Honda X-ADV

Chiptekort, inflatie, productie problemen.. noem t maar op.. alles bij elkaar zorgt daarvoor...
Ik zit dus te kijken of ik er gewoon een moet bestellen en lang wachten of dat ik op de 2024 model moet wachten. Maar er gaan geruchten dat die elektrisch is
 

Bijlagen

  • 0AE65344-CC4C-406B-8EAC-EC77CF9603A0.jpeg
    0AE65344-CC4C-406B-8EAC-EC77CF9603A0.jpeg
    101 KB · Weergaven: 30
Hi Honda X-ADV bezitters,

Ik krijg binnenkort mijn X-ADV geleverd en vroeg me af of deze in mijn schuur is op te bergen.

Ik heb een schuur met een deuropening van ongeveer 80 centimeter en een lengte van 2,10. Heeft iemand enig idee of een Honda x-ADV hierin past?
 
Das erg krap, het ding heeft een erg breed stuur.. met 90cm is het denk ik al behelpen.. met 80 nog meer.. dan moet je er sturend in: dus eerst bijv rechterspiegel naar binnen door de deur, stuur omgooien en een beetje leunen en dan de linker..

ik ben blij met mijn dubbele deur en poort :t
 
Das erg krap, het ding heeft een erg breed stuur.. met 90cm is het denk ik al behelpen.. met 80 nog meer.. dan moet je er sturend in: dus eerst bijv rechterspiegel naar binnen door de deur, stuur omgooien en een beetje leunen en dan de linker..

ik ben blij met mijn dubbele deur en poort :t
Dat wordt lastig dus maar misschien dus sturend net te doen? Hoe zit het dan met de lengte. Zou de 2,10 genoeg zijn als ik het stuur naar links kantel of is dit echt gewoon te kort?
 
Bedoel je de diepte naar binnen..?
Of bedoel je de hoogte van de deur…? Je hebt het over lengte maar ik weet niet welke lengte waarvan je bedoeld :?
 
Tja.. de opgegeven lengte van honda is 2,21.. dus dat lijkt me dan geen moeilijke som.. :?
wellicht dat het diagonaal wel net past.. maar het klinkt iig allemaal als een krappe bedoeling..

ik heb destijds mijn schuur 2,5x zo groot gemaakt toen ik het huis kocht :+
 
Ik zie bij mij in de buurt met een houten schuur dat sommige de deur eruit gehaald hebben, opening groter gemaakt en een roldeur /rolhek geplaatst hebben om een grotere toegang te krijgen.
Ik zelf heb ooit mijn kozijn van mij schuur gedemonteerd en omgedraaid zodat mijn deur naar buiten open ging en wat meer ruimte kreeg om.naar binnen te gaan.
Misschien gaat het je lukken naar binnen krijgen maar zal een klus worden en beschadigingen van het kozijn aan je scooter liggen op de loer.
 
Dat wordt een lastig probleem dus voor mij, ik heb namelijk een stenen schuur en om deze geheel aan te passen gaat hem niet worden. Ik zal maar is even kijken of ik de adv erin krijg en anders even kijken voor een houten motor berging die ik in de tuin kan plaatsen. Iemand ervaring met zo’n berging/stalling?
 
Beste Honda ADV750/NSS750-eigenaar;



Honda Motor Co., Ltd. heeft vastgesteld dat het noodzakelijk is een pro-actieve terugroepactie uit te voeren voor ADV750 en NSS750-modellen van modeljaar 2021 & 2022.

Vanwege onvoldoende ontwerp van de binnenste onderdelen van de elektrische stuurvergrendeling kan in het ergste geval het stuurslot niet worden vergrendeld of ontgrendeld.



Om uw veiligheid en rijplezier te blijven garanderen, is een nieuw vervangend elektronisch stuurslot ontwikkeld om dit probleem op te lossen.
U kunt hiervoor terecht bij elke officiële Honda dealer in Nederland.


Wij verzoeken u contact op te nemen met ons of met een Honda dealer bij u in de buurt om een afspraak te maken voor de vervanging van het stuurslot.

Zodra u contact met ons opneemt plannen wij met u een afspraak in voor de vervanging van het stuurslot en verzoeken Honda ons de benodigde onderdelen toe te sturen. De reparatie van het stuurslot zal ca. 3 uur in beslag nemen en is uiteraard voor u kosteloos.

Wat moet u doen als u denkt dat deze kennisgeving een vergissing is?

Als u niet de eigenaar bent van de genoemde motorfiets waarop deze campagne betrekking heeft, omdat deze niet meer in uw bezit is, dan bieden wij u onze verontschuldigingen aan en verzoeken wij u vriendelijk dit te melden bij ons of een andere Honda dealer.



Wij benadrukken dat uw totale veiligheid en rijplezier voor ons van het grootste belang zijn en wij verontschuldigen ons voor het eventuele ongemak dat dit voor u kan veroorzaken.

Met vriendelijke groet,
 
Dat wordt een lastig probleem dus voor mij, ik heb namelijk een stenen schuur en om deze geheel aan te passen gaat hem niet worden. Ik zal maar is even kijken of ik de adv erin krijg en anders even kijken voor een houten motor berging die ik in de tuin kan plaatsen. Iemand ervaring met zo’n berging/stalling?
Ik heb ook jaren getobd hoe de motor in de schuur te krijgen, maar ik heb nu de oplossing en bevalt me prima, met schuifdeur.
20211014_175644.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal,

Ik heb onderstaande schuur op het oog. De opening is 1 meter breed en van balk tot balk meet de schuur 90 cm. Totale lengte is 3 meter en 1.75 hoog.

Mijn vraag nu is: zal de X-ADV hier in passen of is het beter om verder te kijken? Wellicht met een inrijklem?
 

Bijlagen

  • FBBF8BB7-43B8-448C-A3DC-40F214FDE6BF.jpeg
    FBBF8BB7-43B8-448C-A3DC-40F214FDE6BF.jpeg
    132,2 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Je kunt beter iets anders bedenken bv. zoals deze die op het forum te koop heeft gestaan.
Voordeliger en superhandig.
 
Je kunt beter iets anders bedenken bv. zoals deze die op het forum te koop heeft gestaan.
Voordeliger en superhandig.
Das nog eens een slimme oplossing !
 
Als je toch aan het knutselen gaan zou ik een hok maken aan je bestaande schuur.
 

Bijlagen

  • 20230221_215651.jpg
    20230221_215651.jpg
    185,8 KB · Weergaven: 23
Uiteraard zijn er meer mogelijkehden, maar deze kwam langs en volgens mij een handige maniet om h=e motor goed neer te zetten, sloten erop en eraan en dan de constructie er naartoe rijden. TS geeft aan een stenen schuur te hebben, hopelijk ook een gevel waar dit aan vast kan.
 
Mijn motorfiets is 94 cm breed, inclusief spiegels. Meestal is de opgave de stuurbreedte, en dat kan zomaar 10 a 15 cm minder zijn. Meten is weten...
 
94,5 cm tussen de uiterste punten van beide handkappen. Van spiegel tot spiegel 91-92cm.
 

Motor op het filmpje zou ook 100cm breed moeten zijn en komt moeiteloos door de schuurdeur van 80cm heen. Ik denk dat ik toch maar is even wacht tot mijn X-ADV binnen is voordat ik aan het bouwen begin.
 
Natuurlijk kun je nog door een deurpost die smaller is dan t stuur, omdat je 'm eruit draait.

Echter bij jouw foto is niet alleen de deurpost smaller, maar blijft dit zo doorlopen....er zit geen grotere ruimte achter.
Ik moet zeggen dat ik jouw foto ook niet helemaal begrijp ;)
Ik heb echt zitten kijken van wtf :)
 
Ik heb een vraagje aan jullie mede adv’ers en andere motor liefhebbers.

ik krijg deze week een nardo grey en wil heb graag zwart laten spuiten.

Hebben jullie ervaring met de kappen demonteren en/of is dit redelijk te doen met dit type motor.

gr
 
@Disaster-Master ik heb even geen zin om alles terug te lezen maar hoe ben jij aan dat schema gekomen hoe je de kappen eraf haalt?
Ik wil dat hebben graag hebben voor de Forza om de kappen eraf te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan