Mooi,dat laatste hoop ik ook voor je,ik heb ooit een CR500 gehad en kreeg het kreng maar niet aan de praat,die hebHallo Jongens. sorry voor het lange wachten maar het is heel laat geworden hiero,
die man kwam dus om 20.00 uur en we hebben eerst gezellig wat gepraat over motoren en hij heeft vol bewondering naar mijn XR gekeken.
na een half uur wilde hij wel een poging wagen,. dus hij de motor op en ik benzinekraan en choke vol open gezet.
hij kicken ik kijken, drukt hem met moeite door zijn compressie zonder decompressie te gebruiken en laat de Kickstarter terug naar boven komen. trapt en niks,
daarna weer opnieuw dor de compressie heen zonder decompressie handel. trapt en Kickstarter slaat iets terug. verkeerde slag dus. daarna trapt hij hem in zijn compressie. dan trapt hij hem weer door de compressie heen en laat de Kickstarter naar boven komen ,ik zeg tegen hem dat is de goede slag . en trapt em ,en jahoor motor slaat ineens aan. dus wij blij en na even draaien gelijk de choke op halve stand en daarna eraf en draaide gelijk heel erg mooi.
ik heb sleutel 12 gepakt en de bovenste bout aan de olieleiding los gedraaid en er kwam mooi olie uit. de motor totaal minuut of 4/5 laten draaien.
voorlicht werkt maar achterlicht nog niet. misschien verkeerd aangesloten...
ik heb pas gefilmd toen die al even draaide maar daarna uitgezet en samen aan het bier gegaan.
de motor draaide heel goed zonder bijgeluiden. als een nieuwe. ben ik blij dat ik alles goed in elkaar heb gezet.
hoofdsproeiers 2x 125 zitten er nu in. maar de motor heeft gedraaid. kan het bijna nog steeds niet geloven. hopelijk kan ik hem zelf nu dan ook starten.
filmpje,
Mooi,dat laatste hoop ik ook voor je,ik heb ooit een CR500 gehad en kreeg het kreng maar niet aan de praat,die heb
ik van ellende maar ingeruild,de eigenaar van de crosszaak startte hem in een paar trappen,het is gewoon een
vaardigheid die je moet hebben,en die had ik blijkbaar niet,ingeruild voor een WR426 die altijd startte na een paar trappen
Dat doen sommige mensen onbewust,tijdens het trappen draaien ze het gas een stukje open.Dikke 1 cilinder moet je kicken in de compressie slag net na het bdp.
Dan moet je goed trappen
Zowiezo het gas niet open doen want dan krijg je nog meer kans op terugslag
Mijn CR500 trapte ik altijd aan op mijn allstars...Dat doen sommige mensen onbewust,tijdens het trappen draaien ze het gas een stukje open.
Naast de CR500 is de ergste motor die ik moest aantrappen een AJS500 geweest dat kreng probeerde je been te breken,
die had de ergste terugslag van iedere 1 cilinder die ik aan getrapt heb,maar kreeg die wel vrij snel gestart.
Twijfelen tijdens het trappen moet je al helemaal niet doen,in 1 keer doortrappen werkt het beste.
Ik heb de rino eco, betaalbaar en daar gebeurt je niks in met trappen. Vond hem zelfs nog iets te stijf maar dat is inmiddels wel bijgetrokken.
Mooi dat het hok nu loopt.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat je gast nou anders deed met aantrappen?
Was het gewoon nog harder trappen?
Eerst ff leren kickenmooi dat je xr gelopen heeft en dat je revisie succesvol was.
En nu lekker rijden en gaande weg afstellen. Mooi man.