Honda X-ADV

Na het halen van mijn A-rijbewijs wil ik graag een X-ADV kopen. Lijkt mij een perfecte motor(scooter) voor dagelijks gebruik en misschien woon-werk. Helaas zit er geen cruise control op. Hoe groot is de kans dat dit toegevoegd wordt bij een update door Honda?
(...)
Waarom zou je een cruise control willen?
 
Dat vraag ik me ook af. Motorrijden is heel actief. Af toe een beetje gas meer of minder zodat je er nog tussendoor kan. Bovendien is een X-ADV geen snelweg kanon (Bahnburner) zoals een Goldwing. Maar goed iedereen heeft andere wensen. Maar ben toch benieuwd.
 
Dan heb je meer aan een speedlimiter dan aan een cruise control. Het is inderdaad zo dat het op de vele 60km/h N wegen die er nu al zijn heel moeilijk is om netjes 60 te blijven rijden. Helaas moet je dat wel doen, vooral op onbekende wegen, omdat overal geflitst wordt. Heb er vorig jaar nog een gehad voor 68 op een weg die vroeger altijd 80 was.
 
Dan heb je meer aan een speedlimiter dan aan een cruise control. Het is inderdaad zo dat het op de vele 60km/h N wegen die er nu al zijn heel moeilijk is om netjes 60 te blijven rijden. Helaas moet je dat wel doen, vooral op onbekende wegen, omdat overal geflitst wordt. Heb er vorig jaar nog een gehad voor 68 op een weg die vroeger altijd 80 was.
Gelukkig reed je geen 88 ;-)

Je ontkomt er bijna niet aan, helaas. Achter een boom kan zo een wout staan. En in het woud staan meerdere bomen. Polders vinden ze ook mooi.
Daarnaast is het veel drukker geworden op de weg. Dubbel kassa dus voor de overheid.
 
Ik heb een behoorlijk standvaste rechterhand; maar bij het nieuwe model (dus tft scherm en throttle by wire) dat de snelheid behoorlijk op en neer danst.. 79-78-80-78-80-81-80 bijv.. en dat in een best rap tempo..

Meerdere die dit ervaren..?
 
Na het halen van mijn A-rijbewijs wil ik graag een X-ADV kopen. Lijkt mij een perfecte motor(scooter) voor dagelijks gebruik en misschien woon-werk. Helaas zit er geen cruise control op. Hoe groot is de kans dat dit toegevoegd wordt bij een update door Honda?

Maar heb je je rijbewijs al?
Zo ja, en nu al cruiscontrol willen gebruiken?
Zou eerst gewoon lekker ervaring opdoen.
 
Met zn 59pk rijd je heus niet te snel te hard hoor.. had wat mij betreft iets meer fut in mogen zitten..
en ik gok dat @noslen een 35kW kit moet hebben en dan blijft er helemaal weinig van over… dus zo’n cruisecontroll lijkt me overbodig.. riekt ook iets teveel nog naar een koekblik mindset of zeggik dan wat raars..?

@jpraptor ; luiwammes :+
je kan m ook in de krat laten zitten en zó doorverkopen gezien er niks leverbaar is 🤷🏻‍♂️
 
nog eens bij bandenleader gekeken en kom tot de conclusie dat de trailwing TW152 de originele band is bij aflevering en de ax41T een heel andere band is beide trail maar nogal verwarrend.Trouwens gefeliciteerd met je nieuwe aankoop rav4driver ik vind de kleur heel mooi.Hoe zijn je bevindingen tot nu toe over jouw ADV.Inmiddels met de nieuwe bandjes alweer 1000km gereden tot volle tevredenheid ook in de regen.
 
Maar heb je je rijbewijs al?
Zo ja, en nu al cruiscontrol willen gebruiken?
Zou eerst gewoon lekker ervaring opdoen.
Nee, ik moet alle examens nog doen. Ik heb pas een aantal lessen gehad.
Ik dacht eerst dat je met je B-rijbewijs erop kon maar dat kan niet. Dus dan maar mijn A halen ;-)
 
Verlichting koplamp X-Adv vraagje:
Vandaag om 06:00 :) door het Amsterdamse bos gereden, pikke donker, en viel het me op hoe weinig licht de X-adv geeft. Ook met groot licht denk ik mwhaa kan wel wat meer.
De handleiding geeft zelfs niet aan wat voor lamp (wel led lees ik) erin zit en dat als hij het niet meer doet je naar de dealer moet, geen woord over type fitting, wattage, laat staan aantal lumen etc....
Vanavond ook gegoogled en uiteraard hier op het forum gekeken maar kan, zeker niet voor de X-adv opmerkingen/tips vinden over andere setjes led lampen vinden met meer licht opbrengst.

Vraagje: hebben jullie ervaring met vervangingssetjes met meer lichtopbrengst voor de X-Adv? of is het vervangen sowieso niet mogelijk?
 
Ik heb 2x het genot gehad om een auto met LED units te bezitten en het licht was grandioos. Hoe krijgt Honda het voor elkaar om daar slecht licht uit te halen? LED lampjes uit zo'n unit zijn niet te vervangen, die zijn vast gemonteerd. Je zou de hele unit moeten vervangen.
 
Bouwjaar ?

Edit; gevonden: 2017.
Hier zijn wat fotos van een 2017-2020 koplamp; zoals je kunt zien zit er geen uitneembare lampfitting. Dus ik vermoed dat het een vaste rij led’s is etc op een printje ipv een reguliere H7 led lamp bijv.. dus ik vrees dat je er niets mee kunt.

maar: ik zou er een set valbeugels monteren en op deze valbeugels een set mistlampen.
ik ben tevreden over de verlichting van mn 2021 adv. Maar laatst snachts naar huis gereden en toen met die lampen aan; dat gaf wel een puist extra licht. Formeel mag t niet, (alleen bij mist of zware regen) maar ze zullen je er niet zo snel voor aan de kant zetten gok ik..

Is wel een kostbare uitgave, mits je alles origineel honda doet ben je pakweg 900 euro verder éx montage..
ik heb alles zelf gedaan. Het is echter wel een k*t motor om mee te werken. Al het kuipwerk moest eraf (toen ook maar meteen in een ander kleurtje laten spuiten (door FZrene)) en alles zit over elkaar heen.. echt een kriem. Maar: als je het zelf doet scheelt het wel knaken.

Uiteraard kun je ook spul van bij Rizoma nemen. Das ook gewoon goed met e-keur.. alhoewel.. tis natuurlijk dan wel Italiaanse electronica héh.. doorgaans niet hun sterkste punt ;)

Origineel Honda 2017-2020 onderdeel nummer 08ESY-MKH-FLK17.

1668201290606.jpeg


1668201304350.jpeg


1668201319610.jpeg


1668201904365.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ja het is duur.. origineel dan.. alternatief zou wat voordeliger kunnen.. nadeel van aftermarket spul is dat het dan (waarschijnlijk) niet integreerbaar is met de originele aansluitingen onder het kuipwerk. En mogelijk krijg je dan een aparte bediening ipv dat het met de huidige schakelaar gaat.
 
Toch vraag ik me af of je LED unit wel in orde is. Er zou een flinke bak licht uit moeten komen. Nu heb ik nog nooit met een X-ADV gereden (alleen eens proef gezeten) maar de auto's met LED verlichting die ik had kon ik echt niet klagen over lichtopbrengst. Misschien eens vergelijken met andere X-ADV rijders? Zou ook aan de driver kunnen liggen. Als die te weinig stroom door de LED's stuurt komt er ook maar weinig licht uit. Maar veel of weinig licht is heel persoonlijk natuurlijk.
 
Toch vraag ik me af of je LED unit wel in orde is. Er zou een flinke bak licht uit moeten komen. Nu heb ik nog nooit met een X-ADV gereden (alleen eens proef gezeten) maar de auto's met LED verlichting die ik had kon ik echt niet klagen over lichtopbrengst. Misschien eens vergelijken met andere X-ADV rijders? Zou ook aan de driver kunnen liggen. Als die te weinig stroom door de LED's stuurt komt er ook maar weinig licht uit. Maar veel of weinig licht is heel persoonlijk natuurlijk.
Goed punt, moet toch binnenkort voor een service beurt naar de dealer, zal het ter sprake brengen
 
Kwam net in het NC700/750 topic ook wat klachten over de LED unit tegen. Het is dus wel een bekend probleem. Afstellen schijnt een beetje te helpen maar vaak wordt het opgelost met extra lampen. Ik vrees dus dat het niet exemplarisch is maar gewoon op elke NC-achtige voorkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan