Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Ja, maar ze moet even tot rust komen na die grote operatie. Het was tenslotte niet niks. Dat verlangt rustige herstel muziek. Heb hiervoor uitvoerig overleg met de dienstdoende arts gehad. Volgende keer gewoon Oerend hard 🤣
 
Laatst bewerkt:
Wauw, wat een werk! Op zich nog niet een heel hoog beunhaas gehalte, maar die tank is wel echt om te janken 😂
Het klinkt ook alsof hij nog niet lekker loopt op het einde, iets te rauw voor mijn idee. Heeft waarschijnlijk nog wat synchronisatiemagie van @NC35 Race nodig ✨
 
Vandaag gekeken of ik twee motoren tegelijk achterop de Piaggio kan vervoeren. Het antwoord is ja 😍💚
IMG_20230409_163540.jpg

Eind van de zomer weer naar Italië, maar deze keer met de Honda'tjes achterop.
De rest van de bepakking gaat op het dak in een waterdichte daktas. (Hond voor schaal)
IMAG8845.jpg

IMG20230208210049.jpg
 
Vorig jaar mei veel problemen met de carburateur van een RVF. ( zie vanaf halverwege pag. 150).
Bij het synchroon stellen reageerden de afstelschroefjes nauwelijks.
Van alles geprobeerd: carb nogmaals in bad, kleppen gesteld, compressie gemeten etc.
Omdat er op een bepaalde bijzondere dag op Assen gereden moest worden, er ten einde raad maar een reservecarb van mij in gezet. Er kon nu gereden worden. Maar die RVF carb moet wel terug. NC35 carbs zijn heel duur en vrij zeldzaam.
Vandaag daarom de oude carb nog eens heel goed bekeken. De vlinderklep van de master, bij een RVF is dat cil 1, (bij NC30 cil 2) stond verder open dan de rest. Maar de master is niet te stellen, de anderen moeten gesteld worden ri master. Het asje van de vlinderklep ging stroef en........kon heen en weer van links naar rechts. Bovendien kwam de klep ook niet verder terug bij het terugdraaien van de stationair.
Problemen dus.
Carb gedeeld en alles gesmeerd en weer in elkaar gezet. Het ging al beter maar het leek wel of de vlinderklep scheef was.:(
De kleine schroefjes konden er wat strakker ingedraaid worden en nu valt ook deze klep weer volledig terug in ruststand.
RVF rijder mag binnenkort komen om de carb weer te wisselen.
Mocht het probleem er dan toch nog zijn dan moet hij de geleende carb maar overnemen en houd ik de oude voor onderdelen.
IMG_20230410_182757.jpg
IMG_20230410_182817.jpg
IMG_20230410_182843.jpg
IMG_20230410_183531.jpg

 
Laatst bewerkt:
De laatste bestelde onderdeeltjes zitten erop. De rubberen afdicht dopjes vacuüm aansluiting.
Testritje zat er niet in. Het begon al een beetje te regenen. Daarom maar even door de wijk heen en weer. Draait echt fraai rond en startte gewoon zonder de choke.


IMG_20230415_141006.jpg
Setje banden is nieuw en nog nooit mee gereden, maar ze zijn van 2010!!

IMG_20230414_195712.jpg


 
Dat kan ik nu niet meer meten, alles incl tank zit er al op.
Ik schat 5mm
Maar als je dit nummer intikt bij cms en je logt in dan krijg je te zien op welke Honda's dit allemaal zit, en dat zijn er veel.
16215-MV4-000
IMG_20230415_160013.jpg
 
Eindelijk weer terug naar V4. :9~

Deze komt morgenvroeg na een ritje van 200 km.. En hoopt aan het eind van de dag weer gereanimeerd de terugreis op de kar (weer 200) te beginnen. We gaan het zien. (trouwens, ik heb toestemming van meneer pastoor om op zondag hulp te bieden) 🤣
IMG-20230415-WA0005.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan