dimitri1203
Rookie
hallo mensen. ik ben dimi en heb naast mijn huidige honda fireblade 900rr een mooie honda vfr800 vtec uit 2003 met 6000 (zesduizend) km aangeschaft.
de motor is gloednieuw door mijn stiefpa aangeschaft in 2003 en hij heeft gereden tot 2010 ongeveer.
Toen heeft hij een bmw k1200s gekocht en helaas sindsdien staat de vfr ook stil! .
ik heb deze overgenomen en het een en ander nagekeken om deze weer aan de praat te krijgen maar ik kom er niet uit.
de motor draaid rond. vonkt goed maar slaat niet aan.
ik heb het volgende gedaan.
- tank leeggegooit en afgevult met nieuwe benzine 98.
- injectoren eruit en laten weken in reiniger en zien er weer fris uit.
- bougies schoongemaakt en controle op vonken.
- alle connectors bekeken en schoongemaakt en ingespoten.
- killswitch op stuur gecontroleerd en opengemaakt controle op corrosie of vuil.
- nieuwe accu uiteraard.deze is uitgevoerd met orgineel honda averto alarm.
- startrelais schoongemaakt en nieuwe zekering erin.
- fuell cutoff relais controle. deze klikt wel gewoon
het volgende.
de motor is gevallen bij stalling toen iemand er langs liep aan de rechterkant (remzijde)
en de benzine pomp geeft geen spanning naar de pomp (bruin/ groene draden).
en rechtstreeks spanning naar de pomp draaid deze ook niet vreemd genoeg.
mijn vraag iemand hier hetzelfde gehad ? of weet hoe de pomp ingeschakeld word? als ik de motor op contact zet hoor ik de pomp ook niet 'zoemen' .
ik ben radeloos en weet niet waar ik zoeken moet.
een elektrisch schema of iets dergelijk is welkom.
mijn dank is groot voor al het hulp alvast
de motor is gloednieuw door mijn stiefpa aangeschaft in 2003 en hij heeft gereden tot 2010 ongeveer.
Toen heeft hij een bmw k1200s gekocht en helaas sindsdien staat de vfr ook stil! .
ik heb deze overgenomen en het een en ander nagekeken om deze weer aan de praat te krijgen maar ik kom er niet uit.
de motor draaid rond. vonkt goed maar slaat niet aan.
ik heb het volgende gedaan.
- tank leeggegooit en afgevult met nieuwe benzine 98.
- injectoren eruit en laten weken in reiniger en zien er weer fris uit.
- bougies schoongemaakt en controle op vonken.
- alle connectors bekeken en schoongemaakt en ingespoten.
- killswitch op stuur gecontroleerd en opengemaakt controle op corrosie of vuil.
- nieuwe accu uiteraard.deze is uitgevoerd met orgineel honda averto alarm.
- startrelais schoongemaakt en nieuwe zekering erin.
- fuell cutoff relais controle. deze klikt wel gewoon
het volgende.
de motor is gevallen bij stalling toen iemand er langs liep aan de rechterkant (remzijde)
en de benzine pomp geeft geen spanning naar de pomp (bruin/ groene draden).
en rechtstreeks spanning naar de pomp draaid deze ook niet vreemd genoeg.
mijn vraag iemand hier hetzelfde gehad ? of weet hoe de pomp ingeschakeld word? als ik de motor op contact zet hoor ik de pomp ook niet 'zoemen' .
ik ben radeloos en weet niet waar ik zoeken moet.
een elektrisch schema of iets dergelijk is welkom.
mijn dank is groot voor al het hulp alvast