Heb je hem al geïnformeerd over de slechte prestaties na al die ideeën en werkzaamheden van hem?
Lijkt mij dat wanneer een specialist iets aanbeveelt dat ook tot uiting moet komen.
Als ik specialist in iets zou zijn zou ik onacceptabel vinden als mijn advies en werkzaamheden niet tot een gewenst resultaat gekomen zijn.
Buiten alle centen om die er al inzitten zou ik pas tevreden zijn als de klant dat ook is.
Snap wat je bedoelt en dat klopt ook wel.
De XR was HEUL erg lineair
De WRF was meer progressief
Het gaat tot en met de 4000/5000 toeren nagenoeg gelijk maar je kan wel zien dat rond de 6000 toeren het feest eigenlijk wel over is bij de XR
Volgens mij zat max vermogen rond de 6000 en max koppel rond de 5500
Terwijl bij de WRF je duidelijk een progressieve toename zag tussen de 4000 naar 7000 bij de 7000 vlakte deze dan weer af naar de 9000, waar ik volgens mij ook het meeste vermogen had. Tussen de 7000 en de 9000 zat volgens mij 7 pk verschil. Maximale koppel zat volgens mij bij de 6500
De rest weet ik helaas niet meer, mijn WR van 09 moest afgesteld worden omdat ik er een YZ-f uitlaat onder had gestopt, en mijn oom was gewoon benieuwd.
Het laatste gedeelte wat jij zegt klopt volgens mij wel precies met wat MR danger zoekt, maar gewoon niet het aard is van het beestje.
Het trillen van het blok in hoger rpm zit me echt niet lekker.
waarschijnlijk is de krukas niet goed uitgelijnd of niet goed gebalanceerd.. maar dat zijn 2 aparte dingen..
honderdsten van een millimeter verkeerd staan kan al een slingering veroorzaken bij uitslaande beweging omdat de krukwangen zo groot zijn. dit veroorzaakt trillen en is dan ook slecht voor de radiale kogellagers die wisselende zijwaardse krachten niet erg fijn vinden. en aangezien al mijn lagers nieuw origineel Honda zijn en ook duur waren hoop ik niet dat die op deze manier snel naar de klote zullen gaan. ik heb de tuner begin deze week al bericht gestuurd in een chat hierover maar krijg geen antwoord terug. wel kon ik zien dat hij mijn bericht al gelezen heeft. dus ik hoop toch nog snel op een antwoord terug.
Ik wilde net de topic titel weer aanpassen. Maar ik laat t ff zo.Blok terug splitten is waarschijnlijk niet zo´n probleem .alleen zit ik hier natuurlijk niet op te wachten .kan ik weer allemaal nieuwe pakkingen kopen etc.
en je verwacht dat alles goed is. ik heb alles juist gemonteerd..
als ik geen bericht krijg ga ik uiteindelijk wel bellen
Kijk even naar de flanken van het krukastandwiel op jouw foto. Die zijn allemaal zichtbaar meer ingelopen op de kant die van de drijfstang af wijst. Er zitten bramen aan de zijkant. Als het in het echt net zo is als op de foto, klopt er iets niet.Dat rechter tandwiel grijpt niet helemaal lekker aan op het krukastandwiel
Als de balansas goed staat, dan wel denk ik ..terug on topic : kan je bij een WR de koppakking een 2de keer gebruiken ?
us al ik het goed begrijp wil je veel extra pk's, door een blok revisie/optimalisatie maar besparen op zaken zoals een pakking, luchtfilter en sproeiers.
Nadien heb je niet direct het geld om dit geheel op een bank te laten afstellen (of op zijn minst gewoon een meting te doen) en volgen er 20 pagina's met speculatie over wat de tuner kan verkeerd gedaan hebben en tolerantie marges van aliexpress sproeierdiameters.
*Het blok is gedaan door Manu (welke toch een heel goeie reputatie heeft en waar ik met mijn eigen xr ook tot grote tevredenheid ga.)
Nadien door jou in elkaar gezet en terug in het frame gelepeld. Maw, Manu heeft nooit de kans gehad om de motor lopend te zien/horen/rijden...
*Momenteel meen ik ook te begrijpen dat je hem nog steeds niet gebeld hebt (wat al meermaals en door meerder mensen in dit topic is aagegeven) of niet met de motor in zijn geheel tot daar bent geweest ? --> Moest ik ergens niet tevreden zijn zou ik dat zeker doen. Iedereen kan een fout maken, is zowel voor de tuner als voor u van toepassing toch ?
*Ik ben ook niet volledig mee met welke verwachtingen je eigenlijk hebt van de motor. Zelf heb ik een xr650r en een fz1s, de xr heeft volgens het internet ongeveer 50pk & mijn fz1s volgens de testbank 156pk.(lichtjes gekieteld) Voor mijn gevoel is de xr krachtiger en leuker tot de fz1s boven de 7000rpm komt. Al ben ik zeker dat als ik ze vergelijk op de bank de fz1s overal meer kracht heeft
Schakel dan gewoon stiekem door naar zn 6 joh... kan jou het schelen!!