Honda VFR800, kopen of niet?

Voor een VFR is het geen probleem, ik heb er nu ergens rond de 70k op staan (heb hem altijd op dagteller staan dus precies weet ik het niet) en ben van plan om er zeker 150k op te zetten.
Op het VFR forum zijn er die ruim over een ton zitten (zelfs 1 met meer dan 2 ton op een ouder model).
Toch zou ik verder kijken want ze geven al aan dat de ABS stuk is en ik zie op de foto's ook al een paar ontbrekende kuipschroeven dus wie weet wat er nog meer aan mankeert en gemiddled lees ik toch vrij veel slechte ervaringen met Motoport zaken (uitzonderingen zijn er natuurlijk wel)..
Je kan even doorsparen als je perse een V-tec wilt want voor rond de €5000,- heb je hele nette met minder kilometers voor het uitkiezen (op het VFR forum staan er ook wel een paar) en als je voor rond de €3000,- wilt blijven is het misschien verstandiger om voor een 800Fi te gaan kijken als het een VFR moet worden (het is natuurlijk een goede keuze :+ ).
 
Voor een VFR is het geen probleem, ik heb er nu ergens rond de 70k op staan (heb hem altijd op dagteller staan dus precies weet ik het niet) en ben van plan om er zeker 150k op te zetten.
Op het VFR forum zijn er die ruim over een ton zitten (zelfs 1 met meer dan 2 ton op een ouder model).
Toch zou ik verder kijken want ze geven al aan dat de ABS stuk is en ik zie op de foto's ook al een paar ontbrekende kuipschroeven dus wie weet wat er nog meer aan mankeert en gemiddled lees ik toch vrij veel slechte ervaringen met Motoport zaken (uitzonderingen zijn er natuurlijk wel)..
Je kan even doorsparen als je perse een V-tec wilt want voor rond de €5000,- heb je hele nette met minder kilometers voor het uitkiezen (op het VFR forum staan er ook wel een paar) en als je voor rond de €3000,- wilt blijven is het misschien verstandiger om voor een 800Fi te gaan kijken als het een VFR moet worden (het is natuurlijk een goede keuze :+ ).

PS: ik zie net dat ze er ook geen garantie op geven dus staan laten!
 
OK, bedankt! Wil niet per se een VFR, maar een eerste motor die me maximaal 3000 euro kost voor de aanschaf, voorlopig nog een tijd mee kan (ik ga hem voor woon-werk verkeer gebruiken, en ook om in de vrije tijd mee rond te toeren). Kwam deze toevallig tegen, vond hem er wel erg mooi uit zien, maar weet verder niks van motoren af.
Donderdag a.s. moet ik voor de 3e keer afrijden, 3x scheepsrecht he ;) En daarna doorsparen voor een leuk motortje van 2000-3000 euro. Heb al een leuke Yamaha YZF 600 Thundercat gezien in Den Haag voor ca. 2150 euro, maar weet niet of die er nog staat.
 
ABS stuk, 93k gelopen en geen garantie .... dat zijn wel wat min-punten natuurlijk.

Maar daar is de prijs dan ook naar :)


De kilometerstand.. tsja, mijn VFR heeft ~75k op de tikker en loopt nog als een zonnetje.
De 800cc V4's staan er om bekend dat ze hele hoge standen kunnen halen (150k+)
Daar zou ik me niet zoveel zorgen om maken.

*edit: ... sneller leren typen..
 
Laatst bewerkt:
Qua kilometer stand geen enkel probleem. Als ik nog even wat beter naar de foto kijk zie ik een motor waar waarschijnlijk veel mee in de winter gereden is (kijk naar de buitenpoten van de voorvork), en waar een hoop aangeknutseld is (er missen inbusboutjes in de kuip her en der). Als dan ook het ABS niet werkt en je geen garantie krijgt zou ik hem laten staan. Dit is duidelijk een motor van iemand die er dagelijks woonwerk verkeer mee heeft gereden en kennelijk een berg onderhoud aan zag komen en hem daarom heeft ingeruild. Lekker laten staan, er zijn veel mooiere VFR's te koop in Nederland voor misschien 1000 of 1500 euro meer.
 
Hallo allen,

Ik heb een vraag mbt eventuele aankoop van een motor. Ik heb een leuke motor gezien, maar heeft volgens mij best veel KM gelopen, 93000 namelijk. Verder is ook de ABS van deze motor kapot, maar dat vind ik geen groot probleem.

http://www.motoport.nl/epages/Motop...tPath=/Shops/Motoport/Products/RHC00008210724

Zou het een verstandige keuze zijn, een motor met 93000 op de teller?

Graag hoor ik van jullie! Thx

Voor 3000 euro kun je wel een andere hele mooie fiets vinden.
 
ABS stuk, 93k gelopen en geen garantie .... dat zijn wel wat min-punten natuurlijk.

Maar daar is de prijs dan ook naar :)

Ik weet zeker dat je voor dezelfde prijs een VFR800 via marktplaats hebt. Ook geen garantie, maar wel werkende ABS, en minder dan 93k gelopen.

Dat er kuipschroefjes missen, en ze dat dan ook prominent op de foto laat staan, vind ik een teken van dat het ze allemaal weinig kan schelen. 15 euro voor een paar schroefjes kan er blijkbaar niet van af.

Ik denk dat een particulier zijn motor met meer liefde heeft onderhouden. Dus particulier zul je niet minder kans hebben dat de motor niet goed is.

Bij Motoport verkopen ze je rustig een motorfiets met kapotte wiellagers. En check ook het voortandwiel, want ik heb al gezien dat ze een motor verkochten met een nieuw achtertandwiel, een oude ketting en een voortandwiel waar alle tanden zowat van weg waren. Ze sturen je zo de weg op met een onveilige motor.
 
Laatst bewerkt:
Binnen dit budget zou ik niet naar een Motoport of andere grote winkel gaan. Voor hun is dit een inruiler waar waarschijnlijk niks aan gedaan wordt en die ze zo weer doorverkopen.
Voor 3000 euro koop je echt wel iets mooiers met minder km. op de telller.
 
Als iemand het eenvoudig zelf de ABS kan repararen dan is het motorport maar die zien er geen brood in. Dus kan de reparatie alleen uit als je het zelf doet.

Tja, die kms zijn geen probleem defecte ABS kan in de papieren lopen dus tenzij je zelf handig bent. kijk even op CMSNL wat de onderdelen kosten.

Onluchten van het remsysteem (na reparatie) is een bitch maar onmogelijk is het niet. (Ik heb het ook zelf gedaan)

Ter vergelijking. Deze heb ik te koop.

Honda VFR VTEC ABS 2002 Rood

PS: waarom is de ABS defect? Aanrijding? Altijd goed om te weten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan