Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Hey, Ik ben van mijn vt1100 uit 1986 de rechter side cover verloren, heeft iemand er nog 1 liggen?
Ben bang dat je een flinke uitdaging hebt.
Die kappen zijn heel schaars.
Prijzen zijn echt belachelijk, tot honderden euro's aan toe als er een op MP of zo staat.

Ik kwam pas op Facebook in een van de VT groepen tegen dat iemand een 1100 in onderdelen aanbood. ...

Probeer cmsnl.com. nl ook eens.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er 12 jaar geleden eentje verloren. De motor was niet eens van mij maar van mijn zwager.

Was ook niet makkelijk te vinden toen, en te duur:Y
 
Ik reed er trouwens een tijdje op omdat mijn V4 in de soep was gelopen.
Dat was ook al huilen als je acceleratie gewend bent;(

Ja nee, slechte herinneren aan VT.
 
Oud topic, maar nog niet gesloten... zijn er weinig rijders? Zou graag willen weten of er aandachtspunten zijn bij een VT500 uit 85
 
Alex kijk eens op de webs5van de Shadowmotorclub.
We zijn niet alleen de gezelligste motorclub van Nerderland volgens Q music maar hebben ook veel heel technische leden.
 
Oud topic, maar nog niet gesloten... zijn er weinig rijders? Zou graag willen weten of er aandachtspunten zijn bij een VT500 uit 85
Tsja, er komen geen nieuwe shadows bij, dus er zijn er natuurlijk wel steeds minder. Die van mij is inmiddels ook afgevoerd naar polen. Bijzonder land, Daar schijnen stukke motoren het ineens wél weer te doen.
 
Welnee, dat is het beginpunt voor alle afgedankte motoren die vervolgens naar het oosten (voornamelijk Rusland) vertrekken, in Polen doen ze er weinig tot niets aan.
 
nope, Ik ga de vraag anders stellen. Bij wie mag ik langs komen om hem na te trekken en op te meten? Dan ga ik kijken of ik een mooie plaatwerk versie van kan maken
Ik heb een kennis die hem wel 3D wil printen maar wie heeft er één die we kunnen scannen.
Voorlopig heb ik er één in China besteld die er op lijkt maar niet past.
Die ga ik verzagen, lijmen, plamuren etc. Kijken of er wat van te maken is..........
 
Helaas heb ik scheuren in het zadel (+ buddyseat) van mijn VT700C. Iemand toevallig tips om het enigszins te herstellen/plakken oid zodat het niet erger wordt?
 
Afgelopen zaterdag een leuke vt600 bobber gekocht:

Machientje heeft wel de nodige TLC nodig. Was een beetje ernstig verwaarloosd door de vorige eigenaar. Maar wel een hele nette basis.
Eerste evaluatie:
- Tank is gaar
- Afstelling carburateurs kan mijns insziens wel beter (geeft klappen als je een hoge versnelling het gas open trekt)
- Ketting had ongeveer 5 cm speling
- Tandwiel achter heeft (waarschijnlijk door bovenstaande) zijn beste tijd wel gehad
- chroom hoort toch te glimmen? Het verschil tussen de matte aluminium delen en het chroomwerk is met goed fatsoen niet te zien.
AM-JKLWDzGH4cVVEpsoSA9JMHB4zU2FmL4ZISj7sDLocaAEfP1Y4-zKVZWqql6FOVYRCzYvWXwLf7SLx0twIUzZJRGKfNvsHH1oEuNmD8tqP5NlsRPgEo2Z3BDV7D9irsoNdbRbZcqEt8-LKTmDapE4-g1Fslw=w1387-h781-no


Proefritje maken, om te kijken of alles nog een beetje functioneert. (conclusie > benzinekraan werk prima, vooral als je deze dicht laat / accu is niet veel meer, want binnen no-time leeg gestart / verder prima basis)
AM-JKLW828Y3PhKF3wXPrJsBgTgRvBf6EPjIOvizePdorKC2l2_6dgIAfhJFIKq_EVyOii_TCmU2Cs959EqRa0elDOJqBWq-R3_AJL41eIB15fD9mQN5f-HUJi4efysfi1TMRzysHHl-vXF_Q7tGdwfWe3QWOQ=w1387-h639-no


Toch wel een gaaf gezicht om twee van die ouwe customs zo naast elkaar te zien:
AM-JKLXuiVE9PCZs3NRIxq3i__FOI0YNB2_9L5ZXF_JMqxOkmS11H-DMpKeoBERueBssmzJRBvn-FddXOJrZXm-OUcD2N3IJFGr5SWx8AsPaosMQdp7EIzGqN3RK8lxsR1m3mEdE6bPrKGuCndYJN51m9CAFSA=w1063-h797-no

Hij heeft een mooie plek om te slapen, naast de Virago
AM-JKLVm9vjNL0yGjdUv9TmAXnGfL7wcq_YRznuwtsu862FsEit_m_UXKwiGGTbK71ccr7lUMo4UU46Bvh6XTGTr9SgItVnlpqncC-O-U68lT-41zHT9259cOYv6EvBOiwsGE6cNT3ku4ufSIakAQlIHAIEK-Q=w1063-h797-no

Weltrusten 👩‍❤️‍💋‍👩

AM-JKLVyzp1SnKP16YCpGYsVXm_iRteijpsmNV3Rx622OJVnE5YzRshiCLsVYpbN1M3ychPQ71eC8utbtc3fQKJOSSq84Yd66oIT11V2uo6yJLkxznr05RuAKZepclwG5MpFUK3vcqVgsOvqnqNkY-_YUZLc_w=w598-h797-no
 
Leuk ding de vt600, al prefereer ik de Virago.😉
Het zijn twee compleet andere fietsen... Die Virago heeft natuurlijk aanzienlijk mee 'oempfh', en is meer gericht op comfort. De bobber heeft een veel speelser karakter.

Eigenlijk zou ik het liefst van de Virago ook een bobber maken, maar dan moet ik er weer een motor bij kopen, omdat ik regelmatig met een passagier rijd.
 
Helaas heb ik scheuren in het zadel (+ buddyseat) van mijn VT700C. Iemand toevallig tips om het enigszins te herstellen/plakken oid zodat het niet erger wordt?
Probeer eens of Joost Woesthoff iets heeft.
Even bellen want hij heeft een ruilsysteem.
Kosten vallen heel erg mee vergeleken met zelf laten stofferen.
Ik betaalde paar jaar terug 75 euro voor een zadel. Als origineel.
 
Zo, puffffffff stof eraf....

Ik ben bezig met een vt500c.
Nu wilde ik de koplamp vervangen voor een mooie grote ronde van een 78 honda cb500.
Ik heb alles losgehaald, en blijkt er aardig gehakt te zijn in de bedrading. 20220311_201737.jpg
Nu zit er een witte (waar stroom op staat na omdraaien sleutel) een oranje en een bruine die er los bij hangen. Weet iemand waar deze voor zijn. De rest is 1 grote kl#tezooi zeg maar.
Ik heb er een schema bij gepakt maar daar werd ik niet wijzer van.
20220314_211043.jpg
ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.


Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Zo, puffffffff stof eraf....

Ik ben bezig met een vt500c.
Nu wilde ik de koplamp vervangen voor een mooie grote ronde van een 78 honda cb500.
Ik heb alles losgehaald, en blijkt er aardig gehakt te zijn in de bedrading. Bekijk bijlage 1738020
Nu zit er een witte (waar stroom op staat na omdraaien sleutel) een oranje en een bruine die er los bij hangen. Weet iemand waar deze voor zijn. De rest is 1 grote kl#tezooi zeg maar.
Ik heb er een schema bij gepakt maar daar werd ik niet wijzer van.
Bekijk bijlage 1738021
ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.


Alvast bedankt voor het meedenken.
Amerikaans model?dan zal het voor de DLR lampen zijn,daylight running lamps,kortom dan branden beide knipperlichten en koplamp constant
 
Zo, puffffffff stof eraf....

Ik ben bezig met een vt500c.
Nu wilde ik de koplamp vervangen voor een mooie grote ronde van een 78 honda cb500.
Ik heb alles losgehaald, en blijkt er aardig gehakt te zijn in de bedrading. Bekijk bijlage 1738020
Nu zit er een witte (waar stroom op staat na omdraaien sleutel) een oranje en een bruine die er los bij hangen. Weet iemand waar deze voor zijn. De rest is 1 grote kl#tezooi zeg maar.
Ik heb er een schema bij gepakt maar daar werd ik niet wijzer van.
Bekijk bijlage 1738021
ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.


Alvast bedankt voor het meedenken.
Kan je schema niet goed zien, heb even op een ander schema gekeken (VT500 Technical Tips and Downloads)
maar oranje is knipperlicht links, en knipperlicht op dashboard.
Bruin is ignition switch on, dus sleutel in het contact aan.
Wit is van je dimlicht.
 
Laatst bewerkt:
Na een week met defecte kmteller te hebben gereden, vandaag een nieuwe kabel op mijn VT700 86’ gezet. Helaas werkt de meter nu nog steeds niet… Iemand een idee waar ik verder kan zoeken?
 
Haal de kabel los bij het voorwiel, draai dan het voorwiel en kijk of de pen ronddraait op het wiel.

Soms is het mechanisme kapot op het wiel dan draait die niet meer, en anders is je km teller stuk
 
Terug
Bovenaan Onderaan