Ebie95
Rookie
- 18 apr 2020
- 25
- 7
Hi allen!
Ik ben nieuw op dit forum, ik hou van unieke klassiekers en bezit een custom Honda XL500R uit 1984. Ik heb de motor vorig jaar december gekocht met een tellerstand van rond de 40k, en het blok zou gereviseerd zijn. Zelf heb ik er een andere voorvork erin geplaats (KTM lc4) want de trommelrem deed t voor geen meter en nu heb ik een schijfrem waar ik een goeie noodstop mee kan maken.
Motor net af, nog geen 100km mee gereden. Motor slaat af (lekker aan het toeren 35 km/h) Ik de benzine kraan controleren, helemaal goed. Trap de motor weer aan, alsof je een knikkerbak heen en weer haalt en slaat af. Kon niet goed zijn dacht ik.
Nu heb ik het blok open en mn big end is stuk, mn zuiger ziet er niet uit en de cilinderwand is ook om te huilen. Ik zit er nu aan te denken om er een big bore kit in te bouwen, aangezien die blokken steeds zeldzamer en duurder worden (en kans dat iemand ook dat blok verkloot heeft).
Zijn er nog dingen om rekening mee te houden als je een big bore plaatst? Dit is mijn eerste project namelijk! Belangrijk is dat ik de rest van de zomer lekker kan rijden. Ik rijd trouwens alleen op de weg, niet offr
Ik hoor graag van jullie! (Mijn ontzettende excuus als er al zo een topic is, ik kon niet iets soortgelijks vinden!)
Ik ben nieuw op dit forum, ik hou van unieke klassiekers en bezit een custom Honda XL500R uit 1984. Ik heb de motor vorig jaar december gekocht met een tellerstand van rond de 40k, en het blok zou gereviseerd zijn. Zelf heb ik er een andere voorvork erin geplaats (KTM lc4) want de trommelrem deed t voor geen meter en nu heb ik een schijfrem waar ik een goeie noodstop mee kan maken.
Motor net af, nog geen 100km mee gereden. Motor slaat af (lekker aan het toeren 35 km/h) Ik de benzine kraan controleren, helemaal goed. Trap de motor weer aan, alsof je een knikkerbak heen en weer haalt en slaat af. Kon niet goed zijn dacht ik.
Nu heb ik het blok open en mn big end is stuk, mn zuiger ziet er niet uit en de cilinderwand is ook om te huilen. Ik zit er nu aan te denken om er een big bore kit in te bouwen, aangezien die blokken steeds zeldzamer en duurder worden (en kans dat iemand ook dat blok verkloot heeft).
Zijn er nog dingen om rekening mee te houden als je een big bore plaatst? Dit is mijn eerste project namelijk! Belangrijk is dat ik de rest van de zomer lekker kan rijden. Ik rijd trouwens alleen op de weg, niet offr
Ik hoor graag van jullie! (Mijn ontzettende excuus als er al zo een topic is, ik kon niet iets soortgelijks vinden!)