Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Gisteravond wilde ik het zitje van de in de zomer gekochte NC30 verwijderen om de accu aan de druppellader te zetten. Bij Honda moet dan de hele kont eraf, kwam ik achter. Niet logisch, dacht ik. Maar als je dan ziet hoe snel en hoe logisch dat kontje in elkaar zit: In tien minuten heb je hem los. Bij Suzuki werkt het iets gecompliceerder. Vervolgens was ik van plan de hele boel onder het zitje te ontvetten en schoon te maken..... Nou dat was dus niet nodig, zo netjes als alles er nog uit ziet. Morgen maar even bij Termaat een accukabel halen, dat maakt opladen wat makkelijker.

Zat ook altijd te klooien, Heb een aantal setjes van Ali besteld en op alle motors gemonteerd, nu af en toe de acculader even verplaatsen :)
 
Laatst bewerkt:
Zat ook altijd te klooien, Heb een aantal setjes van Ali besteld en op alle motors gemonteerd, nu af en toe de acculader even te verplaatsen :)

Thanks, dat is wel heel goedkoop en aantrekkelijk! Maar tot nu toe houd me iets tegen om bij Ali te bestellen. Iets met overheid en een alu hoedje :) En zo'n kabel is ook zelf te maken voor een paar euro. Maar dat gun ik dan de dealer om de hoek wel.
 
Thanks, dat is wel heel goedkoop en aantrekkelijk! Maar tot nu toe houd me iets tegen om bij Ali te bestellen. Iets met overheid en een alu hoedje :) En zo'n kabel is ook zelf te maken voor een paar euro. Maar dat gun ik dan de dealer om de hoek wel.

Jep. ieder zijn keuze. :t

Trouwens ik heb de voorpoten van de NC30 uit elkaar, nieuwe keringen en rubbers erin nu de olie , maar wat is de juiste/beste en hoeveel ?
 
Ik demonteer meestal de kont, schroef het zadeltje los en voorzie het frame van klittenband en het zadeltje van het contraklittenband.
Het zadeltje heb je er zo in één beweging af. Normaal gesproken hoeft het kontje er niet zo vaak af, maar ik wissel de accu nogal eens uit met de diverse 400-tjes. Erg gemakkelijk. Bovendien is het voor de conditie het kontje beter dat hij er zo min mogelijk afgehaald wordt.

Resize of IMG_20200203_232456.jpg
Resize of IMG_20200203_232500.jpg
Resize of IMG_20200203_232505.jpg
Resize of IMG_20200203_232511.jpg
Resize of IMG_20200203_232559.jpg
Resize of IMG_20200203_232643.jpg
Resize of IMG_20200203_233006.jpg
Resize of IMG_20200203_233035.jpg
 
Ik demonteer meestal de kont, schroef het zadeltje los en voorzie het frame van klittenband en het zadeltje van het contraklittenband.
Het zadeltje heb je er zo in één beweging af. Normaal gesproken hoeft het kontje er niet zo vaak af, maar ik wissel de accu nogal eens uit met de diverse 400-tjes. Erg gemakkelijk. Bovendien is het voor de conditie het kontje beter dat hij er zo min mogelijk afgehaald wordt.

Bekijk bijlage 1463184Bekijk bijlage 1463185Bekijk bijlage 1463186Bekijk bijlage 1463187Bekijk bijlage 1463188Bekijk bijlage 1463189Bekijk bijlage 1463190Bekijk bijlage 1463191

Briljant weer dit, hoe simpel kan het zijn :t En precies wat je zegt: Kuipwerk blijft gevoelig en gaat op den duur altijd op bepaalde plekken scheuren bij veelvuldige (de)montage. Ik ga eens kijken of ik dit voorbeeld kan volgen samen met een laadkabeltje.
 
Ik demonteer meestal de kont, schroef het zadeltje los en voorzie het frame van klittenband en het zadeltje van het contraklittenband.
Het zadeltje heb je er zo in één beweging af. Normaal gesproken hoeft het kontje er niet zo vaak af, maar ik wissel de accu nogal eens uit met de diverse 400-tjes. Erg gemakkelijk. Bovendien is het voor de conditie het kontje beter dat hij er zo min mogelijk afgehaald wordt.

Bekijk bijlage 1463184Bekijk bijlage 1463185Bekijk bijlage 1463186Bekijk bijlage 1463187Bekijk bijlage 1463188Bekijk bijlage 1463189Bekijk bijlage 1463190Bekijk bijlage 1463191
Wat toevallig, zo zit die van mij ook bevestigd O-)
 
Iemand nog kans maken op een RC45? :9

 
De 35 jaar oude V4 carb is na de ultrasoonbehandeling weer super schoon, van buiten en van binnen. VF 1000R.
En na het in elkaar zetten altijd weer de spannende lektest. Ditmaal volledig dicht.
Zo niet, dan moeten de vier carbdelen worden gedeeld, een tijdrovend werkje.
Ditmaal dus niet.:9~
Carb nu weer als nieuw.

Resize of IMG_20200203_130215.jpg

Resize of IMG_20200203_130246.jpg
Resize of IMG_20200203_171208.jpg
Resize of IMG_20200203_171241.jpg
Resize of IMG_20200203_171220.jpg
Resize of IMG_20200203_171228.jpg
Resize of IMG_20200203_171241.jpg
Resize of IMG_20200203_171253.jpg


En de lektest:

Resize of IMG_20200203_134317.jpg
 
OK ik heet dan wel niet Roel....

poot vertikaal als het ff kan
veer er uit
Wel ff goed op en neer pompen zodat er nergens meer lucht zit
boven/onderpoot in elkaar geschoven
dan meet je afstand bovenkant vloeistof tot bovenkant/rand poot

Of je maakt een recht slangetje en markeert op 90 mm en zet er een ziekenhuisspuit op Die markering op bovenrand van de poot en trek/zuig een "teveel" uit de poot.
 
  • Leuk
Waarderingen: GR37
vork in elkaar zetten, minus eventuele bussen, en veren, volledig in elkaar schuiven, en dan vanaf bovenkant vorkpoot tot aan het olieniveau meten.

Wel zorgen dat je de vork gevuld en ook ontlucht hebt, dwz, de vork een paar keer goed comprimeren en een paar minuutjes wegzetten.

corrigeren kan makkelijk met een olieafzuiger die je met een o-ring op de juiste lengte afstelt, in dit geval 90mm. Als je die niet hebt een grote injectiespuit met een stukkie slang er aan. Als je slang krult ff iets rechts aan vast tyrippen. dun draadeindje of desnoods je potlood.
 
  • Leuk
Waarderingen: GR37
Deze omschrijving doet vermoeden dat de achterveren tussen NC21, 24 en 30 identiek zijn 🤔
 

Bijlagen

  • 25B8B0B2-8915-4844-9E85-E964A8E8BF96.jpeg
    25B8B0B2-8915-4844-9E85-E964A8E8BF96.jpeg
    60,7 KB · Weergaven: 9
Mee eens 👍
Hoe dan ook zit je zo aan 400€. Das meer dan de helft van wat de VFR heeft gekost 😒
Lastig

Denk dat die eurootjes toch naar het KTM1290 fonds gaan :]
 
Maar die is voor een NC30. Denzell heeft een NC24.
Denk dat YSS om de kosten te drukken er één uitvoering op na houdt
 
Laatst bewerkt:
:(De NC30 die binnenkort naar een nieuwe eigenaar vertrekt, was helaas een beetje verminkt.:(
Iemand heeft ooit de reflector afgezaagd. Helaas kom je dat heel vaak tegen.
Maar ik had afgesproken dat de fiets met een originele undertray met reflector etc. gaat vertrekken.
Vanmiddag opgebouwd.

Resize of IMG_20200217_124114.jpg
Resize of IMG_20200217_124049.jpg


Rubbers en knipperlichten moeten worden overgezet.



Resize of IMG_20200217_124105.jpg


En weer origineel.

Resize of IMG_20200217_154345.jpg
Resize of IMG_20200217_134455.jpg



Complete undertrays met reflector zijn heel moeilijk te vinden
. Echter in de loop der tijd heb ik een klein voorraadje weten te vinden.
Heb er nu nog twee liggen.


Resize of IMG_20200217_124907.jpg


En, heel zeldzaam, nog een volledig nieuwe in de doos::9~

Resize of IMG_20200217_124841.jpg
Resize of IMG_20200217_192741.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is dan de CBR 400RR vertrokken.
Nu weer volop extra sleutelruimte op de tweede heftafel.:9~ Wie durft?:)


IMG_20191002_161227.jpg


Daarna kwam een kennis met de remklauwen van een VFR750R een RC30
Remmen liepen aan, dus alles maar weer gangbaar gemaakt. Te lang gewacht met verversen remvloeistof.
Alles draait nu weer heerlijk soepel.:Y

Resize of IMG_20200307_130018.jpg
Resize of IMG_20200307_132517.jpg
Resize of IMG_20200307_132317.jpg
Resize of IMG_20200307_132943.jpg
Resize of IMG_20200307_134007.jpg


RC30 remklauwen hebben een pin met snelvergrendeling
.

Resize of IMG_20200307_134153.jpg
Resize of IMG_20200307_134354.jpg
IMG_20191002_160941(2).jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Terug
Bovenaan Onderaan