Honda XR600r supermotard

volgens mij kun je niet veel anders doen dan gewoon altijd goede olie gebruiken, optijd je olie/oliefilter wisselen en de boel gewoon in de gaten houden... tis nou een maal een zwak punt bij die dingen.

en rustig warmrijden moet je altijd natuurlijk *D
 
Laatst bewerkt:
hoe voorkom je nu eigenlijk die voortijdige nokkenaslagerslijtage?

Heel rustig warmrijden af zo?

en hoe lang dan?

iig zorgen dat de olie naar de kop goed doorstroomt, zoniet dan kan je het hele verhaal wel vergeten...

en uiteraard goed warmrijden.

ik start de motor meestal eerst dan de helm op en handschoenen aan, en dan rustig stationair wegrijden. rij ik het woonerf uit (pak em beet 2minuten met een omwegetje)
dan rij ik gewoon rustig door tot ik merk dat de olie in me frame boven de 60 grade uitkomt, dan kan ik wat harder... dat is na 10 minuten ofzo, hangt van het weer af, vanochtend was het koud, duurde het wat langer.


dus ik zou zeggen een kwartiertje rustig rijden kan geen kwaad!


issehiluk13gm9.jpg
 
Laatst bewerkt:
volgens mij kun je niks anders doen dan gewoon altijd goede olie gebruiken, optijd je olie wisselen en de boel gewoon in de gaten houden... tis nou een maal een zwak punt bij die dingen.

en rustig warmrijden moet je altijd natuurlijk *D


moest je nou nog dingen hebben voor het frame af te dichten?

als je in de buurt woont kan je het zo ophalen, anders stuur ik het wel op
 
das altijd handig natuurlijk.. alleen in de buurt woon ik niet echt.

voor welke "gaten" heb je wat dan het gaat mij eigenlijk om de van het zeefje onderaan zeg maar, die grote... en de olievul/peil dinges.

en als je het ook hebt voor de rest is dat natuurlijk mooi meegenomen.
 
ja daar heb ik het wel voor, maar het is heel simpel zelf te maken...

voor je olie vulgat pak je een lange bout daar doe je een passende carroseriering op en een moer, vervolgens las je aan de onderkant van de bout een spie over dwars.

dat haakt achter het frame, en als je de moer aandraait dan sluit de carroseriering het gat af.


voor de gaten van de leidingen heb ik bij een hydrauliek groothandel de "moeren" gehaald die normaal ook op je leiding zitten, die kan je aan de onderkant dan dichtlassen of een stukje latoenkoper aan de binnenkant erin leggen.
 
ok bedankt ik ga wel wat vogelen op me werk *D
 
je moet trouwens eerst de moer op de bout doen en dan de ring :P

anders komt het niet uit, wel goed vastlassen want als het te los zit en je spie breekt er af als je hem vast draaid heb je een stuk spie in je frame...

kan ook wel een foto maken voor je als je wil...


owhja en draai de moeren bij de leidingen niet te strak aan anders is je conische verbinding naar de klote
 
Laatst bewerkt:
hoe heet word het boeltje eigenlijk gestookt bij poedercoaten?

en @chris, heb jij nog oude koppelings platen??
 
Laatst bewerkt:
nee, ik heb geen oude koppelingsplaten, die zitten in me reserve blok, en die wil ik graag heel houde(A)

en met poedercoaten... tja, het word behoorlijk heet. dus alle kunststoffen en vetten weg (dus ook het balhoofd van de binnen vetvrij)

als ik jouw was zou ik ook gelijk je voetsteunen, standaart, rempendaal, schakelpendaal en de rem en kopelingshandel laten doen, (eventueel kroonplaten als het ook op aluminium kan)

heb ik niet gedaan en achteraf veel spijt van...


mocht je van plan zijn je frame aan te passen (bijv. CRF kappen erop enzo)
zou ik wachten met poedercoaten, maar eerst de motor maar helemaal in elkaar, strip hem dan en dan alles laten poedercoaten

want als je na het poedercoaten weer moet slijpen en lassen baal je :P
 
de bak ligt inmiddels helemaal uit elkaar, ik zal morgen even foto's maken!
 
de bak ligt inmiddels helemaal uit elkaar, ik zal morgen even foto's maken!
hier mijn brikie van 1993 xr 670 big bore met vlakke schuif van een yzf 2005
met zef gemaakte uitlaat bochten en tank kappenset van een cr 125 2005
ga zo door is leuk wer dat bouwen en verbouwen
groeten robin
full
 
als je krukaslager op je kruk blijft zitten wanneer je de blok splitst moet j es kijken of het huis niet uitgewalst is, en zeker bij de montage wat loctite gebruiken voor het lager te borgen.
 
ik had dat carterdeel verwarmd met het loshalen, daarom bleef het lager zitten, ik heb de boel al opgemeten en dat zit wel goed.
 
strakke actie hoor, onmiddellijk blokje splitsen enzo.
wil ik ook allemaal wel doen maar heb er de "know-how"nog niet voor.
Maar ik blijf het volgen!
 
heeft er iemand nog lagers liggen in de maten: 20X35X10?
 
ik had had ook cr(500) lagers liggen maar die hadden een buiten dia. van 37mm
 
Terug
Bovenaan Onderaan