Honda X-ADV

Kijk eens aan, zo gaat het goed.
Ik was ook al tijden van te voren begonnen met verzamelen van spullen.
Het waren bij mij maanden omdat ik per se op het 2e model wilde wachten, dus had genoeg tijd om de centen een beetje uit te spreiden.

Zijn dat die stickers die wij hier veelal in het topic hebben, die op die aluminium zijkappen zitten?

De Givi beugels nog niet mee besteld zo te horen, ik zat namelijk te denken of je niet wat kon pingelen met RAD als je de hele bups in een keer zou bestellen.
RAD is trouwens best oké, prijzen zijn vaak al lager als bij vele andere. Ik heb er in de jaren al best veel gekocht.

Mvg. Jan
 
ik kon een complete set van givi krijgen bij te kate voor 750 euro inc montage dat heb ik maar gedaan. en dat zijn idd de stickers
 
goedkoper niet maar ik heb hem ook bij ten kate gekocht dus gunde hem het.
en hij staat toch pas 1 april op de agenda.
 
domper,het bagagerek rek van givi kan niet zonder het topkoffer rek gemonteerd worden aangezien ik die niet wil is dat spuug lelijk.
ook de andere merken zit het topkoffer rek er aan vast. en moet apart erbij worden bestelt. dus extra betalen voor iets lelijks .
ik ga me daar vanavond is in verdiepen.
 
domper,het bagagerek rek van givi kan niet zonder het topkoffer rek gemonteerd worden aangezien ik die niet wil is dat spuug lelijk.

Leg mij eens uit wat ik kennelijk niet snap.

tFx83K.png
 
Ik had gisteravond een bakkie op en begreep je strekking al niet helemaal.

Het is gewoon het originele Givi pdf die in de RAD link zit van de Dolomite beugelset url die ik 2 pagina's terug liet zien.
Ik kijk altijd naar die PDF's ze zijn vaak zeer handig om ergens een indruk van de krijgen.

Om het zoeken wat eenvoudiger te maken hierbij de instant url van de desbetreffende PDF >> Pats-Boem-Klik

Ik zeg dat het gewoon kan, zowel met de standaard handgrepen als met het uitgebreide rek.
De beugel t.b.v. de Dolomite zit immers maar met 1 bout vast onder de handgreep.
Ik geloof niet dat ik iets over het hoofd zie?

Mvg. Jan
 
thx ik heb tenkate de link door gestuurd ,hij was verbaasd.
ik hoop dat je zoals vaak gelijk krijgt.thx alvast voor de moeite.
 
ik was nog op tijd om de andere set af te bestellen en nu gaan ze maandag alsnog aan de gang met de givi set .
hoop dat je gelijk heb jan ,hunnie dachten nu ook van wel.
 
Oh, mooi dat je nog op tijd was om de andere set te laten cancelen.
Tja, en voor de rest hoef je geen rocket scientist te zijn om te zien hoe het vast zit.

De combi zoals jij wil, kom je overigens wel nauwelijks tegen, het gros heeft wel ook de topkoffer er bij in gebruik, dus ook het rek.
Maar goed jij vindt het rek lelijk, gelukkig heb ik dat gevoel niet bij het rek want anders had ik ook 'n probleem, want items die je niet mooi vind
moet je gewoon proberen te vermijden.
Rij trouwens vaak ook zonder topkoffer en dan wel zo'n zwart tasje op de bagagedrager, dat vind ik ook wel leuk staan.

Zag trouwens dat je dingetjes die bijna niets kosten koopt.
Ik zou zeggen vergeet dan niet om voor circa 7,50 euro zo'n jiffy voet vergroter te kopen.
Die zijn wel handig voor als je op een drassige of zanderige ondergrond staat, dan zakt je jiffy niet te ver in de grond.

Mvg. Jan
 
zag ze der al tussen staan ga ik ook idd der bij bestellen.
als ik een topkoffer zou hebben had ik geen moeite met dat rek en wat jij doet is leuke oplossing zonder koffer.
maar als ik altijd tegen die beugel moet aan kijken vind ik het lelijk.
het misverstand met de werkplaats heeft te maken met de vernieuwde givi site.
wat nog overblijft is waar laat ik de navigatie en welke beugel ik wil en afwachten hoe de wind bescherming is bij mij .
ik hou van weinig wind dus zal het wel een puigscherm worden smoke.
 
ik ben zeer gecharmeerd door de grote beugelset die onder de koplamp doorloopt.
in combi met de zijkoffers vind ik dat wel wat hebben
 
adv is van joey schaar dat is youtube scootergarage.
zonder koffers had het voor mij intressant geweest nu niet.
 
Performance valt trouwens ook allemaal wel mee met zo'n full exhaust systeem.
Dat uitlaat setje heeft hij op z'n eigen XADV gehad... kennelijk heeft hij de moto weer verkocht :?

Op papier geeft de full Akra je er circa 5Pk bij, maar dat gaat hem echt niet worden....fabeltjes, fabeltjes, fabeltjes ;)
Wat wel positief zou kunnen zijn is de gewichtsbesparing van circa 2 kilo of iets dergelijks.

Enige wat echt leuk werkt is een 40T achtertandwiel erop of voor de echte durfal een 41T.
Bij 41T is het denk ik wel handig om een speedo-healer te plaatsen, want je km teller gaat dan flink afwijken.
Daarnaast is je ketting te kort bij 41T, dus ook weer extra werk.

Ik heb ooit eens voor iemand in het Honda NC topic een compleet custom schema gemaakt van het elektrische schema t.b.v. de speedo healer.
Dat zelfde schema uitpluizen voor de XADV gaat helaas zeer moeilijk, omdat het schema van de XADV in het WPHB zo'n verrot zwart/wit schema is '(

NC schema is daarbij vergeleken gewoon netjes zoals ik ze al jaren ben gewend van de mooie Kymco kleuren schema's
 
adv is van joey schaar dat is youtube scootergarage.
zonder koffers had het voor mij intressant geweest nu niet.

Ja die XADV mag die houden hoor!!!
Zelf zou ik de XADV nog niet kopen voor de helft wat hij vraagt _O-
In zijn XADV-video zag ik alleen burnouts en stoepje op en stoepje af 😱😳😲
Inrijden doe je volgens mij iets anders haha

Performance valt trouwens ook allemaal wel mee met zo'n full exhaust systeem.
Dat uitlaat setje heeft hij op z'n eigen XADV gehad... kennelijk heeft hij de moto weer verkocht :?

Op zijn eigen XADV had ie een black edition .. en op MP staat dat ie nieuw in de doos ligt

Ben er wel beetje aan het denken om een 40T achtertandwiel erop tezetten :]*O*
Want ik rijd toch nooit de max speed !!
 
Op zijn eigen XADV had ie een black edition .. en op MP staat dat ie nieuw in de doos ligt

Oh, dat is dan weer merkwaardig ?
Nou ja, what-ever.

40T ga ik ook ooit eens doen, maar pas als dat standaard ding versleten is, en dat duurt bij mij nog wel even.
Daarnaast weet ik het allemaal nog zo net niet, ik ben prima tevreden zo, dus 't zal allemaal wel van m'n mood afhangen of ik zoiets eens ga doen *D

Ik verwacht vanaf woensdag een complete lock-down in NL, dus rijden kan nog wel eens even duren :?
Ik kom nu al nauwelijks buiten, dus helaas vandaag ook niet. Dit terwijl het weer er prima uitziet om een ritje te gaan maken.

Probeer al de hele dag de "ENTER" knop in te drukken voor de nieuwe Zumo XT.
Ben altijd een Zumo mannetje geweest dus de nieuwste wil ik ook graag wel weer hebben.
Maar ja de Zumo 590 die ik heb is gewoon ook nog in concours staat, dus vandaar dat ik wat moeite heb om op de website de "ENTER" knop in te drukken.
Lastig, lastig, lastig... hè hè, luxe probleempje, Jantje 8-)
 
Laatst bewerkt:
Dat is nu weer allemaal recht getrokken met de XT.
Garmin heeft idd. een paar jaar zitten slapen....U kent het vast nog wel: 't NOKIA effect.
Grootste winst zat hem natuurlijk al die tijd in de kronkel route op de TT, maar zoals gezegd dat is nu recht getrokken.

Daarnaast een leuk weetje:
● TT rider = 600 Nits
● Garmin XT = 1000 Nits

De "Nits' eenheid is de aanduiding-eenheid-specificatie voor de beeld helderheid.

Helderheid

De brightness of helderheid van een LED scherm wordt uitgedrukt in NIT's.
Een NIT wordt omschreven als de eenheid van luminantie het geen inhoudt
"de hoeveelheid licht die per oppervlakte-eenheid wordt uitgestraald of weerkaatst".
Luminantie wordt weergegeven in candela per vierkantemeter.
Candela (symbool "cd") is de eenheid van lichtsterkte.
Één candela staat voor de lichtsterkte van 1 kaars.

1 cd per m2 = 1 Nits = 3,426 Ansi lumen.

Een hoger aantal NIT's betekent een hogere helderheid of lichtopbrengst
van het LED scherm.


Bij direct zonlicht scoort de XT dus net even beter als de TT

Voor de rest zal het zo'n beetje iets blijven als: bruinbrood v.s: witbrood of Ajax v.s: Feijenoord.
Het zijn gewoon allebei prima beestjes


Overigens is Garmin wel altijd superieur geweest met een programma als Basecamp, tis niet voor niets zo dat TTrider gebruikers
dat evt. ook kunnen gebruiken. En ja voor een leek zal het een lastig programma zijn... maar niet voor mij, ik heb Mapsource
reeds in februari 2011 opzij gelegd om de beginnen met de eerste Beta versie van Basecamp.
Daarnaast heeft Garmin een hele lange historie met Open Source mappen, dus gewoon lekker een kaart van Marokko of Thailand
via Open Source downloaden waarmee je ter plekke redelijk uit de voeten kan, zonder dat je extra geld hoeft te investeren.
 
ik heb meerdere garmins gehad maar zelf routes maken was voor mij drama,en voor een leek als ik werkt het prima en heb ik binnen 5 min een mooie route in me tom tom zitten. 1 nadeel aan de tom tom de functie terug keren naar de route die ontrbeekt. geloof dat de 550 dat nu wel heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan