Houder voor ( TomTom ) navigatie

Blue_eyes

MF veteraan
15 aug 2008
17.779
9
Aangezien ik al een TomTom (720) navigatiesysteem heb en geen zin had om nog een navigatie systeem te kopen voor op de motor, ben ik op zoek gegaan naar een houder die eenvoudig op de motor te monteren is.

Een aspect dat meetelt is dat het geen waterdichte tas hoeft te zijn omdat ik hoofdzakelijk bij droog weer (kortere routes) rij. De navigatie is dus niet zozeer een noodzaak, maar veelmeer een "makkelijk als je hem toch al hebt" zaak voor op de motor.

Ik kwam op http://www.buybits.com/product/sku_3663.aspx
dit systeem tegen. Het systeem is voor vrijwel alle merken/modellen navigatiesyststemen en PDA's beschikbaar.

Heb er zojuist een besteld, en laat wel weten hoe het bevalt.
full
 
Laatst bewerkt:
Heb hem ontvangen maar nog niet gemonteerd omdat ik mijn motor heb ingeruild en de nieuwe zaterdag wordt afgeleverd.

Wel kan ik het volgende melden:
Het is een solide cradle / houder voor de TomTom 720, maar hij zit niet zoals op de foto te zien is vast gemonteerd op de stuurhouder. De stuurhouder heeft een vierkant plaatje met op elke hoek een gaatje voor een boutje, en de cradle heeft een ruitvormig plaatje met op de twee uiterste punten een gat voor een boutje. Deze twee plaatjes kan je dus simpelweg m.b.v. de meegeleverde boutjes aan elkaar schroeven. Op die wijze zit de stuurhouder dus verbonden met de cradle. De stuurhouder is ook solide en is simpel te monteren en te demonteren.

De cradle is door middel van het kogelmechanisme eenvoudig in iedere hoek t.o.v. de berijder in te stellen voor een optimaal zicht op het TomTom scherm. Alle aansluitpunten op de TomTom zijn ook normaal vrij bereikbaar, evenals de aan/uit knop rechtsbovenaan.

De TomTom zit uitermate stevig verankerd in de cradle, dus je hoeft niet bang te zijn dat die er door stoten of trillen uit zou kunnen schieten. De cradle is aan beide zijden voorzien van een rolletje om de TomTom soepeltjes in de cradle te laten glijden, helemaal top.

Ik ben nog steeds blij met de aanschaf, maar kan pas onderbouwd iets zeggen over hoe het zich in de praktijk bewijst nadat ik ermee rond heb gereden.

Wordt vervolgd.

Kees
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan! Laat je ff weten hoe 'ie bevalt?

Grtz,

Kees
 
De motor is inmiddels binnen (Yamaha MT-03) en de houder gemonteerd.

Pas precies! Compacter kan niet, kan nog net het vleugelmoertje van de stuurbevestiging vastdraaien dankzij m'n dunne vingers. Heb er nog niet mee gereden, maar dat volgt binnenkort. So far so good.... :P

Onderstaand de foto's die de montage hopenlijk verduidelijken:

full
 
Heb net de eerste 30 kilometer gereden, geen centje pijn. Alles blijft prima zitten, en zelfs op mijn eencilinder is het beeld trillingsvrij. *D :Y

Op naar de volgende 100 km.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit. Alleen hoe doe je het met de spanning???
Neem teminste aan je een kabel naar de accu hebt lopen, anders is je tomtom halvewegen de route opeens leeg..
:]
 
Ziet er netjes uit. Alleen hoe doe je het met de spanning???
Neem teminste aan je een kabel naar de accu hebt lopen, anders is je tomtom halvewegen de route opeens leeg..
:]

Nog niet, momenteel gebruik ik hem alleen if need to be. Overweeg nog om een sigarettenaansluiting te maken, weet alleen nog niet waar ik die zal gaan plaatsen.

Heb daarvoor onder een ander topic al informatie gepost. Dacht onder het kopje "sigaretten aansteker" in het topic reizen of zo.

Hiero, mijn bijdrage begint op pagina 2: sigarettenaansteker op de motor?

Louis heeft een mooi setje daarvoor.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels 250 km met de TomTom gereden, en geen problemen, behalve dat de accu van de TomTom (Go 720) na 45 minuten leeg is.... Heeft iemand die ervaring ook? :?

Op andere sites lees ik dat een TomTom zo'n 1,5 tot 2 uur op zijn accu werkt, en ik heb het geluid nog uit staan ook. Denk dat ik een zwak exemplaar in m'n TomTom heb. Ik heb een externe lader en laad hem altijd helemaal op. En laad hem pas op als hij helemaal leeg is, da's ook het beste.

Dus toch maar plaatsje voor een sigarettenaansluiting zoeken en er een gaan monteren.... En ik rook niet eens. :N
 
Inmiddels 250 km met de TomTom gereden, en geen problemen, behalve dat de accu van de TomTom (Go 720) na 45 minuten leeg is.... Heeft iemand die ervaring ook? :?

Op andere sites lees ik dat een TomTom zo'n 1,5 tot 2 uur op zijn accu werkt, en ik heb het geluid nog uit staan ook. Denk dat ik een zwak exemplaar in m'n TomTom heb. Ik heb een externe lader en laad hem altijd helemaal op. En laad hem pas op als hij helemaal leeg is, da's ook het beste.

Dus toch maar plaatsje voor een sigarettenaansluiting zoeken en er een gaan monteren.... En ik rook niet eens. :N

Ahaaaaaaaaa.......... Ben er net achtergekomen dat ik Bluetooth op de TomTom had aanstaan..... :z En Bluetooth vreeeeet stroom........ Dus waarschijnlijk was de TomTom accu daardoor zo snel leeg!
:)
Heb Bluetooth uitgezet, en nu eens kijken hoelang de accu het volhoudt....
 
Laatst bewerkt:
Ahaaaaaaaaa.......... Ben er net achtergekomen dat ik Bluetooth op de TomTom had aanstaan..... :z En Bluetooth vreeeeet stroom........ Dus waarschijnlijk was de TomTom accu daardoor zo snel leeg!
:)
Heb Bluetooth uitgezet, en nu eens kijken hoelang de accu het volhoudt....

3 uur! ruim voldoende voor mijn meeste tochten!
 
Ziet er goed uit!

Ik zit te kijken op die website welke goed zou zijn voor mijn TomTom XL Live IQ Routes maar zie door de bomen et bos niet meer...

Iemand die weet welke et handigst zou zijn? http://www.buybits.com/search/tomtom+xl+motorcycle.aspx

Dank!!

Gaat dus om de tomtom met deze bevestiging achterop:
11298-10638tomtom77979ttiqrlifestyle10.jpg

Met alleen die ring vastzetten lijkt me niks, schiet ie zo uit. Maar er staan op de bovenstaande link zoveel verschillende dat ik et niet meer weet.................
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan