Honda PCX 125 Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
De al eerder afgebeelde PCX Prestige is al voorzien van een dubbele schijfrem voor:

full


en een enkel schijf achter:

full


full


full
 
Ik vind dat belangrijk. Als je je rem beter kan doseren, sta je eerder stil omdat je minder snel blokkeert.
Dat heeft er niks mee te maken of je een 50cc hebt of een 2000cc. Beter doseren is altijd beter.

In principe heb je gelijk, maar geloof me. Ik mis geen schijfrem hoor, hij remt goed en omdat de scooterI licht is blokkeert het wiel niet zomaar...
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand anders ook last van dat verdraaide bultje in het zadel. Die gaat er gelijk af, wat een onding. Verder helemaal tevreden :) :)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meer die last van die bobbel hebben. Op diverse sites kom je wel handleidingen tegen. Zie op https://plus.google.com/photos/1080...1266412729/albums/5641263661839779425plaatjes (bron onbekend). Ik zit er zelf ook aan te denken de buddy eens te laten aanpassen. Ik ben zelf 1.92 m lang en dan kan ik makkelijker wat verder naar achter zitten op de buddy.

Heb net de bobbel verwijderd, maar blijven 2 gaten en lelijke randen achter. Die gaten kan je afdichten, maar die randen zijn echt te lelijk. Opnieuw bekleden gaat me te ver, het moet goedkoop blijven. Ikmheb zojuist 2 gaatjes geboord in het zadel. Ik heb dat zo ver mogelijk naar achteren gedaan en vervolgens de bobbel terug geplaatst. Hij valt nu net over die lelijke rand heen en is toch 3 cm naar achteren gegaan. Net genoeg voor mij.
 
Tja, is gemaakt voor de oosterse landen en verder niet aangepast. Logisch gezien de prijs die hij kost. Maar zoals ik al zei, vandaag een lekker stuk gereden en dat doet hij uitstekend. Soepel, stil en zuinig! Ik raad deze scooter zonder meer aan aan mensen die voor weinig van A naar B willen.
 
Vandaag een nieuw verbruiksrecord gehaald: 2.21 l/100km (1 op 45.2). Zal wel van het mooie weer komen de afgelopen week. Heb de snelheidsmeter toch regelmatig op 95 per uur gehad. Ik denk dat als ik echt mijn best doe om zuinig te rijden, dan moet de 1 op 46 haalbaar zijn toch? Zijn er ook forumleden die hun verbruik bijhouden op www.fuelly.com ?

Met mijn '11 PCX125 heb ik vandaag 1:40,5 gehaald, veelal 80-90km/h gereden en twee a drie supermarktritjes. Ben uiterst tevreden met dit verbruik.

Ik denk dat zelfs 1:50 haalbaar moet zijn, mits je constant 60-65km/h blijft rijden. Volgens mij zit je dan redelijk op de "sweet-spot".
 
Moet wel leuk blijven natuurlijk he.

Ik heb laatst voor de gein een keer de 1 op 40 gehaald met een SH150i maar dat is echt geen rijden hoor,optrekken als opa en altijd met een fluwelen rechter handje gas geven.

Lollig is het niet,was leuk om een keer te halen,maar ga nu weer lekker normaal/vlot rijden en neem genoegen met de 1 op 34 :)
 
Die dingen zijn leuk ! Maar alleen om te kijken of het kan....
Daarna weer gassen haha Of tot de conclusie te komen: Dat iets rustiger best wel wat opleeverd.
 
Ik blijf voorlopig nog lekker op mijn SH150 rijden,maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn volgende scoot de PCX 150 gaat worden :P
 
Heb vrijdag mijn pcx150 opgehaald en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de acceleratie en handling,heb wel gelijk s'middags het stuur naar voren gezet en net als bart1622 een paar gaatjes in het zadel erbij geboord (ben 1.90 en dit is echt het verschil tussen net te krap en goed te doen)
S'avonds nog even met het vrouwtje een rondje getoerd en dat ging ook boven verwachting!
We wegen bij elkaar bij elkaar 170 kg (waarvan ik het leeuwendeel weeg trouwens ;-)
Maar dan rijd het nog steeds prima,merk er weinig van en kan prima meekomen in vlot verkeer.
Alleen de achtervering heeft het dan wel zwaar op slechte wegen helaas....
Heb gisteren na 250 km op de teller effe de top geprobeerd,hij loopt zonder problemen naar de 110km/u op de teller.(ga nog even niet lang volgas rijden)
Moest gisteren ook tanken en kwam na een rekenmachine te raadplegen tot een verrassende 1:37,5 ! dit had ik niet verwacht want ik heb hem behoorlijk de sporen gegeven!
Ben positief verrast door de scooter(had er nog nooit op gereden) echt een geinig ding!
 
Ik blijf voorlopig nog lekker op mijn SH150 rijden,maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn volgende scoot de PCX 150 gaat worden :P


Hier niet, want wil sowieso een treeplank. Kan een tas met boodschappen, en/of zwemspullen op en dat red je niet met de PCX (en elke andere scoot met zo'n brug).
 
Heb vrijdag mijn pcx150 opgehaald en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de acceleratie en handling,heb wel gelijk s'middags het stuur naar voren gezet en net als bart1622 een paar gaatjes in het zadel erbij geboord (ben 1.90 en dit is echt het verschil tussen net te krap en goed te doen)
S'avonds nog even met het vrouwtje een rondje getoerd en dat ging ook boven verwachting!
We wegen bij elkaar bij elkaar 170 kg (waarvan ik het leeuwendeel weeg trouwens ;-)
Maar dan rijd het nog steeds prima,merk er weinig van en kan prima meekomen in vlot verkeer.
Alleen de achtervering heeft het dan wel zwaar op slechte wegen helaas....
Heb gisteren na 250 km op de teller effe de top geprobeerd,hij loopt zonder problemen naar de 110km/u op de teller.(ga nog even niet lang volgas rijden)
Moest gisteren ook tanken en kwam na een rekenmachine te raadplegen tot een verrassende 1:37,5 ! dit had ik niet verwacht want ik heb hem behoorlijk de sporen gegeven!
Ben positief verrast door de scooter(had er nog nooit op gereden) echt een geinig ding!

Jij 110 en de vrouw 60 ;)

Ik ben wel benieuwd hoe het 150 blokjes van de PSi/SH zich verhoudt tot die van de PCX.

Je eerste 'metingen' klinken veelbelovend :)
 
Hallo,

Gefeliciteerd.
ga dit topic ook in de gaten houden.

Mijn psi gaat volgas op de teller niet harder dan 100 en dat is wat tegenvallend.

Succes
 
Mijn UX150 van 2008 doet zo een beetje 115 op de teller ... misschien in een ideale situatie 120 en met wat wind tegen 110 :) Ligt aardig in de buurt van de PCX
 
Ik heb een volt meter laten instaleren vandaag, ik denk dat dit wel goed is omdat er geen kick starter
op zit dus ik kan precies zien wanneer ik de accu moet vervangen eigenlijk vindt ik wel dat er dit standaard van de fabriek op had moeten zitten.

Volt-Koso-1.jpg
 
Als ze er van alles standaard op moeten zetten zal de prijs ook wel een ietsjepietsje hoger worden denk ik. :Y
 
Is er nu iemand die kan bevestigen dat de PCX 125 en PCX 150 gelijk zijn behalve dan voor het motorgedeelte?
Ik wil alvast een windscherm en een topkoffer bestellen en volgens mij is er geen verschil.
 
Is er nu iemand die kan bevestigen dat de PCX 125 en PCX 150 gelijk zijn behalve dan voor het motorgedeelte?
Ik wil alvast een windscherm en een topkoffer bestellen en volgens mij is er geen verschil.

Scherm is gelijk, topkoffer weet ik niet, maar denk die ook wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan