningen vedamotoren in Ede
 
ja zo te zien op inet als je ziet wat je allemaa moet doen bij een pcx om bij het blokje te komen haha is ook best veel werk maar alsnog niet dat geld waard vindt ik. maja het moet wel gebeuren dus me zoektocht gaat door
 
De mijne gaat ook naar de officiële dealer voor onderhoud , motoport goes , daar doen ze gewoon motor scooters .
Ze verkopen ze ook dus zou het raar zijn dat ze geen onderhoud aan doen .
 
ja hij komt van motoport af is daar ook gekocht, daarom vindt het ik het apart dat ze dit bericht gaven , heb ook een dealer in barendrecht gevonden die lijkt wat meer verstand te hebben van de forza maar zo te zien liggen de prijzen niet heel ver van elkaar af ivm de uren die ze maken door al de kappen verwijderen denk ik hahaha
 
Ik zit zelf bij a3roest scooters in krimpen aan de lek, maar daar betaal ik dacht ik zo rond de 55 euro per uur. dat is een scooter zaak. Maar kleppen stellen is bij mij ook altijd een wat duurder geintje. Alleen olie en klein werk ben ik soms voor 100 euro klaar. (maar vaak is er toch wel iets kapot, meerwerk of wat dan ook, dat hoort er nu eenmaal bij. opzich kleppen stellen voor zeg 3x85 euro, tja het is geld, maar je hoeft het ook niet zovaak te laten doen als in de beschrijving staat. doe 1 x in de 12-15.000 km kleppen controleren. ipv 6000 zoals is voorgeschreven.
 
ja dat is ook wel waar maar toch is een dot centjes zeker in deze tijd, maar ik ga het wel laten doen dan denk ik omdat ik de voor geschiedenis niet weet van de motor lijkt het me beter om het te doen. iig thanks voor je reactie !
 
Hoi,

Sinds een paar maanden rijd ik ook een PCX, een 125 uit 2010. Heerlijk ding. Gebruikt hem om af en toe naar de zaak te rijden (retour 52 km), maar vooral hier in de stad rond te scheuren, al dan niet met een bestemming, meestal puur plezier.

Afgelopen tijd het hele PCX forum doorgelezen. Dus wat doe je dan? Juist, sparen voor een Dr Pulley. Niet dat t bij mij in de begrenzer loop, met mijn on-aerodynamische vorm en 115 kg heb ik daar geen last van. Gewoon om de lol, om te kijken of t misschien wel boven de 100 komt.

Natuurlijk denk ik ook aan een ander scherm. Niet alleen om wat meer uit de wind te zitten (daar lees je nogal verschillende ervaringen over), maar vooral om de PCX wat volwassener te maken. Al verschillende vierwielers naast me gehad, die dan wijzen naar het fietspad...... Zit ook te denken aan handkappen met dagrijverlichting, gewoon om de scooter er breder uit te laten zien. Heeft iemand ook handkappen gemonteerd? Daar ben ik niets over tegen gekomen.

Ik rij nu zo'n 20 jaar motor (VF400F, Virago, Moto Guzzi California III, SV1000S), maar de PCX geeft toch wel heel veel plezier. Rondje uitwaaien door de polder, even snel een boodschap doen, tis allemaal leuk en makkelijk. Moet wel toegeven dat ik snel mijn spijkerjack, handschoenen en helm opdoe, en me absoluut niet zo inpak als op de motor (ja, ik weet het, niet slim).

Geen idee wat voor banden erop zitten en kan nu ook niet kijken. Motor staat al een week voor een hele grote beurt bij de motorzaak. Moest een nieuwe snaar in, die was afgelopen week niet leverbaar. Er zit 14.500 km in, de riem was dan ook meer uitgedroogd dan versleten. Verder wordt echt alles nagekeken, op advies van de vorige eigenaar, die het onderhoud de laatste jaren wat had versloft. Er zat genoeg olie in, de motor draait heel goed. Ook het verbruik was goed (rond de 1 op 40) en ik merkte geen rare dingen/geluiden, dus verwacht geen dure verrassingen.

Paar vraagjes: heeft iemand het Fabbri Exclusive scherm (ooit gehad)? Lees daar niks over, maar tis wel mijn favoriet.
En over de bandenmaat: daar is ooit een begin gemaakt van een discussie, maar niet echt opgevolgd. Het Amerikaanse forum (waarna werd verwezen) is ook niet echt duidelijk. Ben wel nieuwsgierig (had op mijn Guzzi ook een andere maat, die ik zelf heel prettig vond, maar door het merendeel van de Guzzi-rijders als onzinnig werd afgedaan...).

En natuurlijk: dank voor al jullie reacties de afgelopen jaren, dat was echt weken leesplezier!

Groet, Duke
 
Ik denk erover om de pcx de deur uit te doen. Ik kocht hem om veel te rijden.
Van 216km per dag, via een ongeval (afstappen met 100 km/h), 110km per dag (ploegen, 6-4), 59km per dag en sinds oktober helemaal niets meer.
Ik heb altijd "echte" motoren gereden en voor de lol zou ik toch liever iets vlotters willen rijden.

Nu werkt de crash niet in mijn voordeel, er zitten andere kleur plastic delen op en het de- en monteren van de plastic delen heeft hier en daar een afgebroken deel veroorzaakt. Qua krassen is het meeste al vervangen al moet ik de achterrem hendel nog altijd vervangen. Enkel de koffer is niet meer helemaal zoals het hoort zeg maar.

Iemand enig idee wat ik voor het ding zou moeten vragen? Er staat bijna 38.000 km op de teller en technisch is hij goed bijgehouden. Hoog scherm (givi) en een andere Vario.
IMG_20210513_154602.jpg
IMG_20210513_154543.jpg
IMG_20210513_170237.jpg
IMG_20210513_170249.jpg
 
Ik denk erover om de pcx de deur uit te doen. Ik kocht hem om veel te rijden.
Van 216km per dag, via een ongeval (afstappen met 100 km/h), 110km per dag (ploegen, 6-4), 59km per dag en sinds oktober helemaal niets meer.
Ik heb altijd "echte" motoren gereden en voor de lol zou ik toch liever iets vlotters willen rijden.

Nu werkt de crash niet in mijn voordeel, er zitten andere kleur plastic delen op en het de- en monteren van de plastic delen heeft hier en daar een afgebroken deel veroorzaakt. Qua krassen is het meeste al vervangen al moet ik de achterrem hendel nog altijd vervangen. Enkel de koffer is niet meer helemaal zoals het hoort zeg maar.

Iemand enig idee wat ik voor het ding zou moeten vragen? Er staat bijna 38.000 km op de teller en technisch is hij goed bijgehouden. Hoog scherm (givi) en een andere Vario.
Bekijk bijlage 1633278Bekijk bijlage 1633279Bekijk bijlage 1633280Bekijk bijlage 1633281
ligt eraan hoe lang je er mee wilt leuren...

Ik denk een euro of 1300 ofzo? zeker ivm km stand die al wat word en de schade.
 
ligt eraan hoe lang je er mee wilt leuren...

Ik denk een euro of 1300 ofzo? zeker ivm km stand die al wat word en de schade.
de km stand opzich maak ik me niet veel zorgen over. ze staan ook te koop met 50.000 bij de dealers/handelaren. het is vooral de schade en het gebrek aan volledig opgeknapt na de schade wat ervoor zorgt dat hij niet evenveel meer waard is al soortgelijken zonder schade.
bedankt voor je schatting in ieder geval.
 
Ik heb mijn zwarte PCX uit 2010 met 14.500 km 2 maanden geleden voor €1.000,-- gekocht. Strakke scooter, helemaal origineel, met redelijke banden. Geen extra's, dus geen koffer of ander scherm.
 
de km stand opzich maak ik me niet veel zorgen over. ze staan ook te koop met 50.000 bij de dealers/handelaren. het is vooral de schade en het gebrek aan volledig opgeknapt na de schade wat ervoor zorgt dat hij niet evenveel meer waard is al soortgelijken zonder schade.
bedankt voor je schatting in ieder geval.
Waarom koop je niet een hendeltje en aircleaner kapje? Kost echt niet de wereld en als je de koffer er af laat issie netjes.
 
Waarom koop je niet een hendeltje en aircleaner kapje? Kost echt niet de wereld en als je de koffer er af laat issie netjes.
Hendeltje heb ik al, besteld met alle vervanging delen 😂
Deksel viel me pas op toen ik aan het sleutelen sloeg nadat alles al overgekomen was. En het zit mij niet in de weg, net als het gat in de Vario deksel.
Maar ik geloof dat met het hele verhaal van de crash, waar ik eerlijk over wil zijn, het beetje krasjes in de plastic delen geen hindernis zal zijn. Wel heb ik de uitlaat inmiddels onder het ding vandaan en na een behandeling met fosfaatzuur staat de buis in de hitte bestendige verf en heeft de demper een laag zincspray en rode verf.
 
≥ Honda pcx150 in nette staat - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

tja deze prutser krijgt biedingen tot 1300 euro. Ik denk dat je m met een beetje geluk voor 1500 kan verkopen. Je kan altijd wat hoger inzetten en dan nog zakken toch?

Die van mij heeft inmiddels 60k gelopen (uit 2016) en schat ik ook in dat hij niet meer dan 1250 opbrengt bij verkoop.

Rij er sinds corona nog maar max 4 per maand op naar mn werk en echt tijd om een stuk te toeren heb ik niet (het weer zit ook niet mee) vind het ook niet echt een motor waar je op je lol mee gaat rijden of mee gezien wil worden, wel uitermate goedkoop. Goedkoper 100 km/u rijden gaat echt niet lukken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan