Kees Vetje
MF veteraan
Ja. Ik wil contact met hem houden over die andere SH, dus dat zal ik zeker doen.Als je die Griek nog een keer spreekt, dan kun je het altijd nog eens vragen, hoe het zit met die tandwielkast.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Ik wil contact met hem houden over die andere SH, dus dat zal ik zeker doen.Als je die Griek nog een keer spreekt, dan kun je het altijd nog eens vragen, hoe het zit met die tandwielkast.
Ik heb het setje niet dus ik weet ook niet of het een slechte sleutel is. Online betaal je inclusief verzenden al snel 20 tot 25 euro en dat ziet er ook niet jofel uit. De sleutel van mijn VFR ziet er ook niet uit maar heeft gewoon rubber binnenin. Ik ging ervan uit dat de SH sleutel van Honda dat ook zou hebben... En nee, de VFR sleutel past helaas niet.Waarom zou je de orignele el chipo bougie sleutel willen? Koop een fatsoenlijke dop met rubber binnen deel. Die werken echt veel fijner.
Ik heb een losse bougie dop gekocht met speciaal binnenwerk voor de bougie eruit te trekken bij Aliexpress voor nog geen $ 4Ik heb het setje niet dus ik weet ook niet of het een slechte sleutel is. Online betaal je inclusief verzenden al snel 20 tot 25 euro en dat ziet er ook niet jofel uit. De sleutel van mijn VFR ziet er ook niet uit maar heeft gewoon rubber binnenin. Ik ging ervan uit dat de SH sleutel van Honda dat ook zou hebben... En nee, de VFR sleutel past helaas niet.
Bij de mijne van 2018 zit er geen bougie sleutel in de gereedschapsset meer, is niet nodig volgens de dealer.Als je van de originele een paar cm van het zeskant afzaagt en er een sleuteltje 10 op zet kun je hem gebruiken zonder alle kappen er af te hoeven halen.
Bij de mijne van 2018 zit er geen bougie sleutel in de gereedschapsset meer, is niet nodig volgens de dealer.
Heeft iemand hier toevallig een gereedschap setje liggen (te koop) voor de SH300? Ik ben vooral op zoek naar een bougie sleutel.
Ik neem ook geen doppendoos of grote bougie sleutel mee, een stukje 6 kant in de dop van Alie en een steeksleutel 12 die in de standaard gereedschapset zit doet het werk.Als je van de originele een paar cm van het zeskant afzaagt en er een sleuteltje 10 op zet kun je hem gebruiken zonder alle kappen er af te hoeven halen.
Vorige week had ik ze onder ogen maar niet gemeten. Schat de diameter op een mm of 7. Is dat aannemelijk?Weet iemand de diameter van de shims in de sh300?
Heeft niemand een Shim of kleppenstelplaatje liggen die even de diameter kan op meten?
Dank je wel, ik heb een setje gekregen van 7,48 mm, dus dat zal dan passen van 1.125 t/m 3,475 mmEven gemeten voor je, de shims zijn 7,45mm.
Vandaag de mhr multivar met 12 gram rolletjes geïnstalleerd compleet met de witte drukveer.
Ik heb een stukje gereden, maakt behoorlijk wat touren vergeleken de originele vario.
Heb wel het idee dat hij sneller is bij het optrekken, over een paar 100 km is pas echt te zeggen of dit een voor mij een goede setup is.
Ik heb veel gehad aan de info op dit forum ..... Thx aan allen.
Helaas is 60 kg een tijd geleden.Na 500km is alles beter ingelopen en zakt het toerental steeds meer. 12gr is toch wel het beste vind ik.
Anders 14gr rollen, dat draait rustiger maar trekt ook minder snel op. Tenzij je 60kg weegt, dan is 14gr beter.
Het zijn de dope’s die het hem doen in de 80w90 hypo GL5 olie. Zitten die er niet in dan kunnen o.a. de tanden aan elkaar vastlassen, en metaaldeeltjes introduceren, die verdere grotere schade aanrichten.
De remschijven zijn nieuw voor: 4,5mm (min.: 3,5mm), achter 5mm (min.: 4mm).
Vwb de uitlaat, die kan ook nog loszitten ergens, complete check. mss mist een bout of los? of kappen vd uitlaat/hitteschild los?
Anders mss de remtang zelf los? Niet? > andere uitlaat kopen!
Qua lagers zou ik gewoon origineel doen, zijn goed! Rijd er al een 115k totaal mee rond, zonder schade aan transmissie.
Ben benieuwd naar je remschijven slijtage...
Welke geheime winkel heeft LePensZeur je geadviseerd?
Filmpje of foto’s zijn welkom!
Zoals al gezegd, de ellende ligt niet aan de lagers, maar aan de olie. Je kunt dus prima OEM lagers terugzetten, maar je kunt ook goede (of exact dezelfde) lagers elders kopen voor veel minder geld. Ik heb ze ook vervangen (door SKF lagers), en bij Zamro (Eriks) besteld. Idem met de keerringen.
Enkele lagers kon ik niet elders vinden, en heb ik bij CSMNL besteld. Als je wil kan ik in mijn mail met bestellingen zoeken wat ik waar heb gekocht.
Maar haal eerst eens de boel uit elkaar, misschien zijn er meerdere tandwielen versleten en dan kan het een duur geintje worden. Ruilonderdelen zijn via ebay Italie goed te vinden, maar dan weet je de geschiedenis ook niet.
Verder is het verwisselen van de lagers niet eenvoudig. Je hebt sowieso een lagertrekset nodig voor de lagers in een blind gat. En je moet weten hoe je wel/geen kracht op een lager mag zetten zodat je 'm niet beschadigd bij montage. Ik zie "profs" dat vaak verkeerd doen.
Succes in ieder geval, en ben benieuwd naar de updates!
...
Verder heb ik nog een discussiepunt: Onlangs heb ik met een scootermonteur gesproken over mijn fluitprobleem in de SH. Hij vertelde mij dat hij in de gevallen dat hij fluitende vertandingen had op zijn werkbank, het vaak ging om scooters met grote wielen. Het leek mij niet geheel onlogisch dat een groter wiel grotere zijwaardse krachten uitoefent op de assen waarop het wiel rust. Ik moet hierbij wel vermelden dat ik na al mijn gelees op het forum ervan overtuigd ben dat de problematiek begint bij de naaldlager op de as waarop de koppeling bevestigd is( ingaande as?). Dus de as waar het probleem begint(ingaande) is niet de as waarop het wiel direct bevestigd is(uitgaande). Wellicht dat dit de theorie van grote wielen ergo fluitende vertanding onderuit haalt, maar toch vond ik het opmerkelijk dat een monteur mij erop wees dat er zijns inziens een verband is tussen scooters met grote wielen en fluitende vertandingen.. Graag jullie gedachten hierover!
...