Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Zojuist afspraak gemaakt bij de spuiter.
Wil de kapjes op de RVF,-jes, die nu nog rood zijn, wit hebben en het zwart van de zijkanten wat laten doorlopen . Net als op de RC45.
Ben het al heel lang van plan, maar nu wordt doorgepakt . Morgen met een RVF er naar toe, het tweede kapje in de rugtas. Belijning bepalen etc Thuis tijdelijk weer de OEM zitjes erop

IMG_20230601_162342.jpg
IMG_20230601_162346.jpg
IMG_20230601_162355.jpg
IMG_20230601_162404.jpg


OEM zadeltje RVF. Let op de kleine bagage haakjes, bedoeld om een schattig klein Japans meisje tot 50 kg mee te nemen en uiteraard netjes vast te snoeren.:9
IMG_20230601_165137.jpg
IMG_20230601_165153.jpg
IMG_20230601_165255.jpg


Honda denkt ook aan alles :9~
 
Laatst bewerkt:
Zojuist afspraak gemaakt bij de spuiter.
Wil de kapjes op de RVF,-jes, die nu nog rood zijn, wit hebben en het zwart van de zijkanten wat laten doorlopen . Net als op de RC45.
Ben het al heel lang van plan, maar nu wordt doorgepakt . Morgen met een RVF er naar toe, het tweede kapje in de rugtas. Belijning bepalen etc Thuis tijdelijk weer de OEM zitjes erop

Bekijk bijlage 1886365Bekijk bijlage 1886366Bekijk bijlage 1886367Bekijk bijlage 1886368

OEM zadeltje RVF. Let op de kleine bagage haakjes, bedoeld om een schattig klein Japans meisje tot 50 kg mee te nemen en uiteraard netjes vast te snoeren.:9
Bekijk bijlage 1886376Bekijk bijlage 1886377Bekijk bijlage 1886378

Honda denkt ook aan alles :9~
Uit optisch oogpunt snap ik dat je dit doet, veel mooier. Maar worden de kapjes niet origineel in het rood geleverd bij de RVF-jes?
 
Nee, toen ik ze gebruikt kocht, waren ze dacht ik zwart of wit, ik weet het niet meer. En of ze van Honda zijn denk ik niet, eerder after market.
Zelf heb ik ze jaren geleden rood laten spuiten, maar ik vind ze nu te schreeuwerig .
Nu dus deze verandering. we gaa n het zien. Denk dat het mooier staat.

Heb trouwens nog een RVF exemplaar ter overname. Op dit moment ie die wit en moet gespoten worden.

IMG_20230601_184337.jpg
IMG_20230601_184413.jpg
IMG_20230601_184504.jpg
IMG_20230601_184510.jpg
 
Nee, toen ik ze gebruikt kocht, waren ze dacht ik zwart of wit, ik weet het niet meer. En of ze van Honda zijn denk ik niet, eerder after market.
Zelf heb ik ze jaren geleden rood laten spuiten, maar ik vind ze nu te schreeuwerig .
Nu dus deze verandering. we gaa n het zien. Denk dat het mooier staat.

Heb trouwens nog een RVF exemplaar ter overname. Op dit moment ie die wit en moet gespoten worden.

Bekijk bijlage 1886416Bekijk bijlage 1886417Bekijk bijlage 1886418Bekijk bijlage 1886419
Ja makes sense dan. Zal veel mooier zijn :Y
 
Goedemorgen allemaal,

'New guy' hier. Ik scroll al stiekem eventjes mee op het forum, maar vandaag toch maar besloten ook eens aan te melden en wat dingen te delen. Mijn naam is Kevin en heb sinds een aantal maanden een NC30 in mijn bezit. De motor is al bij mij in beeld sinds ik een klein mannetje was en behoorde toe aan een goede vriend van mijn vader. Heeft een aantal jaar stil gestaan, maar ik ben nu dus begonnen deze in alle ere te herstellen.

De "schuurvondst":
PHOTO-2022-05-03-15-23-35.jpg


Ook dit deed bij mij een beetje pijn aan de ogen; inclusief dat van de vorige eigenaar. Tijd dus voor een wat liefde. Ding ingeladen en thuis maar eens goed gesopt. Daar kwam gelijk de schoonheid naar voren:

IMG_2934.jpg

IMG_2953.jpg


Uiteraard kwam ook naar voren dat er wel het nodige moest gaan gebeuren. Dus alles uit elkaar en vanaf dat punt maar weer opbouwen.

IMG_3270.jpg


Inmiddels zijn we ook alweer een eindje verder. Motor is, ondanks de vervuiling etc. in behoorlijk goede staat.

- Alle elektra is schoongemaakt en doorgemeten en lijkt allemaal goed.
- Alle remmen waren natuurlijk aangetast; inmiddels is alles weer schoongemaakt en opnieuw opgebouwd.
- Voorvork was ooit gespoten, maar dit begon te bladeren. Dus alles eraf gehaald en netjes gemaakt. En het hele binnenwerk opnieuw opgebouwd.
- Achterbrug/as helemaal nagekeken. Alles is echt nog netjes en nu weer vers gesmeerd en gepoetst.
- Wielen worden op dit moment hersteld en gecoat/gelakt, zijn straks weer helemaal vers (WIT)

En alles wat ik in mijn handen krijg wordt goed gepoetst, nagekeken en waar nodig vervangen.

Vies dus:
PHOTO-2023-01-06-16-49-00.jpg

IMG_4849.jpg



Nu aan het motorische gedeelte begonnen. Techniek is echt supergaaf om te zien en heel cool om aan te werken (en een hoop te leren).

PHOTO-2023-05-31-20-46-29.jpg


Cosmetisch ook nog genoeg te doen. De kappenset die erop zit is enigszins gehavend, maar wil ik heel graag zo behouden (iets met nostalgie). Dus dat gaat nog wel de nodige creativiteit vereisten. Ondertussen in de vrije uurtjes lekker stap voor stap alles weer goed maken. En dat is stiekem al heel veel plezier!

Ohh, leuk detail: Ik heb het kenteken van deze fiets al eens voorbij zien komen op het forum met de vraag wat er ooit mee gebeurd was: @Gert_ bij deze!
 

Bijlagen

  • IMG_4692.jpg
    IMG_4692.jpg
    280 KB · Weergaven: 24
Als je hulp nodig hebt, zal je in dit topic wel aa' het goede adres zijn denk ik.
 
Mooi man! Mag ik vragen waarom hij gedemonteerd moest worden?
 
Ik wil de bovenzijde van de kroonplaat weer mooi maken en daarvoor moest contactslot er af.
Ja die wil ik ook nog een keer mooi maken. Wel drastisch dat het contactslot dan verwijderd moet worden. Maar dan plak ik wel alles af.
 
Die speciale bouten horen zo toch? Dit zijn breekbouten en breken af met montage. Zo kan het contactslot niet verwijderd worden in verband met diefstal.
 
Of het breekbouten zijn weet ik niet, ( bij een NC30 niet), maar breekbout of niet, in dit geval moesten ze eruit want het contactslot moest plaatst maken om de kroonplaat te kunnen bewerken.
Er zat totaal geen vlees meer aan de bout en ook nog diep verstopt. Hier was dus de enige oplossing: gaatje boren en linkse tap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan