Dat is volgens mij al wel 10x eerder gesuggereerd, maarja dan moet je wel goed spuiten en daarna goed trappen.vergeet nu even die carburateur. laat hem er gewoon af en kom er achter of hij met startpilot wel wil draaien.
zo ja is het probleem de carbu
zo nee, moet je (voorlopig althans) geen tijd verspelen aan de carbu.
vergeet nu even die carburateur. laat hem er gewoon af en kom er achter of hij met startpilot wel wil draaien.
zo ja is het probleem de carbu
zo nee, moet je (voorlopig althans) geen tijd verspelen aan de carbu.
eraf gaat niet goed. Teveel lucht om te comprimeren met de kickstartervergeet nu even die carburateur. laat hem er gewoon af en kom er achter of hij met startpilot wel wil draaien.
zo ja is het probleem de carbu
zo nee, moet je (voorlopig althans) geen tijd verspelen aan de carbu.
ik vind remreiniger spuiten onzin bij een kickstart motor. De dosering is nogal moeilijk. Gewoon zorgen dat de carbs. in orde zijn.Dan zet ik de carb dan eerst weer terug... alleen hoe moet de gasschuif dan staan als je met remmenreiniger gaat spuiten???
Even ter info; ik lees namelijk hier graag mee omdat ik ook een XR heb die binnenkort weer eens moet gaan lopen.ik vind remreiniger spuiten onzin bij een kickstart motor. De dosering is nogal moeilijk. Gewoon zorgen dat de carbs. in orde zijn.
Als je al remreiniger gaat spuiten moet je met 2 personen zijn. 1 die kickt en 1 die een nevel maakt, maar doe wel schoenen met stalen zolen aan. Geen klompen, want die breken.
ik vind remreiniger spuiten onzin bij een kickstart motor. De dosering is nogal moeilijk. Gewoon zorgen dat de carbs. in orde zijn.
Als je al remreiniger gaat spuiten moet je met 2 personen zijn. 1 die kickt en 1 die een nevel maakt, maar doe wel schoenen met stalen zolen aan. Geen klompen, want die breken.
ik kan een goed afgestelde met de hand starten, maar wanneer je carburatie (nog) niet op orde is, zou ik crosslaarzen (met stalen zolen) aan trekken.Even ter info; ik lees namelijk hier graag mee omdat ik ook een XR heb die binnenkort weer eens moet gaan lopen.
Schoenen met stalen zolen of zijn degelijke allroad motorlaarzen ook goed? Mijn plan was om mijn alpinestars corozal aan te trekken bij de eerste startpogingen. Is dat een goed alternatief?
Hoeveel daarvan hebben praktijk ervaring met dikke 1 pitters aan kicken met startpilot of remreiniger?er word door anderen steeds voorgesteld om start pilot te gebruiken
Mijn ervaring met remreiniger komt van het starten van een 4 cilinder, ik begrijp dat dat makkelijker gaat. Maar wat is er precies zo anders dan bij remmenreiniger ten opzichte van brandstof wat ie via de carburateur naar binnen slokt?Hoeveel daarvan hebben praktijk ervaring met dikke 1 pitters aan kicken met startpilot of remreiniger?
Fucking NUL
Fucking NUL
Met het gas vol open heb je geen onderdruk in je inlaat, dan zuigt hij ook geen brandstof uit de kanalen.
2 takt. totaal anders, dus neeKX500 telt niet mee ?
Vind het nogal tegenstrijdige reacties dan. er word door anderen steeds voorgesteld om start pilot te gebruiken maar dat is hetzelfde principe als remmenreiniger en als het bij een kickstartmotor onzin is te gaan spuiten dan dus start pilot ook.
maar zoals je zegt als de carbs in orde zijn dan zou hij het in principe moeten doen. toen ik hem kocht 2 jaar geleden startte ik hem met 1 trap aan. hij draaide altijd zeer mooi stationair. ik kon hem zeer laag stationair laten lopen zonder dat die uitviel. en als hij draaide dan kreeg ik hem zelfs bijna niet uit. als ik dan gas gaf pakte die goed op en kwam daarna altijd weer zeer mooi in stationair loop terug zonder onregelmatigheden. na een tijd begon die moeilijker te starten waarvan ik nu nog steeds niet weet wat het is. maar als hij startte dan draaide hij nog wel net zo mooi.
Je zuiger trekt in 1 keer een bak lucht naar binnen, als je de carbs open hebt gaat dat heel makkelijk, je hebt ten slotte 2 grote gaten. Gevolg is dat je ook veel compressie op bouwt want hij heeft alle lucht kunnen happen die hij kon. Tegelijkertijd wordt de benzine niet aangezogen, die zit wel lekker in de carbs, en niemand 'zuigt' het naar binnen.Ok dat wist ik niet. maar heb regelmatig de bougie nadat ik bij gas dicht getrapt had eruit gehaald en ook nog niet gezien dat de bougie nattig was.