aukedevries
Rookie
Beste Allemaal,
Ik heb een nu een maandje gelden een XR600 gekocht als mijn eerste motor. Tot nu toe ben ik er heel blij mee behalve dat hij nog niet helemaal wil starten.
Het is het model met een plastic tank, dus de bezine was een soort ranzige slurry geworden in de tank en caburateur. Deze zooi heb ik er uit gehaald en te tank goed schoongemaakt.
Verder heb ik de carburateur helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt (met benzine, wd40 en een tandenborstel, ik wist niet beter). Ik heb op topics gelezen dat mensen de carburateur in een "badje" legde van iets, en dat deze daarna weer als nieuw was. Zou iemand mij kunnen helpen wat dit badje is?
Maar opzich zag het er prima uit na de beunschoonmaak en wordt mijn bougie nat.
De bougie vonkt en de weerstand waardes van de ontstekingspoel en bougie lijken goed.
Als ik de motor probeer aan te kicken loopt deze af en toe 5 tot 10 slagen en slaat dan weer af. Gas geven helpt niet en vol/half/geen choke maakt allemaal geen verschil.
Na gister mijn voet kapot te hebben gekickt, krijg ik nu door de compressie mijn kickstart amper meer omlaag en lijkt het alsof hij heel veel lucht aanzuigd (ook met de decompressor ingedrukt). Weet iemand wat ik nog kan/moet doen om dit te verhelpen en te zorgen dat ik eindelijk op mijn nieuwe liefde kan rijden. Ik kick waarschijnlijk ook niet goed, maar heb braaf een beschrijving van dit forum gevolgd.
Is er een andere manier dan kicken om het aan te krijgen? Ik ben van mij MT5 en andere grote crossers gewend dat je ze ook kan aanlopen, maar dat is niet te doen met deze cilindergrootte of is daar wel een manier voor?
Goed al met al voelt het alsof de motor heel graag wil maar nog net even een laaste reanimatie nodig heeft.
Ik hoop dat jullie een beginnend motorrijder en crosserliefhebber kunnen helpen!
Ik heb een nu een maandje gelden een XR600 gekocht als mijn eerste motor. Tot nu toe ben ik er heel blij mee behalve dat hij nog niet helemaal wil starten.
Het is het model met een plastic tank, dus de bezine was een soort ranzige slurry geworden in de tank en caburateur. Deze zooi heb ik er uit gehaald en te tank goed schoongemaakt.
Verder heb ik de carburateur helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt (met benzine, wd40 en een tandenborstel, ik wist niet beter). Ik heb op topics gelezen dat mensen de carburateur in een "badje" legde van iets, en dat deze daarna weer als nieuw was. Zou iemand mij kunnen helpen wat dit badje is?
Maar opzich zag het er prima uit na de beunschoonmaak en wordt mijn bougie nat.
De bougie vonkt en de weerstand waardes van de ontstekingspoel en bougie lijken goed.
Als ik de motor probeer aan te kicken loopt deze af en toe 5 tot 10 slagen en slaat dan weer af. Gas geven helpt niet en vol/half/geen choke maakt allemaal geen verschil.
Na gister mijn voet kapot te hebben gekickt, krijg ik nu door de compressie mijn kickstart amper meer omlaag en lijkt het alsof hij heel veel lucht aanzuigd (ook met de decompressor ingedrukt). Weet iemand wat ik nog kan/moet doen om dit te verhelpen en te zorgen dat ik eindelijk op mijn nieuwe liefde kan rijden. Ik kick waarschijnlijk ook niet goed, maar heb braaf een beschrijving van dit forum gevolgd.
Is er een andere manier dan kicken om het aan te krijgen? Ik ben van mij MT5 en andere grote crossers gewend dat je ze ook kan aanlopen, maar dat is niet te doen met deze cilindergrootte of is daar wel een manier voor?
Goed al met al voelt het alsof de motor heel graag wil maar nog net even een laaste reanimatie nodig heeft.
Ik hoop dat jullie een beginnend motorrijder en crosserliefhebber kunnen helpen!