Honda X-ADV

WebEngine ontvouwd geheim van The Missink Link:
1a. Als je mijn bericht bekijkt dan zie je de naam indirect staan zodat er niet heel eenvoudig een google hit naar leidt O-)
1b. MF is publiekelijk toegankelijk, ook zonder account :Y

Dit is een foto en geen tekst, dus google hit is uitgesloten
[afbeelding]

2. In jou qoute heb je denk ik de naam wel zelf her schreven, want het is dus een image met de naam en die komt nooit mee in een qoute ;)

3. Maar het is allemaal niet zo heel spannend hoor, het zijn gewoon feiten waar niemand onder vandaan kan komen. Je koopt iets nieuw dan moet het gewoon allemaal tiptop in orde zijn, is het dat niet dan mag je terecht op je strepen staan, in ieder geval sta je sowiezo aan de goede zijde van de onderhandelingstafel, en het onderste uit de kan hoef ik nou ook weer niet want we moeten wel vriendjes blijven.

4. OEM onderdelen prijzen, uurloon etc. is allemaal bekend, enige wat ik niet kan weten is de korting die hun krijgen, dealers krijgen gelang hun omzet cijfers een hogere/lagere korting op onderdelen van importeurs. Maar zelfs dat had ik ± al in de radiateur prijs verwerkt want die staat bij andere sites ook te koop voor 600+

5. Jij ook veel plezier dit weekend. En oh ja voorheen gingen alle Db killers er hier ook zo uit, maar deze ronde niet en vindt het wel best zo.

6.. Mvg. Jan
Goedemorgen Jan, ;)

1a. …..Zeker, zeker….. :Y Ik had al zo’n vermoeden dat uw digitale knip- und plakwerk daarmee te maken had. Anderzijds stond de bedrijfsnaam zo prominent in uw post vermeldt, waardoor het (voor de belangstellende meelezers) óók uitgelegd zou kunnen worden alsof u de winkel van mijnheer Berry eens extra in het zonnetje wilt zetten. Had ook zomaar gekund hè? O-)

1b. Is mij bekend. :) ’t Is dan ook publiek geheim dat een aantal medewerkers van laatstgenoemde onderneming met enige regelmaat kris-kras door de verschillende topics bladeren. Niet eens zozeer uit een vorm van “bedrijfsspionage” of zoiets dergelijks, maar louter-en-alleen om het feit dat deze jongens (én meisjes, niet te vergeten) – net als velen van ons – motorliefhebbers zijn. Ook zij namelijk vinden het leuk om te lezen wat mensen beweegt om bijvoorbeeld te kiezen voor scooter A, danwel voor scooter B. :Y
Lang verhaal kort; niets blijft geheim op MF. :+

2. …..Klopt ;) …..

3. Dat is ook zo. ’t Zou toch eeuwig zonde zijn, wanneer er door een paar van die rotcenten een goede relatie teniet zou worden gedaan. :/

4. U mag ons met alle plezier bijpraten, indien de uitslag bekend is. O-)

5. .....Weet u….. Ook voor mij geldt —> zonder dB-killer rondrijden en zo’n beetje de lawaai-papegaai uithangen; we hebben dat in de loop der jaren allemaal wel gehad. :Z
Ietsiepietsie rekening houden met de omgeving, daar wordt iedereen vrolijker van. ;)

6. Fijne dag! :W :]
 
Laatst bewerkt:
Misterbuell’s Honda X-Adv blijft bescheiden van aard, als het om de onderhoudskosten gaat:
1. Mijn Honda heeft haar onderhoudt gehad 12279 km, 120 eurotjes,…..

2. …..alles in orde met de scooter niks te melden qua fouten of grote mankementen...
Goedenavond MisterBuell,

1. Dat viel dan nog alleszins mee. ;)
Aanvankelijk dacht u zelfs nog voor die laatste onderhoudsbeurt íets meer aan Euro’s kwijt te zijn. O-)
Wel grappig om te lezen; de Belgische en Nederlandse onderhoudsprijzen (van in dit geval; Honda X-Adv’s) ontlopen elkaar klaarblijkelijk niet zo veel. Ter vergelijking; mijn 6000 km-beurt was iets van €145,-. Die van u €150,-.

2. Kunnen wij hier uit opmaken dat dit specifieke ongemak inmiddels tot het verleden behoort en de problematiek van de sensoren naar volle tevredenheid is opgelost? :)
 
Hallo daar,

heb hem zaterdag opgehaald, tijdens het schouwen met mijn Maglite schijnwerper diverse beschadigingen waargenomen, radiateur is beschadigd en nog wat andere kleine krasjes.
Heb er maar 73 km. mee gereden en toen in de schuur gezet om de diverse elektronica te installeren.

Vreemd genoeg heb ik het bij Goedhart niet waargenomen maar bij thuiskomst merkte ik op dat het spatboord aan 1 kant was afgebroken en er zat een flinke deuk in het uiteinde van het spatboord alsof de brommer weken lang ergens tussen klem heeft gezeten.
Er is dus werk aan de winkel voor Goedhart, betreffende de radiateur zouden ze nog contact met me opnemen, maar de schade aan het spatboord heb ik ze pas vandaag via mail van op de hoogte gesteld.

Het had amper geregend op zaterdag maar bij thuiskomst leek het wel alsof ik was wezen crossen, man O man wat wordt dat ding snel vies.
Dat vindt ik niet zo geweldig.

Het ging allemaal net aan om te poort in te komen, moest wel de handkappen verwijderen, maar dat was te verwachten.
Stuur zelf mag zijn breedte behouden, hooguit zal ik de uiteinde verkleinen of iets dergelijks.
Wel is de achterkant veel te lang, de kentekenplaat komt tegen de geparkeerde auto's aan, dus de Tail-Tiddy heeft de hoogste prioriteit!

Ben vanaf zaterdag middag flink aan het demonteren gegaan, de hele handel hangt aan elkaar met rivetjes, die ze hier en daar best wel een maatje groter hadden mogen kiezen.
Demontage gaat vrij makkelijk, maar wel veel werk.
Alles is overigens keurig afgewerkt onder de kappen daar valt niets op af te dingen.

Er zitten een paar hele mooie locaties met centrale knooppunten in de kabelboom waar je heel makkelijk geschakelde plus draden op kan aansluiten, en als toetje zit dan daar ook vlak bij een centraal massa punt, dus alle rand apparatuur is vrij makkelijk om aan te sluiten en dan kun je ook nog redelijk snel bij de extra aangelegde zekeringen komen.
Ik heb alles gefotografeerd en zal dit later publiceren.

Heb de Taiwanese beugel voor de Garmin geïnstalleerd, die zit helemaal geweldig is zeer robuust en geen last van scherm wat niet helemaal naar beneden/boven kan (weet niet zo snel meer wie maar iemand had daar problemen mee)
Geloof ook niet dat hij zal gaan trillen zo vast zit hij, (ook daar hadden andere klachten over)

De Rammount houder voor de telefoon, de USB poort op stuur een voltmeter en de kabel voor de Optimate druppellader heb ik ook nog geïnstalleerd.
Ben ook al bezig met de mistlampen, wat er erg gelikt uitziet, en heb het zelfs voor elkaar gekregen om de AAN/UIT schakelaar van de mistlampen op de originele locatie in te bouwen.

Het naar huis rijden was dus dikke pret, wel moest ik even wennen aan het geluid van de voorband wat je door de openingen onder je stuur vandaan hoort komen.
Ook had ik steeds het idee dat mijn verlichting niet aan stond maar die stond natuurlijk wel aan, de koplampen zijn op het eerste gezicht minder sterk als dat ik gewent ben.
Maar goed op mijn andere scoot heb ik dan ook een retrofit set met 3 inch lenzen er in met een zeer krachtige cut-off, daar kan niets tegen op.
Dat zelfde geld voor de remmen, ik rij met mijn andere scooter met radiale Brembo remklauwen en die remmen alsof je een anker uitgooit.
Nu is wel vaak zo dat je bij een nieuwe motor de remmen een aantal honderd km. dient in te rijden, dus waarschijnlijk gaan die naar verloop van tijd wel beter bijten.

Mvg. Jan

Bedankt voor de foto's Jan, dat ziet er heel goed uit, je bent wel al druk in de weer geweest! :)
Ik wens je alvast veel veilige kilometers en ontzettend veel plezier!!
Ik hoop dat jouw dealer de problemen naar behoren zal oplossen.
Waar heb je dat knopje voor de mistlampen gevonden? Ik vraag me af of dat ook op mijn modeljaar 2017 kan worden gemonteerd...

Mvg.

Domi.
 
. @ Domi63

Als eerste bedankt voor de wensen :}
Sta nu op 500km. in de D mode, ik ben op de helf, en de rest gaat van zeluf :+

Heb vandaag 1 x kortstondig 135 aangetikt, voor de rest lekker rustig wezen toeren met een kruis snelheid van circa 75km/pu. aan max. 3500 tpm.
Was goed één met de Honda vandaag, en denk dat hij best rap zal zijn in de sport modes want vindt de D ook best wel al prima gaan, maar ben geduldig dus wacht gewoon even met de sport modes tot de 1000km. beurt is uitgevoerd.

Model 2018 heeft een plastic frontje onder de cockpit daar zit de G-mode knop rechts,
en dan links daarvan zit al een geprefabriceerd gat waar de originele
mistlamp schakelaar van Honda kan worden geïnstalleerd.

ingezoomd screenshot van mijn situatie met Ali's standaard meegeleverde mistlamp schakelaar op de plek waar normaliter de originele honda schakelaar wordt ingebouwd
Q5t6hB.png


Mijn schakelaar zat bij de Aliexpress mistlamp set reeds in de kabelboom.

Zie daarvoor: WebEngine in "Honda X-ADV"


Bij model 2017 zit er geen plastic front maar wordt de mistlamp schakelaar van Honda met een parker boven die metalen pen geschroefd.
Zie daarvoor de tekening hieronder

UNfTXV.png


Ik wist eerst niet hoe ik de schakelaar precies zou gaan doen dus had een losse stuurschakelaar bij AliExpress besteld, maar die bleek dus overbodig omdat mijn schakelaar van de Ali mistlamp set eigenlijk perfect op het zelfde plekje paste als waar de originele Honda schakelaar komt te zitten, terwijl ik eerst dacht dat het een prut schakelaartje was.
Enige wat n og jammer is is dat het een opbouw exemplaar is inplaats van inbouw, want dat had ook gekunt op dat frontje.

De mistlampen van Ali zijn super mooi en hebben de zelfde kleur temperatuur als Honda's
led koplampen.
Grappig detail is dat ze op Marktplaats die zelfde Ali set mistlampen aanbieden voor 150 euro en er dan bij zeggen dat ze voor BMW zijn.

Afgelopen zaterdag ochtend nog even het nieuwe spatboord wat Berry had opgestuurd geïnstalleerd en gelijk de voor-spatboord-hugger er op gezet.
Dat kwam mooi uit zo, zeg maar 2 vliegen in één klap.

image.php




Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
. @ Domi63

Als eerste bedankt voor de wensen :}
Sta nu op 500km. in de D mode, ik ben op de helf, en de rest gaat van zeluf :+

Heb vandaag 1 x kortstondig 135 aangetikt, voor de rest lekker rustig wezen toeren met een kruis snelheid van circa 75km/pu. aan max. 3500 tpm.
Was goed één met de Honda vandaag, en denk dat hij best rap zal zijn in de sport modes want vindt de D ook best wel al prima gaan, maar ben geduldig dus wacht gewoon even met de sport modes tot de 1000km. beurt is uitgevoerd.

Model 2018 heeft een plastic frontje onder de cockpit daar zit de G-mode knop rechts,
en dan links daarvan zit al een geprefabriceerd gat waar de originele
mistlamp schakelaar van Honda kan worden geïnstalleerd.

ingezoomd screenshot van mijn situatie met Ali's standaard meegeleverde mistlamp schakelaar op de plek waar normaliter de originele honda schakelaar wordt ingebouwd
[afbeelding]

Mijn schakelaar zat bij de Aliexpress mistlamp set reeds in de kabelboom.

Zie daarvoor: WebEngine in "Honda X-ADV"


Bij model 2017 zit er geen plastic front maar wordt de mistlamp schakelaar van Honda met een parker boven die metalen pen geschroefd.
Zie daarvoor de tekening hieronder

[afbeelding]

Ik wist eerst niet hoe ik de schakelaar precies zou gaan doen dus had een losse stuurschakelaar bij AliExpress besteld, maar die bleek dus overbodig omdat mijn schakelaar van de Ali mistlamp set eigenlijk perfect op het zelfde plekje paste als waar de originele Honda schakelaar komt te zitten, terwijl ik eerst dacht dat het een prut schakelaartje was.
Enige wat n og jammer is is dat het een opbouw exemplaar is inplaats van inbouw, want dat had ook gekunt op dat frontje.

De mistlampen van Ali zijn super mooi en hebben de zelfde kleur temperatuur als Honda's
led koplampen.
Grappig detail is dat ze op Marktplaats die zelfde Ali set mistlampen aanbieden voor 150 euro en er dan bij zeggen dat ze voor BMW zijn.

Afgelopen zaterdag ochtend nog even het nieuwe spatboord wat Berry had opgestuurd geïnstalleerd en gelijk de voor-spatboord-hugger er op gezet.
Dat kwam mooi uit zo, zeg maar 2 vliegen in één klap.

[afbeelding]



Mvg. Jan

Bedankt Jan voor de zeer heldere uitleg en illustraties! Je hebt dat zeer mooi afgewerkt.
Zoals je aangaf, bij mijn 2017 model zit er niet zo'n afdekkapje onder de cockpit maar er is ook een voorziening voor de Honda mistlampen schakelaar. Is het echt gewoon een parkerschroef?
Moet je de cockpit demonteren om de schakelaar te plaatsen?

Hoe heb je de mistampen op de beugels gemonteerd trouwens? Op de foto's kon ik dat niet zo duidelijk zien.

Met vriendelijke groet,

Domi.
 
Laatst bewerkt:
Hi Jempie,
bedankt voor je felicitatie's en zoals je ziet
zijn de spullekes eindelijk in gebruik genomen :]
Uitlaatje maakt een fijn geluidje, helemaal als je de snorkels er af neemt :9






@ Domi63

Ja het is een gewone parker (wat jij parketschroef noemt)
Cockpit hoeft niet los, absoluut niet de bedoeling.

Ali's kabelboom zou je met een stuk koperdraad of originele nylon trekkabel door de brommer van achter naar voor of van voor naar achter kunnen trekken.
Ik had hem wel flink open gehaald omdat ik meer dingen had aan te sluiten.

Jij zou in principe alleen screenshot: 1A de luchtfilter kap er af hoeven halen.
En 3 foto's: 2A het rechter achter zijkapje want daar zit de mof waar je de plus 12 Volt van de mistlampen op dient aan te sluiten
de MIN kun je daar achter die zelfde kap met een een boutje/moertje aan Massa hangen.
De schakelaar van Ali in de kabelboom heeft ook een rvs ophangbeugeltje, mogelijk kun je die gewoon in een van die gaatjes met een parker vast zetten?

Het volgende wat je nog dient te demonteren screenshot: 3A is de zwarte plastic strippen aan de onderkant van de neus, die zitten beide met 3 rivetjes vast.
Dat is opzich allemaal niet zo spannend en is met 2 minuten gedemonteerd.


1A : 2X imbus, 4x rivet
pqM43D.png


2A
2x rivet aan binnenkant buddybak verwijderen.
Leg bij de linker rivet een doek in dat open gat naast de benzinetank,
dit ter voorkoming dat je rivet in de motor dondert en je hem kwijt bent!!

image.php

1 x imbus aan de buitenkant verwijderen
28g3Gw.png

Dan begin je met lostrekken van de fixatie punten vanaf waar de imbus zat.
Wees niet bang gewoon er af trekken, de fixaties zitten namelijk goed vast

vzk0Vz.png



3A: 5x rivet
pKAFrJ.png


rivet demontage & montage methode
vIPKf4.png


De reden dat je de luchtfilter kap er af dient te halen is omdat je dan je trekkabel met kabelboom zo het beste onderweg kan oppikken en verder doorvoeren.

Hierbij nog wat foto's van de beugeltjes die ik gewoon in een rommelpotje had zitten.
als de foto's te donker zijn dan maak ik ze nog wel opnieuw in daglicht.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


De kabel gaat door de onderste en tevens kleinste luchtschacht
achter de valbeugel langs naar binnen.
In de grote luchtschacht zie je nog net de stekker van de linker mistlamp zitten.
Als je vingers in de grote luchtschacht steekt kun je de stekker zo losnemen en je valbeugel demonteren

image.php


Meer weten dan vraag je het maar :)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers van 'ja wel' weer een Aliexpress bestelling wil ik graag de volgende rivets aanbevelen.

Ze kosten inclusief verzenden nog geen 1 euro per 10 stuks, passen zeer goed en de kwaliteit is gelijk aan OEM.

Ik had ze 4 Mei besteld en vandaag 11 Mei reeds binnen, dat is een record ;)

>>> Honda rivets via AliExpress

7ZAzCS.png


DYXp00.png


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers van 'ja wel' weer een Aliexpress bestelling wil ik graag de volgende rivets aanbevelen.

Ze kosten inclusief verzenden nog geen 1 euro per 10 stuks, passen zeer goed en de kwaliteit is gelijk aan OEM.

Ik had ze 4 Mei besteld en vandaag 11 Mei reeds binnen, dat is een record ;)

>>> Honda rivets via AliExpress

[afbeelding]

[afbeelding]

Mvg. Jan

Kijk das handig schiet er altijd wel ene weg
 
Precies,
ze schieten weg (soms in de moto) of gaan wel eens kapot als de werk temperatuur te laag is.
Dus gewoon op voorraad leggen, een bult kun je je er zoals gewoonlijk via Ali weer niet aan vallen.

Prettig weekend gewenst
 
Laatst bewerkt:
Precies,
ze schieten weg (soms in de moto) of gaan wel eens kapot als de werk temperatuur te laag is.
Dus gewoon op voorraad leggen, een bult kun je je er zoals gewoonlijk via Ali weer niet aan vallen.

Prettig weekend gewenst

Ja weet het ik ben er een kwijt geraakt zoeen waar het pennetje uitsteekt bij het kontact knop

Ook een pretig weekend
 
Dan hoop ik niet dat je één van deze twee bedoelt, (weet eigenlijk al zeker dat je die bedoelt) die hebben namelijk een afwijkend model/dikte/lengte
Voor de rest is elke rivet in de brommer (en daar zitten er best veel van) het zelfde als de Ali rivets.

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dan hoop ik niet dat je één van deze twee bedoelt, (weet eigenlijk al zeker dat je die bedoelt) die hebben namelijk een afwijkend model/dikte/lengte
Voor de rest is elke rivet in de brommer (en daar zitten er best veel van) het zelfde als de Ali rivets.

[afbeelding]

Mvg. Jan


:Y die
maar met de 1000km beurt hebben ze er bij motoport een nieuwe ingedaan en ik had er nog niet eens om gevraagd
 
Even twee vragen van een leek.

Wat is precies het verschil tussen het 2017 en 2018 model?

Zijn alle veranderingen echt nodig, of kan je ook zonder deze aanpassingen? M.a.w. is er naast het optische nog andere voordelen te behalen?

Thanks,

Michel
 
Ja dank voor het voorbeeld, en wel zo mooi.
Die van mij is al kapottie, zit een barst in :$
Ben over het algemeen niet zo'n sloper maar met zo'n lang typisch honda ding is het hier @ de in/uitgang vragen om ergens tegen aan te zitten.
Vraag volgende week bij de 1000km. beurt wel een nieuwe.
Dan gelijk even de radiateur aankaarten want had ondanks een toezegging dat hij contact op zou nemen niets meer vernomen van meneer Berry, geen probleem ik wacht dat gewoon even rustig af.

R&G spul:
Het wachten is nu nog wel op de tail-tiddy, de Italianen hebben me beschaamd, door waardeloos gedrag van de verkopers zijde heb ik nu op Ebay een aantekening achter mijn naam staan van niet gekocht item dus uiteindelijk dan toch maar voor enkele tientjes meer in België gekocht en de spullekes komen hopelijk snel binnen.
Direct ook van R&G de Scuff Guard en Boot Guard Kit bij onze zuiderburen mee besteld.

De Boot Guard's zijn mogelijk iets overdreven en niet echt noodzakelijk, maar van de Scuff-Guard ga je gemak ondervinden, want zo te zien en kennelijk komen daar zo nu en dan striemen van de schoenzolen op te staan.
Dat zelfde geld in mindere maten voor de benzineklep, daar is helaas op carbon na geen subtiele niet te opvallende bescherming voor.
Dus die dan zelf maar gemaakt van een soort van watervast zwart plak vilt die qua structuur mogelijk veel lijkt op de R&G Boot en Scuff-Guard kit.

PowerBronze Hugger:
De hugger van Powerbronze vanuit de UK was hier erg snel (weekje)
Mooi dingetje in mat zwart, want nep carbon is voor mij een brug te ver.
Montage was vervelend omdat er een beugeltje aan de remleiding aan de binnenkant van de achterbrug moest worden gemonteerd... met flink fröbelen uiteindelijk wel gelukt.
Dat zelfde beugeltje was ook nog eens van (enige minpuntje) pisbakken staal.
Dus montage 2 dagen uitgesteld en eerst het beugeltje geconserveerd met zilver kleur Hammerite.

Custom spray-guard:

Spray-guard uit Taiwan met CNC gefreesde arm komt er ook aan, maar kan wel tot einde van maand duren omdat ik het pas begin deze week heb rond gemaakt en morgen wordt verzonden.
Spray guard kapje helaas wel alleen in carbon verkrijgbaar, maar gelukkig zeer bescheiden in mat zodat het niet al te overheersend/glimmend kermis-achtig zou moeten overkomen... even afwachten nog of dat daadwerkelijk ook zo is.

Stepjes:
De stepjes (ook Italië) zijn ook nog niet binnen, de Italianen hebben abonnementen op de handrem aantrekken.
Zou met 10 dagen worden opgestuurd, maar kwam niks en toen gevraagd om een track &trace.
Antwoord was:
Good morning Mr .....,
you preceded me, because I wanted to give you notice of the fact that
the anodization made to our lot of platforms did not go well,
so we have to redo everything and it will still take us all week.
Kennelijk iets niet goed gegaan tijdens het anodiseren,
tja, even afwachten dus.


Heb eindelijk ook korte stuur uiteinden gevonden (short cap's), en zijn ook onderweg.
Mogelijk moet ik er nog wat aan rommelen om ze pas te maken, maar het is ook goed mogelijk dat ik er niets aan hoef te doen en dat het direct plug & play is.

Het rijd voortreffelijk:
Ben voor de rest in mijn nopjes met de brommert.
Opvallend vindt ik dat de banden erg goed zijn en mij bevallen, een unicum want heb vaak wat te mekkeren op de fabrieks-keuze.
Dat zelfde geld voor het windscherm daar kan ik zowaar ook mee leven... ha ha, en mocht het in de winter net iets te koud zijn dan kan er wel zo'n hele kleine spoiler op.
Moet wel nog even nogmaals in de gebruiksaanwijzing lezen hoe ik precies de voorvork iets stugger kan zetten want het lijkt alsof hij af en toe doorslaat?

Bijna weekend:
Pinksteren staat voor de deur en het beloofd zondag en vooral maandag mooi weer te worden. Helaas ga ik dan tijdens de pinkster tour wel al door de 1000km. heen, maar een kniesoor die daar op let, en ik hou me gewoon t/m. de oliewissel netjes in de D modus.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dag Jan,
Lekker bezig. Volgens mij is er een verschil tussen het model 2017 en 2018. Ik weet alleen niet wat en hoe groot dit verschil is.

Gr. Michel
 
mish is naarstig op zoek naar de verschillen:
Even twee vragen van een leek.

Wat is precies het verschil tussen het 2017 en 2018 model?

Zijn alle veranderingen echt nodig, of kan je ook zonder deze aanpassingen? M.a.w. is er naast het optische nog andere voordelen te behalen?

Thanks,

Michel
Goedemiddag Mish, ;)

Het verschil (lees; update) tussen de 2017 & 2018-X-Adv’s zijn dat – sinds dit jaar – deze motorscooters worden voorzien van een zgn. 2-standen HSTC (Honda Selectable Torque Control –> in Jip & Janneke-taal tractiecontrole genoemd). Overigens kan dat laatstgenoemde systeem gewoon worden uitgeschakeld.

Verder is het maximum toerental met 900 toeren verhoogd, waardoor de begrenzer pas bij 7.500 toeren per minuut ingrijpt. Tot slot kan de X-ADV nu ook als 35 kW versie voor het A2 rijbewijs worden geleverd. Als nu na twee jaar je code 80 vervalt en er vervolgens met vol vermogen gereden mag worden, kan de 35 kW versie op vol vermogen worden teruggezet.

Zelf rijd ik thans met veel plezier op het 2017-model. :] ‘k Heb nu niet écht het gevoel dat ik “iets” mis – danwel tekort kom – met betrekking tot het rijgenot van mijn huidige X-Adv ;) .

U heeft belangstelling voor een X-Adv? O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan