Chineesboer
MF veteraan
Hallo allemaal!
Ik zat even te twijfelen of ik dit in brikken en klassiekers moest gooien, maar vind toch dat dit project hier beter thuis hoort.
Een aantal maanden geleden weer mn oude hobby opgestart. Vroeger altijd veel bezig geweest met oude honda's. Aangezien ik sleutelen/rijden 50/50 vind qua plezier en ik het liefst een motor heb die ook een periode in het hok kan staan zonder dat ik hoef te denken aan de maandelijkse kosten was de keuze simpel gemaakt. Het moest weer een XR600 worden. Inmiddels staan er 2 van 1986 in het hok. De een heb ik behalve de versnellingsbak al uit elkaar gehad en die gebruik ik nu voor offroadritjes.
De ander is een SM die naar nog een hoop aandacht verdient. Hij liep niet bij aanschaf. Dat was vrij snel verholpen maar ik had moeite om het TDC te vinden met de kickstart terwijl je daar op moet kunnen staan zonder decompressie. Ook had het blok een heel licht suizend geluid, ben er wel mee aan het afstellen geweest en de motor liep verder prima daarna. Geen dipjes te merken.
Maargoed ik ben van plan hem opnieuw op te bouwen omdat ik gewoon niet tevreden ben met hoe dingen gedaan zijn.
Plannen:
Frame opnieuw in de lak
Blok herbouwen/reviseren. Hoop zoveel mogelijk te redden zolang het echt goed is.
Tank aanpassen/herbouwen/benzinekraan+toevoer
Rest netjes maken.
Carbs gereviseerd/afgesteld.
Dit is allemaal hobbymatig en vind het leuk om dit wat bij te houden in dit topic en zo kan ik ook meteen wat tips/hulp/ideeen van jullie krijgen.
Zo stond hij er gisteren bij
Ik zat even te twijfelen of ik dit in brikken en klassiekers moest gooien, maar vind toch dat dit project hier beter thuis hoort.
Een aantal maanden geleden weer mn oude hobby opgestart. Vroeger altijd veel bezig geweest met oude honda's. Aangezien ik sleutelen/rijden 50/50 vind qua plezier en ik het liefst een motor heb die ook een periode in het hok kan staan zonder dat ik hoef te denken aan de maandelijkse kosten was de keuze simpel gemaakt. Het moest weer een XR600 worden. Inmiddels staan er 2 van 1986 in het hok. De een heb ik behalve de versnellingsbak al uit elkaar gehad en die gebruik ik nu voor offroadritjes.
De ander is een SM die naar nog een hoop aandacht verdient. Hij liep niet bij aanschaf. Dat was vrij snel verholpen maar ik had moeite om het TDC te vinden met de kickstart terwijl je daar op moet kunnen staan zonder decompressie. Ook had het blok een heel licht suizend geluid, ben er wel mee aan het afstellen geweest en de motor liep verder prima daarna. Geen dipjes te merken.
Maargoed ik ben van plan hem opnieuw op te bouwen omdat ik gewoon niet tevreden ben met hoe dingen gedaan zijn.
Plannen:
Frame opnieuw in de lak
Blok herbouwen/reviseren. Hoop zoveel mogelijk te redden zolang het echt goed is.
Tank aanpassen/herbouwen/benzinekraan+toevoer
Rest netjes maken.
Carbs gereviseerd/afgesteld.
Dit is allemaal hobbymatig en vind het leuk om dit wat bij te houden in dit topic en zo kan ik ook meteen wat tips/hulp/ideeen van jullie krijgen.
Zo stond hij er gisteren bij
Laatst bewerkt: