Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
@webengine: SKF timmert zelf ook aardig aan de weg hoor, kennis van me is triboloog bij SKF, en er wordt heel veel R&D gedaan daar.
Veel vet is gewoon hetzelfde, maar verpakking en smaak van de fabrikant maken het verschil, lijkt het. Dat blauwe NF vet van kroon is er ook in andere merken, zoals (vergelijkbaar nederlands merk, met minder marketing) : Eurol Blue Star Grease EP 2 kopen? Bestel gemakkelijk online bij Oliehandel.nl - Oliehandel.nl

Brammer die ik eerder aanhaalde is 'DE' SKF leverancier, je koopt daar werkelijk alles wat je nodig hebt, maar vet hoef/wil ik voorlopig niet van SKF.

Het meeste is waarschijnlijk bulk vet uit Azië, en dan is het extra toegevoegde additieve (lol) een snufje zout waarmee ze het eigen maken en de prijs bepalen ;)

Je geeft zelf ook al wat aan hoe het zit, en laat het nou toevallig zo zijn dat ik ook uiterst tevreden ben over Eurol, en er ook een Eurol dealer hier een paar straten verderop zit.

Ik had een tijdje geleden b.v. uitgedokterd dat een goedkopere vervanger voor het commerciële Malossi zwart vet tubetje wat je voor torque-drivers gebruikt je bij Eurol in een groot verpakking voor 5,25 euro kan kopen.

Het gaat dan om de volgende:
Eurol Molybdenum Disulphide Vet / Artikelnummer: E901070-st prijs € 5,25

Eurol Molybeen Disulfide vet kopen? Bestel gemakkelijk online bij Oliehandel.nl - Oliehandel.nl

Moet hem nog gaan testen, maar dat is pas bij een volgende smeer-beurt, dat Eurol niet duur is hebben ze mij al eerder laten weten want mijn vorige brommert net als die ik nu rij reed op 5W-50, en daarvoor kan je alleen bij Eurol of Putoline terecht en Eurol kost de helft en heeft de zelfde additieve en specificaties als de mooie fancy Putoline.

Het is leuk spul vetten en olie, en met goed opletten kan je zomaar goedkoper uit zijn.


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja, klopt helemaal Jan, ik heb net wat vet bij besteld, en toegevoegd aan mijn assortiment. W.o. Torque driver vet, blue star vet, en remolie. Ik zou bijna niet weten wat ik nu niet kan insmeren/vullen.. :)
 
Da's mooi Joop, mooie foto! Ging alles naar wens heuvel op en af met de SH300? Zat je er alleen op of met duo?
Zouden meer mensen moeten doen, met de sh op vakantie. :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Helaas zit de vakantie er weer op maar wel een mooie tijd gehad met de SH aan de moezel.


[afbeelding]

ja Joop, aan al goede komt een eind, maar je hebt wel en heel mooie scooter, en hij is nog helemaal nieuw zo te zien, als ik het goed zie is het windscherm een orgineel Honda scherm, kan je daar overheen kijken of is ie daar te hoog voor, ik hoor het graag, voor de rest nog veel plezierige kilmeters gewenst met je scooter. :Y

Groeten Eip.
 
Op de foto is het scherm nog origineel gisteren heb ik hem 5cm ingekort ik denk dat dit genoeg zegt (wat een rot klus is dat)
Het rijden daar ging super. Heb al die tijd met duo gereden en om het verschil te voelen ben ik op een stuk met 18% helling ook een keer alleen gegaan en dat voel je best wel al weegt mijn duo maar 60kg met alles aan. Zelfs het afremmen op de motor valt helemaal niet tegen al moet je bij 18% wel veel bij remmen bij 14% loopt de snelheid niet meer op en met minder rijmt hij gewoon af.
De SH is gewoon een heerlijke scooter met meer in zijn mars dan wat hij uitstraalt.
 
Ik heb daarvoor een carrosseriezaagje voor metaal en een bandschuurmachine met smalle band. En verder natuurlijk plakband, breed en papier om af te tekenen.

- eerst bepalen hoever hij ingekort moet worden
- plakband op scherm plakken
- nauwkeurig aftekenen, neem hiervoor de tijd
- hoogtoerige carrosseriezaag in scherm zetten op de aftekenlijn
- voorzichtig zagen, niet drukken want dan loopt de temperatuur op en slaat de zaag vast
- na afloop is de zaagsnede niet zuiver dus glad maken met de bandschuurmachine
- ook hier, let op de temperatuur dus geen druk uitoefenen
- afronden met een fijn stukje schuurpapier

heb er al een paar gedaan zo....het aftekenen is het moeilijkste en bepaal zelf onder het rijden waar het scherm ingekort moet worden. Zet bij twijfel eerst een lijn met viltstift op het scherm en ga rijden om te zien of de lijn op de juiste plaats staat. En beter iets te hoog en nog een keer inkorten dan andersom....
 
Laatst bewerkt:
Precies als in de gebruiksaanwijzing van RuudSint
Alleen heb ik alles met de hand gedaan. Een figuurzaag en schuurpapier.
En om het aftekenen niet te moeilijk te maken had ik eerst een mal van stevig papier gemaakt door er de omtrek van de te grote ruit op te zetten.
Het kost wat tijd maar het resultaat is voor mijn perfect (ben er vandaag expres mee in de regen gaan rijden)
 
Mooie handleiding Joop K. , daar hebben we wat aan! :Y Te hoog scherm rijd niet lekker.
Ja. de SH300 doer het goed heuvel op, met 14% haalde ik zeker de 120km/h. Tuurlijk was dit een test, ik rij verder vrij normaal.
 
Dat is mooi Omnibus, komt er op neer dat alles de juiste aandacht nodig heeft voor optimum prestatie's en duurzaamheid. :)
 
Bulldozer schreef:
Zouden meer mensen moeten doen, met de sh op vakantie. :Y :]

Het hoofddoel van mijn Sh is hem meenemen met de camper om ter plaatse mobiel te zijn.
Als zoals tijdens de voorbije vakantie aan het meer van Annecy er een mooi bochtig stukje weg voorbij komt, dan laat ik dat niet links liggen ;)

s6srig.jpg


Dankzij de ingebouwde snelheidsbegrenzer (mijn duo) bleef het tempo aan de gezapige kant.
Als ik ingehaald werd door een motor, moest ik me toch serieus inhouden :/
In het bochtenwerk liepen ze ondanks mijn rustige rijstijl trouwens niet veel uit.

Groetjes
Patrick
 
@Papa Lima: Geweldige combinatie voor de verre trips, camper + SH300! Niet de slijtage die je anders hebt bij lange ritten, wel de lol. :]
 
Laatst bewerkt:
Ga in sept toch wel een verre rit met de sh maken. Zal tussen de 2 a 2,5 dkm rijden.
Komende week nog nieuwe banden erop. Dan zou die klaar moeten zijn.
Ben benieuwd als ik terug ben of dat koppelings huis dan wel blauw kleurt met al die bergen en passen op en af te rijden. Hij zal wel gaan zweten.
 
@Omnibus: je koppeling kleurt wss blauw als je met 10-30km/u met slippende koppeling (is aangrijppunt) de berg op gaat, ga je vlot de berg op dan slipt de koppeling niet en wordt ie ook niet blauw volgens mij. Bij mij wordt hij blauw als je tientallen keren volgas optrekt/stopt van 0-50km/u. Dat heb je zelf dus deels in de hand. Verder is een blauwe koppeling niet erg, hij kan veel hebben, en is evengoed vrij slijtvast.

Wel hele trip die je gaat maken, zou wel litertje olie meenemen om af en toe bij te vullen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is zo maar met die haarspeld bochten op een helling kom je er niet onderuit om met lage snelheid soms wel met volgas te rijden. Ja ik heb het natuurlijk zelf in de hand om zo n route te kiezen.
 
Op de bonnefooi, richting oostenreich/Slovenië.
Ja dat is een goeie zou ik nog vergeten die liter olie.
 
Laatst bewerkt:
Heb nog eens op mijn nieuwe banden gekeken. Er staan wel 10 coderingen. Toch raar dat niet het gewicht van de band zelf erop staat
 
voorwiel eraf gehaald en door bandenman nieuwe band erop laten zetten.
Balanceren deed ie niet. Dat dan maar zelf gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan