honda vfr 800 vtec startprobleem

dimitri1203

Rookie
14 mrt 2016
7
0
sluiskil
hallo mensen. ik ben dimi en heb naast mijn huidige honda fireblade 900rr een mooie honda vfr800 vtec uit 2003 met 6000 (zesduizend) km aangeschaft.
de motor is gloednieuw door mijn stiefpa aangeschaft in 2003 en hij heeft gereden tot 2010 ongeveer.
Toen heeft hij een bmw k1200s gekocht en helaas sindsdien staat de vfr ook stil! :(.
ik heb deze overgenomen en het een en ander nagekeken om deze weer aan de praat te krijgen maar ik kom er niet uit.
de motor draaid rond. vonkt goed maar slaat niet aan.
ik heb het volgende gedaan.
- tank leeggegooit en afgevult met nieuwe benzine 98.
- injectoren eruit en laten weken in reiniger en zien er weer fris uit.
- bougies schoongemaakt en controle op vonken.
- alle connectors bekeken en schoongemaakt en ingespoten.
- killswitch op stuur gecontroleerd en opengemaakt controle op corrosie of vuil.
- nieuwe accu uiteraard.deze is uitgevoerd met orgineel honda averto alarm.
- startrelais schoongemaakt en nieuwe zekering erin.
- fuell cutoff relais controle. deze klikt wel gewoon

het volgende.
de motor is gevallen bij stalling toen iemand er langs liep aan de rechterkant (remzijde)
en de benzine pomp geeft geen spanning naar de pomp (bruin/ groene draden).
en rechtstreeks spanning naar de pomp draaid deze ook niet vreemd genoeg.

mijn vraag iemand hier hetzelfde gehad ? of weet hoe de pomp ingeschakeld word? als ik de motor op contact zet hoor ik de pomp ook niet 'zoemen' .

ik ben radeloos en weet niet waar ik zoeken moet.
een elektrisch schema of iets dergelijk is welkom.

mijn dank is groot voor al het hulp alvast
 
En nog meer met foto's:
Tip over sensor 2003 VFR 800

Zit dus inderdaad tussen de koplampen. Echter spreken ze hier ook van de killswitch die kuren kan hebben

ik ga de topkuip uit elkaar halen *O*
motor heeft alleen zon gezien en de binnenkant van de droge loods. ik heb de killswitch opengehaald maar die is in 6000km nie veel gebruikt en ook zie ik geen slechte contacten erin.
de FI herkend de killswitch ook goed.
bedankt voor je reactie ik ga es kijke of ik iets aan die sensor kan zien
 
En nog meer met foto's:
Tip over sensor 2003 VFR 800

Zit dus inderdaad tussen de koplampen. Echter spreken ze hier ook van de killswitch die kuren kan hebben

valsensor bekeken ziet er goed uit niet gebroken. ook gebypass maar haalt niks uit.
de brandstofpomp schakeld nog steeds niet in contact. en relais schakeld in achter de tellers zitten.

helaas nog niks verbeterd
 
als de pomp niet draait als je er rechtstreeks spanning op zet is ze kapot.
of misschien zit ze door het lange stilstaan gewoon vast. je kan altijd eens proberen door er met een plastieken hamer eens goed op te kloppen.
 
beste mensen. bedankt voor het meedenken.
de brandstofpomp was defect!. was wel vreemd want zelfs op contact kreeg ik geen stroom. naderhand meten tijden het starten en toen kreeg die wel stroom. hiermee kwam ik achter de pomp. bericht mag gesloten worden :). de vfr rijd weer op de wegen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan