Hoofddorp - Noordkaap, 11.000km in vier weken.

Prachtig verslag met dito foto's!! Heb nog lang niet alles gelezen maar ga dat wel doen de komende tijd. Wil ook nog wel eens die kant op gaan. Kan nu mooi wat inspiratie opdoen uit je verslag. Bedankt voor het plaatsen! :}
 
Die ga ik op het gemakje maar eens doorlezen, het begin is in ieder geval goed!
:^

Volgend jaar gaan we die kant op en vooraf wat inspiratie op doen is ons de vorige keer ook goed bevallen. Dus deze gaan we 'even' tot de laatste letter lezen *D
 
Schitterend verslag :) ! Ik zie verschillende bekende locaties langskomen.
Wij hebben de zelfde tijd het rondje ongeveer andersom gereden, ook een geweldige tijd gehad, nu alweer zin om terug te gaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Uitstekend verslag! Van de fotografie is duidelijk werk gemaakt. Erg mooi, en ook leuk om te lezen!
Bedankt!

Vele herkenbare punten die zeker het heimwee gevoel opwekken, want ook ik wil nog wel een keertje terug. Het enige nadeel is dat het er duur is, maar zo te lezen hebben jullie daar toch nog wel voordeeltjes kunnen vinden.

Nog wat tips voor Ierland.
- Onderweg naar Ierland mag je eigenlijk Wales niet overslaan. In ieder geval Snowdonia, want daar kom je praktisch langs. Dat is zeer de moeite waard.
- Rotterdam - Hull is de meest logische overtocht. Om in Wales te komen kan je dan door het Peak District rijden. Erg mooi daar en bovendien uitdagende wegen. Je kan het aantal snelweg km's tot een minimum beperken.
- Ben je in Noorwegen geweest dan ben je erg verwent. Maar de drie landtongen in het Kerry district komen toch wel in de buurt. Dat is toch wel het mooiste gedeelte van Ierland voor een motortrip.
- De kant van Ierland waar Dublin ligt is een beetje de randstad van Ierland en weinig aantrekkelijk. Een uitzondering is het gebied vlak naast Dublin, de Wicklowmountains.
- Een voordelige Ferry dienst is Swansee - Cork. Daarmee kan je een flink stuk randstad overslaan en ben je eigenlijk direct in mooie gebieden. (In Noorwegen is alles wel mooi....) Deze ferrie gaat echter niet iedere dag. Dus wat planning is noodzakelijk.

Om alvast in de stemming te komen: Fotoreisverslag UK & Ierland
 
Wow, schitterend verslag.
Ik was er in 2006.
Maar in 2014 ga ik weer.
Ik zoek alleen nog iemand die ook een beetje gek is.
 
Karel, wat een geweldige reis en dito verslag.

Je kunt goed zien dat jullie ruim de tijd hebben genomen om prachtige foto's te maken.

Vijf jaar geleden zijn we met de auto naar het zuiden van Noorwegen geweest, fantastisch om jullie foto's van de fjorden te zien. Zoveel herkenning.... zucht....

De komende jaren moeten we toch weer eens die kant op, ik zal mijn reisgenoten de link naar jouw verslag doorsturen. Dat moet ze over de streep trekken.

Bedankt voor je moeite, en ik kijk al uit naar je verslag van volgend jaar.

In je verslag noemde je dat je graag een goed stukje vlees hebt. Dan heb ik een tip voor je: Bestel een steak bij de pub van Gus O'Connors in Doolin. (vlakbij de Cliffs of Moher)

Groeten,
UX-man
 
Kan ook alleen maar zeggen wat een mooi verslag, heel herkenbaar allemaal.
Wij zaten denk een dag of twee drie achter jullie en hebben heel ander weer gehad.
Van de vier weken zeker twee met de hele dag regen, en overal waar we kwamen werd gezegd dat het weer zo mooi was gisteren :(
Hierom zijn we vier dagen in Gjesvaer gebleven (bij de Noordkaap) om beetje op te drogen!
Desalniettemin was ook onze reis fantastisch, wij hebben enkel de Lofoten op de weg terug gepakt.
Hier en daar ook wat onverhard gereden met een FZ1en Fazer 600 en varbazend genoeg ging dat ook prima, zolang je maar een beetje gang blijft houden!
 
Beste Karel,

fantastisch wat je hebt ondernomen! Ik zou de reis graag ook maken maar kan max 3 weken aaneengesloten weg ivm werk. Is het ook te doen in 3 weken denk je??\


Overigens valt het mij op dat jullie eigenlijk vrij weinig onverharde wegen zijn tegen gekomen, vinden jullie noppenbanden een must voor deze reis?? Ik heb namelijk in Zweden wat onverharde wegen gereden en kwam daar best prima uit de voeten, hoewel bochten niet altijd even plezierig waren..

Groet!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo af en toe even een pagina gelezen en ik heb hem eindelijk uit. Wat een prachtig verhaal, je schrijft lekker en de foto's zijn prachtig. Super om zo'n reis te maken en iedereen ervan te laten meegenieten. Ik ben zelf van plan om volgend jaar door Zweden naar boven te rijden, dan over te steken naar Finland en vervolgens door de Baltische staten weer terug te rijden. Noordkaap lijkt me ook nog wel een keer mooi, maar wie weet komt dat nog een keer. Voor het komende jaar ga ik dat niet redden, want ik heb maar 2 weken.

Super verhaal!
 
Prachtig verslag met dito foto's!! Heb nog lang niet alles gelezen maar ga dat wel doen de komende tijd. Wil ook nog wel eens die kant op gaan. Kan nu mooi wat inspiratie opdoen uit je verslag. Bedankt voor het plaatsen! :}

dit topic was wat in de vergetelheid geraakt, maar afgelopen dagen toch nog even je verslag uitgelezen... Ontzettend mooi (!!), de prachtige fotos maken het helemaal af. Dankje voor de moeite :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan