Honda PCX 125 Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier wellicht nog een nieuwe PCX rijder in aantocht.

In mei is mijn motorfiets plat gereden door een vrachtwagen. Schade valt an sich wel mee, maar heb wel een leuke vergoeding gekregen.

Ik ben alleen nog niet helemaal om. Ik moet 40 kilometer rijden om op het werk te komen. 20 km provinciaal en 20 km snelweg (waar wel bijna altijd file staat).

Vragen en dingen die in mijn kop opkomen:
- Is het rijden op de snelweg echt geen issue.
- Is het stom dat ik mij op de een of andere manier een ouwe lul vind als ik scooter ga rijden
- Is onderhoud goed betaalbaar (rijd ongeveer 2000 kilometer per maand)
- Weer, wind, regen, sneeuw geen probleem?

Ik denk dat ik van het weekend maar eens ga proberen een proefritje te maken. Dat zal wel het een en ander duidelijk maken.

Heeft er iemand hier al die 150cc gekocht?

Ben er nog niet helemaal uit.
 
Hier wellicht nog een nieuwe PCX rijder in aantocht.

20km snelweg... Het kan, maar ik zou even testen of jij kan leven met de PCX.
Het gas moet tegen de stuit, het motortje blijft rustig. Windgevoeligheid is groot.
Het is een kwestie van blijven hangen achter het verkeer op de rechterbaan.

Ik heb vrijdag de eerste grote beurt, dus kan dan pas wat zeggen over de kosten.
Banden zijn iig een stuk goedkoper. 40,- per stuk... _O-

ow, je wordt niet serieus genomen. Niet door motorrijders, niet door automobilisten.
...al vertelden alle motorrijders die op mijn PCX reden achteraf dat het "een pittig ding" was.
 
Laatst bewerkt:
Hier wellicht nog een nieuwe PCX rijder in aantocht.

In mei is mijn motorfiets plat gereden door een vrachtwagen. Schade valt an sich wel mee, maar heb wel een leuke vergoeding gekregen.

Ik ben alleen nog niet helemaal om. Ik moet 40 kilometer rijden om op het werk te komen. 20 km provinciaal en 20 km snelweg (waar wel bijna altijd file staat).

Vragen en dingen die in mijn kop opkomen:
- Is het rijden op de snelweg echt geen issue.
- Is het stom dat ik mij op de een of andere manier een ouwe lul vind als ik scooter ga rijden
- Is onderhoud goed betaalbaar (rijd ongeveer 2000 kilometer per maand)
- Weer, wind, regen, sneeuw geen probleem?

Ik denk dat ik van het weekend maar eens ga proberen een proefritje te maken. Dat zal wel het een en ander duidelijk maken.

Heeft er iemand hier al die 150cc gekocht?

Ben er nog niet helemaal uit.

Ik heb een pcx 150cc.
Mijn route is ook 20 km polder en 20 km snelweg.
Met de pcx rijd ik nu wel een extra stuk door dorpen om de snelweg te mijden.

De snelwegen zijn te doen, maar ik blijf het vreemd vinden om ingehaald te worden door autos.
Ik heb het gevoel nu veel meer te moeten spiegelen.

Regen en wind is te doen maar steviger als windkracht 5 heb ik nog niet gehad.
Uiteraard ook nog geen ervaring met sneeuw, maar dat lijkt me makkelijker als met mijn r6 omdat het zwaartepunt zo laag ligt.
Onderhoud heb ik behalve de 1000 km beurt nog geen ervaring mee, en ik voel me geen ouwe lul (maar waarschijnlijk zie ik er wel zo uit op de scooter :P maar dat maakt me niet veel uit)

Het gaat er denk ik vooral om wat je eigen instelling/verwachting is.
Ik merkte dat ik nog steeds alles wat ik tegenkwam in wilde halen, en die instelling moet je los kunnen laten.

Nu ben ik blij als ik een vrachtwagen op de snelweg zie, kan ik er lekker achter gaan rijden
 
Onder de 60km/u kan de PCX nog dapper van zich afbijten.
Zodra het object wat je wil inhalen harder gaat dan 60km/u dan kun je er maar beter achter blijven. Je loopt namelijk de kans dat ze wat gas bijgeven om dat scootertje succesvol de les te lezen. :X


Het is wel 's vervelend als ze onderweg vragen of "die TOMTOM niet teveel trilt op de brommer". Of dat ze op je werk vragen of je er niet langer over doet.
Ik heb ook de vraag gekregen waarom ik motorkleding aan doe.
Die vraag krijg ik ook al bij mijn Honda CBF250.


Bah, motorrijders over het algemeen, je zou er een hekel aan krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Onder de 60km/u kan de PCX nog dapper van zich afbijten.
Zodra het object wat je wil inhalen harder gaat dan 60km/u dan kun je er maar beter achter blijven. Je loopt namelijk de kans dat ze wat gas bijgeven om dat scootertje succesvol de les te lezen. :X


Het is wel 's vervelend als ze onderweg vragen of "die TOMTOM niet teveel trilt op de brommer". Of dat ze op je werk vragen of je er niet langer over doet.
Ik heb ook de vraag gekregen waarom ik motorkleding aan doe.
Die vraag krijg ik ook al bij mijn Honda CBF250.


Bah, motorrijders over het algemeen, je zou er een hekel aan krijgen.

Haha, maarja, ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik onbewust brommer zeg of denk.
Hij voelt ook gewoon aan als een brommer.
Maargoed brommerrijden is ook leuk, heerlijk dat hij zo licht is.
 
Haha, maarja, ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik onbewust brommer zeg of denk.
Hij voelt ook gewoon aan als een brommer.
Maargoed brommerrijden is ook leuk, heerlijk dat hij zo licht is.

Het is nu mijn enige MOTOR :P dus dat ligt wat gevoeliger dan dat je 'm erbij hebt.
 
Ik heb ook geen andere motor meer, Ook alleen deze brommer :X motor nog _O-
Dus ik weet hoe gevoelig het ligt.

En Klompmeister, waarom ben jij gestopt met motorrijden?
Werd het te gevaarlijk? Omdat je net vader bent geworden?


:+
bah, en die figuren rij je er dan vervolgens uit op een dijkje. _O-
 
Laatst bewerkt:
2012 125cc Scooter Shootout [Video] - Motorcycle.com

deze review heb ik nog niet eerder opgegoogled.

2012-Honda-PCX-Wheelie-0787.jpg


Dat krijg je ervan als je achter de bult wilt zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een pcx 150cc.
Mijn route is ook 20 km polder en 20 km snelweg.
Met de pcx rijd ik nu wel een extra stuk door dorpen om de snelweg te mijden.

De snelwegen zijn te doen, maar ik blijf het vreemd vinden om ingehaald te worden door autos.
Ik heb het gevoel nu veel meer te moeten spiegelen.


Regen en wind is te doen maar steviger als windkracht 5 heb ik nog niet gehad.
Uiteraard ook nog geen ervaring met sneeuw, maar dat lijkt me makkelijker als met mijn r6 omdat het zwaartepunt zo laag ligt.
Onderhoud heb ik behalve de 1000 km beurt nog geen ervaring mee, en ik voel me geen ouwe lul (maar waarschijnlijk zie ik er wel zo uit op de scooter :P maar dat maakt me niet veel uit)

Het gaat er denk ik vooral om wat je eigen instelling/verwachting is.
Ik merkte dat ik nog steeds alles wat ik tegenkwam in wilde halen, en die instelling moet je los kunnen laten.

Nu ben ik blij als ik een vrachtwagen op de snelweg zie, kan ik er lekker achter gaan rijden

Spiegelen is altijd goed!! En gewoon wennen joh :P
 
Ik ben gewoon blij met mijn pcx ,vooral in stad overal de auto voorbij steken en als eerste voor de lichten staan.laat ze maar aanschuiven achter elkaar hahaha, den deze is weg...
 
Zomaar een aantal willekeurige punten:

-Ik rij qua kilometers 70% woon-werk en 30% fun. Qua tijd is het 50/50. Meestal pak ik aan het einde van een mooie zomerdag even een uurtje de PCX om in de binnenstad en omstreken uit te waaien

-De keren dat een auto bij het stoplicht extra gas gaf om mij bij te kunnen benen kan ik niet meer op twee handen tellen. Je kunt in je spiegels zien dat er de eerste meters een 'huh' reactie is, waarna extra gas wordt gegeven

-Mijn spiegels hebben een dode hoek waar een volledige auto in past. Toch maar eens kijken naar ander spiegels en/of verbreders

-De zuignap van mijn camera past nergens op de PCX. Jammer, stuurklem is besteld

-Ik kan twee uur non-stop rijden voordat ik een houten kont krijg

-Soms draag ik een spijkerbroek tijdens het rijden, soms een motorbroek. Ben ik helaas schuldig aan
 
Ach zolang je maar een broek draagt maak je al veel mensen blij.

Pas een dikke Saab die me eruit MOEST rijden toen ik naast hem stond bij het stoplicht heb ik voor hem geklapt vond ie niet leuk de sukkel ? Ik bevestig zijn mannelijkheid en dan kijkt ie boos ? Raar.

Verder moet ik zeggen dat het wel meevalt.
 
Mijn PCX gaat ruim drie weken met vakantie, hij mag even uitrusten. Ik zal hem wel missen de komende tijd.. Voor degene die nog op vakantie gaat, fijne tijd en tot over een tijdje.
 
Nu ben ik blij als ik een vrachtwagen op de snelweg zie, kan ik er lekker achter gaan rijden~[/quote]


Ik heb dat ook hahaha. Dacht dat ik de enige was.
 
Vrachtwagens kan ik in de meeste gevallen nog wel voorbij :P moeizaam, maar het gaat ook. Maakt het allemaal een beetje avontuurlijker 8-)
 
@ Dampkring, dat wordt proefrijden en dan vooral eerst binnendoor, dan 80 km weg en als laatste de snelweg proberen. Echt niet veel spannends aan hoor.
 
door omstandigheden moet ik mijn pcx verkopen 4 maand oud
juist duizend km en eerste onderhoud gehad

graag een 2duizend voor gehad
heeft koffer
bijna 2 jaar fabrieksgarantie nog
intresse
mail
sniperon@telenet.be
 
Ik heb gisteren in de lokale vogelaarwijk lopen sprinten met een tweetal 2-takt bromscooters, maar tot 90 bleven die dingen toch behoorlijk in mijn spiegels hangen. Balen. Toch maar eens tijd voor een J.Costa.
 
Ik heb mijn pcx niet voor de sprintjes, als ik dat zou willen dan nam ik wel een t-max.. Wij hebben het voordeel van wendbaarheid, betrouwbaarheid, zuinigheid en een zeer hoog fun gehalte. Daar kan toch niets tegenop?
 
Dan is het toch een behoorlijke no-go voor een standaard PCX125.

Welnee dat is geen probleem. Ik heb al sinds jaar en dag de eer de langzaamste van de groep te zijn, aangezien Nutty z'n 150 een tikkie sneller is dan de mijne. Het komt heeel sporadisch voor dat er een héél klein stukje 80km weg in een route zit. Ik garandeer alle PCX rijders persoonlijk dat ze het tempo bij kunnen houden. Klachten in te leveren bij het kereltje met een paarse Aprilia Leonardo 150cc uit 1999 :]
 
Ik heb mijn pcx niet voor de sprintjes, als ik dat zou willen dan nam ik wel een t-max.. Wij hebben het voordeel van wendbaarheid, betrouwbaarheid, zuinigheid en een zeer hoog fun gehalte. Daar kan toch niets tegenop?

Daar heb ik hem ook voor, maar het is toch jammer dat een bromscooter je bij kan houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan