Honda Silverwing 600

BikerT

MF'er
30 jul 2008
136
0
Beste allen,
Ik zit er aan te denken om een Silverwing 600 te kopen (uit 2001).
Ik vind het een erg mooie motor en schijnt erg betrouwbaar te zijn.

Nu lees ik hier op het forum al eea over het hoge brandstofverbuik? 1 op 18?

Dit verbruik vind ik wel een nadeel en zou een reden voor me kunnen zijn het niet te doen. Ik heb ook wel interesse in een Burgman 400 (1 op 23 zo gemiddeld lees ik)

Ik weet het appels met peren vergelijken....

Kan iemand me zijn ervaringen met zijn/haar Silverwing doorgeven? Hoe qua verbruik?
Klopt 1 op 18 zo ongeveer?

Ik ben er nog niet uit.
 
BikerT,

Het is inderdaad een erg mooie, degelijke en betrouwbare machine. Het grote nadeel vond ik het gebruik (1:15/16) en het gewicht.

Wanneer je de zoekfunctie gebruikt kun je nog veel meer lezen over Silverwing-ervaringen.
 
Outbackjack,
Ik heb er op het forum inderdaad ook al meer over gelezen.
Alleen dacht ik dat bij deze 1:15/16 ook wel vraagtekens werden gezet, of deze motor wel goed zou zijn afgesteld.
Vandaar dus mijn vraag, om meer ervaringen. Bedankt voor je antwoord en als er nog meer mensen ervaring (dus eigen ervaringen) hebben, dan lees ik het graag.

Hoe zou het verbruik bijvoorbeeld zijn als je zuinig probeert te rijden?

Wat betreft gewicht, dit is naar mijn idee altijd een kwestie van wennen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ik ook mijn best deed, ik kreeg het gebruik niet onder de 1:17.
Mijn woon-werk route bestond uit 10% binnenwegen en 90% snelweg. Ik reed hier altijd tussen de 100 en de 110. Zelfs op een dergelijk traject kwam ik dus aan maximaal 1:16.
 
Outbackjack, bedankt voor de toelichting.
Dit zou natuurlijk een uitzondering kunnen zijn, nog meer Siverwingers ervaringen?
 
1 op 27 is echt heel netjes!!!

Iemand nog Silverwing cijfers? (of zijn de Silverwing rijders failliet gegaan aan de benzine kosten? :) )

Ik zag op youtube filmpjes van de km teller van een vol optrekkende Burgman 400 en die van een Silverwing (ik dacht ook een 600). Het filmpje van de Silverwing was wel echt kicken...

Ik weet dat het niet eerlijk vergelijken is....
 
het verbruik is ook niet zo gek he want het is tenslote een 2 cillinders.
is inderdaad appels met peren vergelijken.
wil je zuinig rijden ga je voor 1 cillinder dus de burgman 400 etc als dit het enige is waar je naar kijkt kun je de silverwing naar achteren schuiven.
 
Dat ik twee verschillende scooters met elkaar vergelijk, klopt. Maar als je hiertussen twijfeld...

Iemand nog eigen Silverwing ervaringen?
 
In de laatste scooterxpress is men ook nogal te spreken over de prestatie's van de silverwing 400(ze vragen zich wel af waarom die zo zwaar moet zijn). Men stelt zelfs dat dat model het bestaan van de 600 een beetje bedreigd, gezien z'n forse accelleratie.
Een teken dat men met lichtere motoren steeds betere prestatie's weet te bereiken(zeker gezien verbruik tov prestatie's)aangezien de 400 silverwing de laatste Honda scooter"engine" is.
 
Hé, er leven nog SW600 rijders!

De mijne verbruikt inderdaad 1 op 18.
Voor het rijplezier heb ik dat er wel voor over, ik heb al 9.000km gereden op een goed jaar tijd.
Nog geen enkel probleem gehad, enkel onderhoud en een nieuwe achterband.
Totaal kmstand:22.600km
 
Irohheut bedankt. Zijn er nog meer Silverwingrijders die kunnen aangeven hoeveel hun scooter verbruikt? Verdere ervaringen?
Zijn er ook Silverwing 400 rijders? Hoe bevalt deze?
 
Politie gaat op Silverwing

Hensgens Mobiliteitsgroep Maastricht heeft 3Honda FJS-600 Silverwing scooters geleverd voor regio korps Stein.
Met deze moderne en, heel belangrijk, degelijke scooters komt de politie Stein mooi voor de dag !
Tsja, je zal er maar een bekeuring mee krijgen . . . . .

politiescooter11.jpg


politiescooter21.jpg
 
In 2001 een Honda FJS 600 aangeschaft.
Moest ivm terugroep-actie (mogelijke scheurvorming in achterwielspaken) in 2002 terug naar de dealer. De leenscooter die ik toen meekreeg (Burgman 650) beviel zo veel beter dat ik de Silverwing600 direct heb ingeruild voor een Burgman 650.

Het verbruik van de Silverwing 600 lag op ongeveer 1:18 a 19. Gezien mijn gematigde rijstijl viel dat behoorlijk tegen. Een Burgman 650 loopt bij gelijke rijstijl zo'n 1 op 21 (als je een beetje zuinig wilt rijden hoef je dus echt niet een eencilinder te nemen).

Op de Silverwing zit je wat meer rechtop. Voor wat meer sportiever ingestelde rijders is dit m.i. een zeer geschikte motorscooter.
Ben je op comfort gesteld, dat kun je wellicht beter een andere scooter aanschaffen.
 
De mijne (sw600) is ook van 2001,
achterwiel is nog heel!
Vorige week aardig doorgereden, resultaat: 16.6 l/km of 6 l/100km.
Deze week rustig= 5.3 l/100km
Binnenkort binnen voor 24.000km onderhoud, nieuwe riem e.d.
Ben benieuwd voor de prijs! :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan