Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Ik heb ook geen Facebook, wil ik niet en heb het ook niet nodig.
Op de een of andere manier vind ik de v4-tjes keer op keer weer.
Nu weer deze schitterende RVF NC 35 in de RT uitvoering.
Al jaren in het bezit van de eigenaar.
Komt oorspronkelijk uit Schotland, (nog voor de Brexit), maar de eigenaar heeft er nooit een kenteken voor aangevraagd. Werd mij aangeboden maar ik zag op tegen de kenteken aanvraag want dat schijnt zeer moeilijk en kostbaar te zijn als het uit een niet EU land komt.
Vorige week vrijdag zijn ze toch gekeurd bij RDW.(eigenaar had er twee uit Schotland gehaald en één exemplaar blijft in zijn bezit.) Achteraf gezien kwamen ze zeer gemakkelijk door de keuring. Machines van deze leeftijd zijn trouwens compleet btw en BPM vrij. Dus alsnog toegehapt. :9~
Hij staat nu hier en als ik tijd heb ga ik er wat kleine dingetjes aan verbeteren . Kleppen zijn al gesteld en ik heb zelf een paar jaar geleden de voorvorken al compleet gereviseerd en de carburateur compleet gereviseerd. Helaas ook bij deze fiets een afgezaagde reflector. 😭 En een kleine beschadiging aan het rechter puntstuk. Maar zojuist al een nieuw exemplaar gevonden.😍

Wat sowieso eerst moet gebeuren, aangezien het een fiets uit Schotland betreft, is de clipons verplaatsen van de rechterzijde naar de linkerzijde.
In Nederland rijden we tenslotte rechts op de weg!!!! Wel zo fijn.

IMG_20240201_105716.jpg
IMG_20240201_113226.jpg
IMG_20240201_113235.jpg
IMG_20240201_113252.jpg
IMG_20240201_113327.jpg
IMG_20240201_130046.jpg
IMG_20240201_130153.jpg
IMG_20240201_130224.jpg
IMG_20240201_133826.jpg
IMG_20240201_133830.jpg
IMG_20240201_134852.jpg
IMG_20240201_151534.jpg
IMG_20240201_134932.jpg
IMG_20240201_134940.jpg
Staat tijdelijk binnen, want ben met 3 projecten tegelijk bezig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook geen Facebook, wil ik niet en heb het ook niet nodig.
Op de een of andere manier vind ik de v4-tjes keer op keer weer.
Nu weer deze schitterende RVF NC 35 in de RT uitvoering.
Al jaren in het bezit van de eigenaar.
Komt oorspronkelijk uit Schotland, (nog voor de Brixit), maar de eigenaar heeft er nooit een kenteken voor aangevraagd. Werd mij aangeboden maar ik zag op tegen de kenteken aanvraag want dat schijnt zeer moeilijk en kostbaar te zijn als het uit een niet EU land komt.
Vorige week vrijdag zijn ze toch gekeurd bij RDW.(eigenaar had er twee uit Schotland gehaald en één exemplaar blijft in zijn bezit. Achteraf gezien kwamen ze zeer gemakkelijk door de keuring. Machines van deze leeftijd zijn trouwens compleet btw en BPM vrij. Dus alsnog toegehapt. :9~
Hij staat nu hier en als ik tijd heb ga ik er wat kleine dingetjes aan verbeteren . Kleppen zijn al gesteld en ik heb zelf een keer de voorvorken gereviseerd en de carburateur compleet gereviseerd. Helaas ook hier een afgezaagde reflector. En een kleine beschadiging aan het rechter puntstuk. Maar zojuist al een nieuw exemplaar gevonden.
Bekijk bijlage 1969443Bekijk bijlage 1969444Bekijk bijlage 1969445Bekijk bijlage 1969446Bekijk bijlage 1969447Bekijk bijlage 1969448Bekijk bijlage 1969449Bekijk bijlage 1969450Bekijk bijlage 1969451Bekijk bijlage 1969452Bekijk bijlage 1969453Bekijk bijlage 1969454Bekijk bijlage 1969455 Bekijk bijlage 1969456 Staat tijdelijk binnen, want ben met 3 projecten tegelijk bezig.
Heel gaaf dat je er weer 1 gevonden hebt Roel :t
 
Ik heb ook geen Facebook, wil ik niet en heb het ook niet nodig.
Op de een of andere manier vind ik de v4-tjes keer op keer weer.
Nu weer deze schitterende RVF NC 35 in de RT uitvoering.
Al jaren in het bezit van de eigenaar.
Komt oorspronkelijk uit Schotland, (nog voor de Brixit), maar de eigenaar heeft er nooit een kenteken voor aangevraagd. Werd mij aangeboden maar ik zag op tegen de kenteken aanvraag want dat schijnt zeer moeilijk en kostbaar te zijn als het uit een niet EU land komt.
Vorige week vrijdag zijn ze toch gekeurd bij RDW.(eigenaar had er twee uit Schotland gehaald en één exemplaar blijft in zijn bezit.) Achteraf gezien kwamen ze zeer gemakkelijk door de keuring. Machines van deze leeftijd zijn trouwens compleet btw en BPM vrij. Dus alsnog toegehapt. :9~
Hij staat nu hier en als ik tijd heb ga ik er wat kleine dingetjes aan verbeteren . Kleppen zijn al gesteld en ik heb zelf een paar jaar geleden de voorvorken al compleet gereviseerd en de carburateur compleet gereviseerd. Helaas ook bij deze fiets een afgezaagde reflector. 😭 En een kleine beschadiging aan het rechter puntstuk. Maar zojuist al een nieuw exemplaar gevonden.😍

Wat sowieso eerst moet gebeuren, aangezien het een fiets uit Schotland betreft, is de clipons verplaatsen van de rechterzijde naar de linkerzijde.
In Nederland rijden we tenslotte rechts op de weg!!!! Wel zo fijn.

Bekijk bijlage 1969443Bekijk bijlage 1969444Bekijk bijlage 1969445Bekijk bijlage 1969446Bekijk bijlage 1969447Bekijk bijlage 1969448Bekijk bijlage 1969449Bekijk bijlage 1969450Bekijk bijlage 1969451Bekijk bijlage 1969452Bekijk bijlage 1969453Bekijk bijlage 1969454Bekijk bijlage 1969455 Bekijk bijlage 1969456 Staat tijdelijk binnen, want ben met 3 projecten tegelijk bezig.
Mooie verzameling weer! Ik zit er aan te denken om mijn MC28 met Japanse papieren ook maar eens op NL kenteken te gaan zetten. Wat voor kosten komen er ongeveer bij kijken en moet je daarvoor per se naar Lelystad?
 
Mooie verzameling weer! Ik zit er aan te denken om mijn MC28 met Japanse papieren ook maar eens op NL kenteken te gaan zetten. Wat voor kosten komen er ongeveer bij kijken en moet je daarvoor per se naar Lelystad?
Moet ik ook nog doen met een paar fietsen. is volgens mij maar iets van 150/200 euro.
 
Ooh nice! Let er vooral op dat de powervalves vrij zijn en schoon. Als die niet goed bewegen dan kan de PGM 4 kapot gaan en dan ben je heel er van huis.
 
Ooh nice! Let er vooral op dat de powervalves vrij zijn en schoon. Als die niet goed bewegen dan kan de PGM 4 kapot gaan en dan ben je heel er van huis.
Goede tip! Ik weet in ieder geval dat ze gereinigd waren voor aankoop en ik houd ze schoon zoals het hoort: vol gas! })
 
Op de een of andere manier vind ik de v4-tjes keer op keer weer.
Nu weer deze schitterende RVF NC 35 in de RT uitvoering.
Fantastisch. Alle japanse stickers er ook nog op zie ik, mooi!
Mocht je eens tegen een RC30 aanlopen, dan hoor ik dat graag :)
 
Ja klopt, uitdrogen kunnen ze ook niet tegen. Zo te zien niet van een 92-93 model, die waren brons als het goed is.
 
Vandaag maar eens een begin gemaakt met de nc30 type 1 die laatst aangeschaft is.
Begonnen met de excentrische achteras want als die weer wordt teruggeplaatst is de motorfiets weer mobiel en kan voor tussendoor klusjes even van de hefbrug af.
Verminkte stelkrans straks maar bijwerken. Hamer en drevel moeten echt verboden worden. 😭


IMG_20240212_113223.jpg

IMG_20240212_113228.jpg
IMG_20240212_113237.jpg
IMG_20240212_114125.jpg
IMG_20240212_114649.jpg
IMG_20240212_115418.jpg
IMG_20240212_120703.jpg
IMG_20240212_120710.jpg
 
Laatst bewerkt:
Schoonmaken en bijwerken.
Dit ziet er alweer veel netter uit :9~
IMG_20240212_121558.jpg
IMG_20240212_121618.jpg
IMG_20240212_121657.jpg
IMG_20240212_122210.jpg
IMG_20240212_122823.jpg
IMG_20240212_122833.jpg

Altijd ligt er gruis en rommel onder de exentric hub, waardoor die er heel moeilijk uit wil komen. Ook de swingarm is alweer veel schoner en netter.
IMG_20240212_115418.jpg
IMG_20240212_120722.jpg
IMG_20240212_120717.jpg
IMG_20240212_121152.jpg

IMG_20240212_121159.jpg

IMG_20240212_125104.jpg

IMG_20240212_132529.jpg

IMG_20240212_180015.jpg
 
Laatst bewerkt:
Achterrem zuigers muurvast. Maar één remedie. Compleet uit elkaar, in de ultrasoon en nieuwe rubbers.

IMG_20240212_123638.jpg
IMG_20240212_123159.jpg
IMG_20240212_123721.jpg
IMG_20240212_124726.jpg

De uitsparingen voor de remzuigerrubbers moeten echt vlekkeloos schoon en glad zijn voordat rubbers erin gezet worden.
Hier is dus wel nog even werk te verzetten. Alleen ultrasoon helpt hier niet.
IMG_20240212_132702.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik deed tot voor kort de remklauwen altijd schoonmaken met de hand, maar nu ook in de ultrasoon. Dat had ik ook eerder moeten doen, scheelt een hoop werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan