Vorkopbouw RVF400R NC35.
Eerst maar eens
grondig schoonmaken van buiten en van binnen. Alleen de olie eruit en weer nieuw erin heeft geen zin. Die vieze drek MOET eruit. Niet fijn voor de kanaaltjes.
Alles nu weer super schoon. (dit is mijn oude ultrasoonbak. Heeft nu een nieuwe bestemming).
Ook dit gedeelte maar eens goed gereinigd en de
binnenpoten licht gepolijst.
De scherpe randen afdekken anders is de nieuwe keerring al beschadigd voordat er één meter gereden is.
Buitenpoot beetje warm maken zodat straks de geleidebus er inglijdt en er geen geweld uitgeoefend hoeft te worden. Anders kans op braamvorming. Ook voor de keerring geldt: zo gaan werken dat alles rustig op z'n plaat glijdt en je niet hoeft te slaan op de keerring.
(allemaal geleerd van Ohlins).
Was daar een keer toen ik op Assen met een lekke keerring stond.
Plek rondom verhitten. Zelf gebruik ik altijd een oude, doorgeslepen keerring bovenop de nieuwe om beschadiging van de nieuwe te voorkomen en hij glijdt er zonder al te veel kracht in. Wel wat vorkolie rondom. Gebruik je een oude hele keerring als bescherming dan zitten er twee vast in de poot
. Dus eerst een oude doorslijpen.
Het slagstuk een keer uitgeleend. Duidelijk te zien dat er toen wel op geslagen is om de keerring en de geleidebus erin te plaatsen.
Ik heb nu alleen geen olie. Komt volgende week. 20W. Hyperpro schrijft voor deze vork met de zwaardere verenset dus 20W voor. Dus afvullen, ontluchten,luchtkamer afstellen en de rest volgt binnenkort en daarna kan dit oude vorkje weer probleemloos vele jaren mee. Want het is weer gewoon als nieuw.
Heb me weer prima vermaakt.
in mijn " bijna " woonkamer