Ok, omdat ik geen sjoeger kreeg op mijn vraag wat de afstanden van de tandwielen tot enkele vaste punten zijn, heb ik van ellende maar een CB750K7 erbij gekocht.
Nu kan ik zelf de afstand meten en de ketting fine-tunen zodat het kettingdeksel weer geplaatst kan worden.
Deze CB, inclusief 2 extra wielen, 1 extra uitlaat + bochten en 1 extra K6 motorblok, in eerste instantie aangeschaft voor de onderdelen.
Eenmaal thuis gekomen met een aanhanger vol brikkenspul, er nog eens over nagedacht, en besloten de machine een kans te geven om weer tot leven te komen.
Negatieve brikpunten in volgorde van belangrijkheid:
1 .Volgens de vorige eigenaar heeft de machine gelopen, maar op 2 cilinders.
2 .Voorrem zit vast.
3 .Elektriek is rommelig met enkele bijgetrokken kabels.
4 .choke kabel kapot.
5 .kleverige kwak op de buddy
6 .gebarsten km-teller glas
7 .Jaren 80 chopper stuur
8 .zijdeksel van de elektriek ontbreekt, k'weet nooit of dit nou links of rechts is.
9 .Nog meer rommel in de tuin.
Positieve brikpunten in volgorde van belangrijkheid:
1 .compressie lijkt redelijk met de kickstarter.
2 .is behalve het stuur en de uitlaat redelijk origineel
3 .Veel onderdelen
4 .koste me 250,- inclusief alle extra onderdelen.
5 .kleverige kwak op buddy weg kunnen poetsen met wasbenzine, heb nu een schitterende onbeschadigde originele buddy!!
Plan van aanpak:
1 .Zo weinig mogelijk geld aan uitgeven voordat de motor loopt, en goed genoeg is bevonden voor een hernieuwde ouwedag.
2 .Voorrem los, schoon en gangbaar maken, gereed, moet alleen een rubber balg kopen voor in het reservoir-tje.
3 .Bobines en bougiekabels doormeten. gereed, zijn prima.
4 .Carburateurs openen en schoonmaken. gereed, was aardig groen uitgeslagen van binnen. Alles laten weken in "KH7 - quitagrasas". Verleden jaar enkele flessen hiervan gekocht in een spaanse supermarkt, Dasty van de Wibra is hiermee vergeleken bloemenwater.
5 .Kleppen en nokkenasketting stellen, gereed.
6 .contactpunten en contactpuntplaat op-pimpen, gereed.
7 .luchtfilter uitwassen met peut, gereed.
Nog geen geld aan uitgegeven dus. Rest nu nog het inbouwen van het luchtfilter, bobines en contactpuntplaat....elektriek fatsoeneren.....benzine in de tank...plaatsen van een accu...... en dan ga ik HET proberen.
Nee, ik ben te oud voor een cafe-racer.
Hooguit misschien een tourstuur, iets lager dan wat er nu opzit.
Zo staat ie er nu bij.
Ow, misschien iemand nog interesse in een oliedeksel van een K-nogwat....
ruilen voor een elektriekdeksel van een K7?
Nu kan ik zelf de afstand meten en de ketting fine-tunen zodat het kettingdeksel weer geplaatst kan worden.
Deze CB, inclusief 2 extra wielen, 1 extra uitlaat + bochten en 1 extra K6 motorblok, in eerste instantie aangeschaft voor de onderdelen.
Eenmaal thuis gekomen met een aanhanger vol brikkenspul, er nog eens over nagedacht, en besloten de machine een kans te geven om weer tot leven te komen.
Negatieve brikpunten in volgorde van belangrijkheid:
1 .Volgens de vorige eigenaar heeft de machine gelopen, maar op 2 cilinders.
2 .Voorrem zit vast.
3 .Elektriek is rommelig met enkele bijgetrokken kabels.
4 .choke kabel kapot.
5 .kleverige kwak op de buddy
6 .gebarsten km-teller glas
7 .Jaren 80 chopper stuur
8 .zijdeksel van de elektriek ontbreekt, k'weet nooit of dit nou links of rechts is.
9 .Nog meer rommel in de tuin.
Positieve brikpunten in volgorde van belangrijkheid:
1 .compressie lijkt redelijk met de kickstarter.
2 .is behalve het stuur en de uitlaat redelijk origineel
3 .Veel onderdelen
4 .koste me 250,- inclusief alle extra onderdelen.
5 .kleverige kwak op buddy weg kunnen poetsen met wasbenzine, heb nu een schitterende onbeschadigde originele buddy!!
Plan van aanpak:
1 .Zo weinig mogelijk geld aan uitgeven voordat de motor loopt, en goed genoeg is bevonden voor een hernieuwde ouwedag.
2 .Voorrem los, schoon en gangbaar maken, gereed, moet alleen een rubber balg kopen voor in het reservoir-tje.
3 .Bobines en bougiekabels doormeten. gereed, zijn prima.
4 .Carburateurs openen en schoonmaken. gereed, was aardig groen uitgeslagen van binnen. Alles laten weken in "KH7 - quitagrasas". Verleden jaar enkele flessen hiervan gekocht in een spaanse supermarkt, Dasty van de Wibra is hiermee vergeleken bloemenwater.
5 .Kleppen en nokkenasketting stellen, gereed.
6 .contactpunten en contactpuntplaat op-pimpen, gereed.
7 .luchtfilter uitwassen met peut, gereed.
Nog geen geld aan uitgegeven dus. Rest nu nog het inbouwen van het luchtfilter, bobines en contactpuntplaat....elektriek fatsoeneren.....benzine in de tank...plaatsen van een accu...... en dan ga ik HET proberen.
Nee, ik ben te oud voor een cafe-racer.
Hooguit misschien een tourstuur, iets lager dan wat er nu opzit.
Zo staat ie er nu bij.
Ow, misschien iemand nog interesse in een oliedeksel van een K-nogwat....
ruilen voor een elektriekdeksel van een K7?