Honda X-ADV

Ik heb nog bijna 4 tientjes betaald voor zo'n carterplaat, dus 4 knaken is toch een leuke prijs.

Cardo en Sena, zijn eigenlijk de enige twee knappe merken als je alles een beetje leuk wil doen in combi met je Garmin of van mijn part je StomTom.

Het is hier aan de west-coast ook donker aan het worden en voel wat hele kleine spatjes, weet niet of het doorzet?

Gisteren de hele dag op een Honda CB500F gereden, nu weet ik weer waarom ik zo graag automaat rij.
Tjonge wat een gezeik is dat toch met dat telkens op/af schakelen, enige fijne aan zo'n ding is dat het een goeie gooi en smijt fiets is door zijn lage gewicht.
Heb nog even staan likkebaarden bij de AT+DCT,... Oooooh, ... wat is dat toch een volwassen apparaat geworden.
Lijkt mij echt de ultieme motor om de wereld mee rond te rijden.
Liever de wereld rond met een ketting dan met een BMW cardan, althans vind ik.

Mvg. Jan
 
2 van de boutjes zijn carter bouten.
't Carter geeft geen krimp na het verwijderen van die 2 boutjes.
Die zit ondanks de demontage van de 2 boutjes nog volledig ge-sealed en vast.
 
Zaterdagavond grapje.

p.s.
ik ga proberen vaker dit soort ongein in ons avonturenfiets-topic te posten >>> Vorige

spider_009--.jpg
 
Laatst bewerkt:
Somber weertje in het zuiden van het Land
Dan maar wat plakken en knippen :P



Vondt laatst geen foto/video over de Freecom4+ & ROOF BoXxer helm,
of de JBL boxjes wel passen
in de helm etc etc
Dus zelf maar iets gemaakt
voor 'toekomstige' zoekers...
 
Lekker profi scherp filmpje.. de speakertjes even goed positioneren t.o.z.v. de oren en gaan met die banaan.

En, Oh ja, roofboxers staan hier in de randstad op de zwarte lijst.
Worden hier over het algemeen alleen gedragen door HD, MP3 en 50cc rijders :+
Maar ja Limburg is een compleet andere wereld, dus e.a. zal allicht anders zijn?

Overigens hier top weer, heb net buiten in de tuin in de volle zon kip met noedels staan koken.

Mvg. Jan
 
Haha zwarte lijst _O-
Hier rijden niet veel mp3's eigelijk
Wel superveeel snor!!

Enja ik zie veel ROOFBOXXERS hier
Weet niet of ik er nu (onbewust) op let
omdat ik erzelf 1 heb !!
Maar je hebt gelijk .. meestal zijn het choppers ...

Heb em zelf gekocht omdat ik em erg mooi vindt en zit verd#md lekker :t
 
Ja echt hoor 'zwarte lijst' en das nog soft uitgedrukt :YY

Weet nog precies wanneer, ik moest een nieuwe helm hebben in de zomer van 2012.
Diverse helmen gepast waaronder ook de Roof, maar vond het niks omdat je die 2 drukkertjes bij het dicht doen
moet vast drukken en daar moet je dan weer voor stoppen... omslachtig gedoe zat ik niet op te wachten.
Heb toen de Shark Evoline serie 3 gekocht, daarmee kon je gewoon onder het rijden de helm open/dicht klappen en locken.
Ook die helm staat tegenwoordig zo goed als op the underground black list. ik was dus optijd door hem in 2012 te kopen.

De Shark paste dan uiteindelijk ook niet in mijn buddybak toen ik de de XADV in 2018 kocht, daarnaast zat ik wel aan de houdbaarheid datum. (6 jr.)
Dus toen maar een potje gekocht, de Shoei J-Cruise Corso.

En omdat ik jaren lang Cardo's op mijn helm had, (eerst G4 toen G9) en me enigszins begon te irriteren aan de puist aan de zijkant die Cardo heet
was ik aangenaam verrast met de verschijning van de "Packtalk slim" waarmee er geen puist meer aan je helm hangt en je ook
minder problemen hebt met opslag in de buddybak en als toetje minder last van evt. beschadigen van de Cardo omdat hij plat is en niet uitsteekt.

Mvg. Jan
 
Dat met die drukkers is nu veranderd
Je kan onder het rijden (met 1hand) je helm open en dicht doen :Y
Met die drukkers heet Boxer v8
De nieuwe versie heet BOXXER

Enja met cardo past ie niet meer in de buddy vd XADV.,
moet dus ff de cardo eraf klikken
 
Had wel het vermoeden, dat ze daar mogelijk in de tussenliggende jaren iets beters op hadden gevonden.
Dat scheelt dan alweer 'één flinke slok op 'n borrel,' voor de rest lijkt hij nog wel sprekend op de blacklist version _O-

Rij trouwens zelf het meeste van de tijd met 'vizier open,' winter/zomer maakt me niet uit, vind het wel lekker.
Heb wel altijd een zonnebril op, en mocht de zon echt te heftig zijn dan het zonnevizier ook tijdelijk naar beneden.
De Shark had ik ook praktisch nooit dicht, alleen bij regen want anders werd hij van binnen nat.
Ook altijd bij elke helm koop ik gelijk een pinlock, dit ondanks dat ik dus relatief vaak met open vizier rijd.

Het is jammer dat de Schuberth J1 niet meer wordt gemaakt, dat was een potje met afneembare ijzeren kinbeugel
en gaf net wat meer bescherming bij het volledig open rijden. Snap er niks van dat ze die uit het assortiment hebben gehaald.
Zou hem zo weer kopen. Die had ik van circa 2007 t/m. 2012.
De kinbeugel was een onwijs subtiel geval, maar wel loei-sterk.

Brillies:
Ik gebruik als ik m'n helm op heb ook verschillende brillen eentje met mee kleurende glazen eentje met geel glas, en een bifocaal zonnebril.
Die laatste heeft 'n ingebouwde leesbril zodat ik de kleine lettertjes in cockpit/GPS/GSM ook nog een beetje kan bekijken.
Mijn ogen worden steeds beroerder als ik iets van dichtbij moet lezen O-)

Mvg. Jan

p.s.
misschien dat ik ooit nog eens een of ander soort van crosshelm erbij koop, want dat trekt mij ook wel.
Enige is dat dan mogelijk zo'n klep die daar vaak opzit weer een spelbreker kan zijn met het opslaan van de helm in buddybak.
 
Shark X-DRAK die vind ik ook wel geinig, past ook precies in mijn straatje, en relatief goedkoop... zitten trouwens ook alweer in versie 2
Wat ook wel lijpe helmpjes zijn, zijn de BMW Airflow's, een daarvan lijkt wel wat op een helm van zo'n paardrijdende jocky.

Mvg. Jan
 
deze rij ik nu lekkerste helm ooit
 
Maatje van me wilde laatst een Scorpion kopen.
Maar toen ik hem vertelde dat hij ook op zeker even 'n Shoei J-Cruise moest testen, heeft hij die uiteindelijk ook gekocht.
Is trouwens ook alweer in type II.
Nolan heeft ook nog wel eens leuke modelletjes.
 
even rondje van de Achterhoek naar het spotten van de geparkeerde vliegtuigen op schiphol
 

Bijlagen

  • 5bfce534-1182-4332-978e-be5558f772c4.jpg
    5bfce534-1182-4332-978e-be5558f772c4.jpg
    258,7 KB · Weergaven: 16
  • a0b9ca49-1519-44ed-83ba-875efb970e9e.jpg
    a0b9ca49-1519-44ed-83ba-875efb970e9e.jpg
    415,6 KB · Weergaven: 24
  • dd1b31b1-b229-4ee3-87ce-cb4a1273b1e2.jpg
    dd1b31b1-b229-4ee3-87ce-cb4a1273b1e2.jpg
    418,5 KB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan Onderaan