honda rcv 2004

samurai

MF'er
9 okt 2002
48
0
rotterdam
honda nieuws;

Test beyond expectation for new Honda MotoGP contender

Written by: Honda Racing, Motegi, Japan – 8/22/2003

The first steps into the next season of MotoGP Championship competition have been made for Honda Racing by the respected racer Shinichi Itoh (TSR Honda), following the successful test programme at the Twin-Ring Motegi circuit of the new generation of motorcycle intended for MotoGP use in 2004, the RCV214V six-cylinder 990cc Honda.

A punitive one-day test at the 4.801km Tochigi Prefecture venue yielded valuable information and data to HRC engineers, Itoh completing 52 laps of scheduled testing of the new bike in dry conditions. The test was in partnership with the Bridgestone tyre manufacturing company, also with positive results.

Itoh, presently 10th in the 2003 All Japan Road Race Championship on a Honda CBR954RR, lapped at record pace at the circuit, setting a benchmark time of 1m 48.43s, healthily inside the existing MotoGP class record of 1m 49.94s set by Brazilian Alex Barros in 2002 (West Honda Pons).

Shinichi Itoh, TSR Honda: "A great moment for Honda and myself. The great honour of being the first rider to test a new Honda motorcycle has again come to me. I must praise the engineers of HRC for this wonderful step forward, and will be able to work more with the new bike to ensure it continues to exceed the expectations and current levels of competition."

Further details and technical information of the test will be released after a second test later this year.

ben benieuwd of v-6 nu zoveel zal schelen, zeker in 2005 met veel minder benzine.
 
Een v-6? :?

Nou, dan komt er zeker geen straat v-5 natuurlijk.


heerlijk is dat toch, gelijk krijgen :9
 
Opzich wel cool dat ze een V6 aan het maken zijn....maar heeft een 6 cilinder ook niet weer een hoger minimum gewicht volgens de regels?? :?

idd ook het benzineverbruik gaat dan toch weer omhoog terwijl dat juist volgend jaar omlaag moet omdat de tanks kleiner moeten zijn.

dus of het nou ideaal is... :?
 
minimum is 155 kg, momenteel zitten ze op 148 kg, dus die gewichtstoename valt wel mee. ben wel beniewd naar mugello, topsnelheid aldaar....
 
Opzich wel cool dat ze een V6 aan het maken zijn....maar heeft een 6 cilinder ook niet weer een hoger minimum gewicht volgens de regels?? :?

idd ook het benzineverbruik gaat dan toch weer omhoog terwijl dat juist volgend jaar omlaag moet omdat de tanks kleiner moeten zijn.

dus of het nou ideaal is... :?

Ik meende ergens gelezen te hebben dat Aprilia nog het meeste problemen had met het verder limiteren van de tanks (3 cilinder). Volgens mij krijg je met minder grote verbrandingskamers juist een beter rendement (betere verbranding) bij hoog toeren, dus dat pleit wel voor meer cilinders.
 
Ik meende ergens gelezen te hebben dat Aprilia nog het meeste problemen had met het verder limiteren van de tanks (3 cilinder). Volgens mij krijg je met minder grote verbrandingskamers juist een beter rendement (betere verbranding) bij hoog toeren, dus dat pleit wel voor meer cilinders.

Aprilia had juist moeite met het uitstellen van de regels voor kleinere tanks volgens mij. Zij wilden volgens mij wél kleinere tanks.
 
meer cilinders dus meer zuigers, drijfstangen, kleppen etc die bewegen. Normaal gesproken hebben meer cilinders bij dezelfde inhoud meer brandstof nodig. Daarom heeft aprilia een 3 cilinder ontworpen, vertelde Beggio van Aprilia geloof ik. Helaas is de verlaging naar 22 liter opgeschoven naar 2005 dus volgend jaar nog geen problemen rondom benzineperikelen.
 
Een v-6? :?

Nou, dan komt er zeker geen straat v-5 natuurlijk.


heerlijk is dat toch, gelijk krijgen :9
Dat zou juist wel de weg openzetten voor een straat V5, aangezien ze dan ongestrafd gegevens van de huidige RCV kunnen gebruiken. Dat kan nu niet, omdat de regelementen vereisen dat er geraced wordt met een prototype zonder dat deze gelieerd is aan een straatfiets.
 
Dat zou juist wel de weg openzetten voor een straat V5, aangezien ze dan ongestrafd gegevens van de huidige RCV kunnen gebruiken. Dat kan nu niet, omdat de regelementen vereisen dat er geraced wordt met een prototype zonder dat deze gelieerd is aan een straatfiets.

Ja maar dan is het 'replica' effect grootendeels weg. En verder denk ik als ik serieus ben dat de financiele weg naar een v-5 (of v-6) oninteressant blijft voor Honda.

Die regelementen, daar is volgens mij al eerder over gepraat dat die met een paar jaar gewijzigd zouden kunnen worden. Zodat er wel overeenkomsten met productiemodellen mogen zijn. Als de grote fabrieken dat op den duur willen, dan gebeurt dat ook wel.
 
Op Racesport in het nederlands,

De Honda fabriek laat vanaf Motegi weten dat de eerste test met een Honda V6 succesvol zijn afgerond.

De geruchten van de mogelijke test op Brno zijn hiermee duidelijk geworden, men heeft waarschijnlijk voor Motegi gekozen om de pers op een afstand te houden, want foto's zijn na kort speurwerk nog niet beschikbaar helaas.






Shinichi Itoh (TSR Honda),reed 52 rondjes met het prototype wat Honda in 2004 in de MotoGP in wil gaan zetten, het nieuwe V6 concept krijgt de werknaam “RCV214V” het is een zes cilinder 990cc Honda.

In de test werd waardevolle data verzameld Aldus Itoh die op Bridgestone banden opmerkelijk ruim onder het Motegi ronderecord bleef, Itoh’s tijd met de V6 was 1.48.43, ter vergelijk het officiele wedstrijd record van Alex Barros wat staat op 1.49.94 uit 2002 (West Honda Pons).

Shinichi Itoh, over de TSR Honda: "Een mooi moment voor Honda en mijzelf, het is voor mij een grote eer om opnieuw de eerste te mogen zijn die deze motor mag testen. Ik moet de technici complimenteren, met deze grote stap voorwaarts, ik wil samen met hen doorgaan met de ontwikkeling van deze motor. Om er zeker van te zijn dat het concept competitief zal zijn in de MotoGP al voor het komende seizoen.

Meer informatie over het project zal worden vrijgegeven na een tweede test in de komende weken, de racesport redactie heft contact gezocht per mail om hopelijk ook snel een foto te kunnen laten zien van de nieuwe
 
Honda kennende zal de V6 in 2004 waarschijnlijk alleen voor Rossi en Hayden beschikbaar komen.
Dan zal de spanning in de MotoGP wel weer afnemen. '(
 
Laat maar horen dat ding :P

Niet alle Hondarijders zullen uitgerust worden met die V6 in 2004 :r .
Ben benieuwd hoe de concurrentie hier op zal reageren,met wat voor motortype's :?
 
ff dit terzijde:

Morbidelli zou met een V12 (!!!!) 750cc straatfiets bezig zijn die 180 pk levert.... WOOOOOW das nog es nieuws ;)
 
ff dit terzijde:

Morbidelli zou met een V12 (!!!!) 750cc straatfiets bezig zijn die 180 pk levert.... WOOOOOW das nog es nieuws ;)

Klinkt als 12 brommers? ;) Je moet er niet aan denken wat dat gaat kosten als je je kleppen moet laten stellen.
 
Ach bij Kawa hebben ze een 48 Cylinder... maar ik denk niet dat het wat wordt.
}) }) })
img_0ef8f8e06042374e0609f66575cfd64d
 
Grootste voordeel van een meercilinder is dat je kleinere cilinderinhoud per cilinder heb (duuhhh..) en je daardoor een motor kan maken met een wat kortere slag (lees meer toeren).
De diameter vd zuiger zou ook iets kleiner kunnen worden wat positieve effecten heeft op de detonatie enz enz enz.
 
Die V6 komt toch niet!!!

Was een foutje en Honda heeft dat ff rechtgezet door te zeggen dat ze nu geen v6 hebben :(

Of willen ze ons daarmee nog ff op het verkeerde been zetten?!?! Hoop van wel!!
 
Zolang een (2-cyl !!!) Superbike maar een seconde langzamer op Assen rondgaat asl Rossi kunnen ze hun energie bij Honda wel iets beter gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan