Hoog toerental in tunnel, strafbaar?

Zo'n beetje alles wat ik doe op de motor is strafbaar, maar het is zo leuk. })

Dus altijd terug schakelen voor de tunnel, aan het einde even je uitlaat laten knallen, en @#$&* dit schijnt niet meer te kunnen met injectie. :(
of weet iemand een ander trucje.

Dat laten knallen levert ook een dikke steekvlam op. })

En reed laatst met de motor door een tunnel, Annelies was met de auto, en die vertelde me dat het echt wel een verschrikkelijke herrie is in de auto. En toen ik me uitlaat liet knallen, gingen bij alle andere auto's eventjes de remlichten branden })
 
Eeeehhh....stomme vraag hoor, wat gebeurt er dan als je die dodemansknop indrukt. Dan valt toch gewoon je motor uit???
 
Eeeehhh....stomme vraag hoor, wat gebeurt er dan als je die dodemansknop indrukt. Dan valt toch gewoon je motor uit???

De truc is.

Je rijdt, draait je gas dicht, je motorfiets remt dus nu af op je motorblok, wel zorgen dat je een beetje hoog in toeren rijdt, nu doe je je dodemansknop uit voor een seconde of twee en weer aan. KABOEM en een steekvlam.

Hoe komt dit, omdat je je ontsteking uitzet, en wel afremt, en je gas dicht heb, wordt er wel benzine aangezogen , met weinig lucht die niet ontbrandt, deze benzine damp kot nu terecht in je uitlaat, jij zet je ontsteking weer aan, omdat je nog steeds rijdt slaat je motor vanzelf weer aan, je moet dus niet je koppelig inknijpen. Omdat je nu weer ontsteking heb en je motor weer loopt, ontbrand nu ook het mengsel in je uitlaat en zoals ik al zei: Kaboem.

Waarom lukt dit niet met injectie, omdat bij de meeste injectie motoren bij het uitzetten van je ontsteking, ook de injectoren uitschakelen, en er dus geen benzine in je uitlaat terecht komt.

Of dit ook geldt voorde 2002 R1 weet ik over een week, dan is die wel ingereden hoop ik.
 
Vandaag samen met Sander op z'n Fireblade, en ik op m'n GSX-R, beide met open Bos demper door zo'n tunneltje met 10.000 tpm, wat een teringherrie zeg. })
 
Volgens mij kun je met injectiemotoren ook lekker knallen: met hoge toeren aan komen rijden en dan gas bijna dichtdraaien. Deed het iig goed op de K75RT en K1100LT die ik heb gehad. Zou bij deze ook moeten lukken .....
 
Oh, maar dat heb ik zo af en toe ook wel eens. Als ik heel hoog in de toeren zit, en dan plots het gas dichtdraai, wil ie ook wel een vlammen en ploffen.... })

Maarre, bestaat de kans niet dat je de boel molt??? (=uitlaat kapot blazen)
 
Vandaag even m'n memofunctie van m'n digicam uitgeprobeerd. Camera in de tanktas gedonderd, opnemen aan en gaan. Laat ie nou net wanneer ik steeds de tunnel in ga alleen maar een hoop gekraak e.d. horen }) Gevoelig rotmicrofoontje :+
 
had ik met mijn fzr zo en daar kwamen een par knallen uit,en toen kwamen allemaal buren naar buiten om te zeiken,en een vrouw was haar hond aan et uit laten en die hond begon helemaal te flippen en dat baasje te bijten enzo,en zij schelden,kwam ze later langs om ons te bedanken voor et vuurwerk das we aan et afsteken waren :j :j :j
 
hebben jullie dat ook weleens? rij je richting een klein smal spoorwegtunneltje komt er een auto van de andere kant en jij hebt voorrang... denken in die auto dat een motor wel zal stoppen of zo en zij NEMEN gewoon voorrang ... niet dus :j

vlak langs de auto rijden (past meestal net met 2-en door de tunnel en hebben in de auto meestal met dit weer ook nog raampje open) en precies onder het tunneltje ff aan de dodemans knop of even koppeling in en richting 12000 rpm... werkt perfect... schrikken zich te pleuris en denken misschien de volgende keer 2 keer na voordat ze een motorrijder bijna omver rijden...
 
had ik met mijn fzr zo en daar kwamen een par knallen uit,en toen kwamen allemaal buren naar buiten om te zeiken,en een vrouw was haar hond aan et uit laten en die hond begon helemaal te flippen en dat baasje te bijten enzo,en zij schelden,kwam ze later langs om ons te bedanken voor et vuurwerk das we aan et afsteken waren :j :j :j
Ik dacht dat jij je FZR een half jaar in de schuur zou laten staan? ;)
 
Heb een tijdje geleden in belgie met ongeveer 20 ducaties door een tunnel gereden
Volgens mij kwamen de tegels ongeveer van het plafon af
Het was een geweldige herie :9~

Ik schakel terug, geef flink gas en laat het gas in de tunnel los. Dan hoor je me toch een mooie donkere gorgel :9~
 
Ik wilde dat vroeger ook nog wel eens doen dat dodemansknop uitzetten maar sinds vorig jaar mijn spanningsreglaar in Luxemburg naar de kloten ging (en dan start ie niet echt makkelijk als je er ook nog eens alarm op hebt zitten) doe ik het niet meer.
Ik weet niet of het er mee te maken heb maar ik wil het risico niet nog een keer lopen.

Ik heb de CBR600 toen nog bij een motorzaak in Bastogne weten te krijgen maar verder dan dat wilde ie niet. Best lullig als je een weekje met vrienden gaat motorrijden en op dag 1 begeeft die spanningsregelaar het (onderweg naar Luxemburg eigenlijk al), daaaag stuurvakantie.
 
Wat ik me nu eigenlijk afvraag is het volgende:
Heeft iemand wel eens nagedacht wat er kan gebeuren als zo'n "lijp"in een blik zich de tering schrikt????
Als beroepschauffeur heb ik eigenlijk al te veel aanrijdingen gezien, sommige met goede maar ook veel met dodelijke afloop.
Beseffen jullie wel dat als een "lijp"in z'n blik zijn stuur omgooit, jullie waarschijnlijk geplet worden tussen het blik en de tunnelwand!!!
Jongens/Mannen/meisjes/Dames we hebben maar 1 kreukelzone en dat is toevallig wel je eigen lichaam, wees hier een klein beetje zuinig op. ;)
Ik wil hier niet de moraalridder gaan uithangen, rij zelf op m'n Ace met een laser deeptone, maar laten we wel met z'n allen uitkijken en vooral beseffen waar we mee bezig zijn.
BTW: De Drechttunnel leent zich geweldig voor het maken van kankerherrie, er zit halverwege een bocht in waardoor je het geluid van je blerpijpen twee keer zo sterk terug gekaatst krijgt })
 
Vanochtend meteen uitgeprobeerd toen ik een hele rij stilstaande auto's (inclusief 2 politiebusjes :j ) voorbij reed die moesten wachten op overstekende Vierdaagselopers. Helaas geen tunnel maar ja...
In het naastgelegen grasveld met rustpunt voor de wandelaars was een lokaal radiostation bezig met de uitzending...
En de verkeersagent op het kruispunt had het te druk om die wandelaars in het gareel te houden. :+
They never knew what hit them...
Mijn dag kan vandaag dus niet meer stuk! :]
 
Is dat gebruiken van de dodemansknop voor het produceren van die knallen nu ook schadelijk voor je blok? Anders moet ik ook maar es wat meer die knop beroeren :)
 
het zal niet goed zijn voor je blok dat weet ik wel, maar dat zijn wheelies en stoppies ook niet echt
 
Soms is het wel leuk om oude koeien uit de sloot te halen *D

[*]Bij Waardenburg de A2 af en meteen linksaf weer onder de snelweg door, doe dit vooral op zondagochtend (veel zwarte kousen die naar de kerk gaan) O-)
[*]Autostrada rond het Comomeer. Veel tunnels de meesten met 200+ kph te nemen. Let wel op soms denken voetgangers daar een stukje af te snijden door de tunnel.

})
 
Ik heb in Den Bosch ook zn leuke tunnelroute, precies midden in het centrum :P

Word er ook altijd een beetje vreemd op aangekeken als ik er met mijn herrie pijp door heen vlieg met 14000 tpm 8-)

Maar gelukkig zijn er ook genoeg die er wel van genieten als je dat doet *D
 
Ik heb in Den Bosch ook zn leuke tunnelroute, precies midden in het centrum :P

Word er ook altijd een beetje vreemd op aangekeken als ik er met mijn herrie pijp door heen vlieg met 14000 tpm 8-)

Maar gelukkig zijn er ook genoeg die er wel van genieten als je dat doet *D

:9

Vooral als je er een paar meter achter rijdt :}
 
Ik heb in Den Bosch ook zn leuke tunnelroute, precies midden in het centrum :P

Word er ook altijd een beetje vreemd op aangekeken als ik er met mijn herrie pijp door heen vlieg met 14000 tpm 8-)

Maar gelukkig zijn er ook genoeg die er wel van genieten als je dat doet *D



....Stationstunnel..... })
HINT zaterdag middag.....veeel mesnen die daar dan NEt moeten zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan