Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

.. hopelijk vind je niet nog meer fratsen aan de scooter van de vorige eigenaar :/


tja…….vorige eigenaar heeft ook iets met zadel gedaan ik glij telkens naar voren. Ik vermoed en zie dat hij hem onder de skai iets heeft opgehoogd met schuim want dat soort holling waardoor je iets ruggesteun hebt zie ik niet meer aan mijn zadel.
 
Moet je even op bike parts honda de onderdeelnummers vergelijken van de zadels van verschillende bouwjaren en naar de tekening kijken of het scharnier en slot het zelfde is..
 
Zo vandaag ff proefrit gemaakt van 160 km. Nou beurtje heeft hem goed gedaan want hij rijdt als een zonnetje. Bouwjaar 2007 met 34000 op teller en doet het eigenlijk nog heel prima. Ik zeg “happy with honda”.
Mooie scootert 👌Hopelijk nog vele km s rijplezier 😎💪
 
Zo vandaag ff proefrit gemaakt van 160 km. Nou beurtje heeft hem goed gedaan want hij rijdt als een zonnetje. Bouwjaar 2007 met 34000 op teller en doet het eigenlijk nog heel prima. Ik zeg “happy with honda”.
Gefeliciteerd met de SH! Ga je veel plezier van hebben.

Ik weet niet of je inmiddels je remhendel hebt vervangen ivm je startprobleem. Maar waarschijnlijk moet je 'm simpelweg verder inknijpen. Als je goed luistert bij het inknijpen hoor je 2 keer een klikje van een schakelaar. Voor het starten moet 'ie echt voorbij het 2e klikje. Na meerdere jaren SH bezit vergis ik me ook wel eens, en denk ik kort dat er iets mis is/kill switch omgezet oid.. maar elke keer is het simpelweg een kwestie van verder inknijpen.

Ik vermoed dat het onderhoud aan je SH vrij matig of slordig uitgevoerd is. Zwarte olie, rommel in het luchtfilter, remleiding beschermplaatje niet terug gezet. Dat laatste is voor mij een teken van slordig werken, en niet goed opletten hoe alles zit. Of spullen kwijtraken. Veel mensen werken helaas op deze manier (ook zg. 'professionals'..). Gelukkig gaat een Honda niet snel zeuren, en kun je het onderhoud makkelijk bijwerken zoals je nu doet. Daarna heb je geheid weer een betrouwbare scooter.
Een gevoelig puntje van deze scooter is in mijn ervaring de achterrem. Deze gaat na verloop van tijd rammelen omdat de glijpennen uitslijten in de aluminium houder. Misschien is deze al eens vervangen (aangezien het missende plaatje), en anders is het eens de moeite waard om te controlen.
 
Iemand nog tips voor een goede blokkersleutel die ik kan gebruiken voor de vario en de koppeling ?
 
Kijk even bij BGS Technic; is te bestellen op amazon(.de) voor relatief ok prijzen..
 
Ja dat is m ja.. de 1713. ik heb die gehad maar nooit gebruikt.. haha.. inmiddels ook alweer verkocht maar die zou goed moeten zijn voor de SH.. die zou lang genoeg moeten zijn met de sh op de bok... anders nog ff nameten..

Bij amazon iets duurder zie ik maar die versturen gratis vanaf 20 euro..


BGS is prima spul. Heb daar wel meer van.. veelal voor specifiek doel; wielsleutel uitschuifbaar met flauwe bocht.. lambdasonde sleutel, das een open ringsleutel voor de bedrading met vierkante opname, wat wringijzers heb ik ervan, een vw-kloon bobinetrekker heb ik gehad van ze.. ze maken vanalles… oliefilterdoppen in stopbordvorm zeg maar..
 
Zo vanochtend hugger geplaatst van een nieuw model, dit om te voorkomen dat alles lekker schoon blijft op het blokje.
 

Bijlagen

  • 98D38ADC-A85C-47C9-B308-F246882CAC7B.jpeg
    98D38ADC-A85C-47C9-B308-F246882CAC7B.jpeg
    199,6 KB · Weergaven: 23
Zo te zien heb je wel wat moeten aanpassen.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar iets wat meteen past:
Hugger Sh 300
80 € is echter aan de prijzige kant.
Heb je een hugger van een Sh 350 gebruikt?
 
Iemand nog tips voor een goede blokkersleutel die ik kan gebruiken voor de vario en de koppeling ?
Ik heb hier nog wat blokkeer tools (huisvlijt) liggen die wel weg mogen. Het is door Kees Vetje, een pro metaalbewerker hier welbekend op dit forum, gemaakt. Hij heeft het aan mij gegeven omdat hij zijn SH300 wegdeed. Ik heb in 2022 ook mijn SH300 verkocht en heb de tools dus ook niet meer nodig.
Je kunt het spul komen halen voor nop, maar beloof me dat je ook eens een ander helpt als je in de gelegenheid bent.
Ik woon in regio Leiden.
PB als je interesse hebt.
 
voor de liefhebbers, ik heb nog een mooi exemplaar te koop staan.
Staat hier op het forum bij motoren te koopScreenshot_20230209-213500_Gallery.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230209-213448_Gallery.jpg
    Screenshot_20230209-213448_Gallery.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 12
Ik heb hier nog wat blokkeer tools (huisvlijt) liggen die wel weg mogen. Het is door Kees Vetje, een pro metaalbewerker hier welbekend op dit forum, gemaakt. Hij heeft het aan mij gegeven omdat hij zijn SH300 wegdeed. Ik heb in 2022 ook mijn SH300 verkocht en heb de tools dus ook niet meer nodig.
Je kunt het spul komen halen voor nop, maar beloof me dat je ook eens een ander helpt als je in de gelegenheid bent.
Ik woon in regio Leiden.
PB als je interesse hebt.
Inmiddels voorzien maar bedankt
 
Vandaag weer ff ritje gemaakt en merk wel dat ik binnenkort de cvt en koppeling even moet bekijken want bij zo’n 90 km bij gaskraan vol open begint hij wel redelijk te trillen, verder prima scoot.
 
Vandaag weer ff ritje gemaakt en merk wel dat ik binnenkort de cvt en koppeling even moet bekijken want bij zo’n 90 km bij gaskraan vol open begint hij wel redelijk te trillen, verder prima scoot.
Kunnen de rubber bussen zijn waar blok inhangt , heb ik ook beetje bij bepaalde snelheid maar niet heel erg 👍😉
 
Ja of een wiel wat niet goed gebalanceerd is.. gecupte banden kan ook..
Zou kunnen maar lijkt me sterk , gecupte banden hoor je wel en nog beter wanneer je een lange flauwe bocht neemt , dan hoor je ze zoemen dat kan ik beamen, en alleen voorwiel is uitgebalanceerd , kijk even of het loodje er nog zit in het midden? Anders kan Disaster - Master gelijk hebben 👍 trouwens de bouten die door de rubbers gaan van de ophanging horen in het midden te zitten, zitten ze dat niet dan zijn de rubber versleten 👌
 
Zou kunnen maar lijkt me sterk , gecupte banden hoor je wel en nog beter wanneer je een lange flauwe bocht neemt , dan hoor je ze zoemen dat kan ik beamen, en alleen voorwiel is uitgebalanceerd , kijk even of het loodje er nog zit in het midden? Anders kan Disaster - Master gelijk hebben 👍 trouwens de bouten die door de rubbers gaan van de ophanging horen in het midden te zitten, zitten ze dat niet dan zijn de rubber versleten 👌
Zal als ik aan de cvt begin eens kijken naar de rubbers, bedankt voor dit advies
groetjes
Theemaks
 
Terug
Bovenaan Onderaan