Ik denk dat een draaiende complete motor vinden zoeken word naar een naald in een hooiberg,die je vind kan je ook
gelijk reviseren,en mocht je het geluk hebben er 1 te vinden die gereviseerd is vragen ze er de hoofdprijs voor,reken maar
op 1000,- .+ zelfs echt goede losse gebruikte delen word veel geld voor gevraagd,ik denk toch dat reviseren van je huidige blok
de goedkoopste optie is, desnoods met een gedeelte aan goede gebruikte delen.
Dit misschien iets om eens te informeren,
≥ Honda xl500 onderdelen reparaties en advies! — Onderdelen | Honda — Marktplaats
Hallo allen,Vraag gerust om advies, onderdelen of reparaties!MvgSicko Spoelstra0620053771www.marktplaats.nl
Tja in dit geval zal het niet veel uitmaken gezien het ontbreken van een luchtfilter,en dan nog die rubbers om de voorvork poten,alleen die foto van die zuiger al , zo smerig in elkaar gezet . (in dat andere topic van die 'lars' ?)
spul moet gewoon brandschoon in elkaar .
alleen die foto van die zuiger al , zo smerig in elkaar gezet . (in dat andere topic van die 'lars' ?)
spul moet gewoon brandschoon in elkaar .
Vroeger, toen die motor nieuw was, moest er vaak na 20 of 30 duizend kilometer een overmaat zuiger in. Misschien is dit met moderne olie beter, dat weet ik niet.Als de motor straks klaar is, helemaal gereviseerd met +1mm zuiger, andere krukas, oliecircuit nagelopen, goed afgesteld Etc etc. Hoelang/hoeveel uur staat er dan ongeveer voor voordat het blok een nieuwe revisie nodig heeft? (Nieuwe zuiger etc).
Nee maar wel vervangers daar voor,en als je zonodig veel zink wil moet je diesel wagens olie gebruiken,of Amsoil die geloven ook nogmodernere olie is niet perse beter voor deze blokjes. Voor goede smering in met name de kop (nokkenas en volgers) hebben ze olie nodig met een hoog zink gehalte. De meeste moderne oliën hebben dit niet.
Het voorste kettingwiel zou ik niet lang meer meegaanPrachtig hegaat een nieuwe op met een beter bevestigingspunt aan de bovenkant
Klopt, word ook nog vervangen, stap voor stap. Achter komt ook nog een groter tandwiel, voor komt een andere remschijf, zadel moet nog gemaakt worden, luchtfilter moet nog geplaatst worden en daarna afstellen, kleppel stellen etc. Nu is alleen het blok eronder gezet en ben al heel blij met het resultaat. Met een beetje geluk is die rond maart af!Het voorste kettingwiel zou ik niet lang meer meegaan