Asfaltkouwer
MF'er
- 30 mrt 2016
- 111
- 26
Nog een vraag ik zie op Mobile.de niet waar je kan bieden . Ik zie alleen de prijzen .
kan iemand hier kort toelichting aan geven.
dank
Belastingdienst is niet geïnteresseerd in hoeveel je hebt betaald. Ze gaan uit van de NL nieuwprijs en passen daarop forfaitaire afschrijving toe. Staat ook in de OP plus in vele van de honderden reacties daarna.Als ik bv op de site MObile.de kijk zie je motoren staan voor bv 4500 Euro Bruto uit duitsland.
Hoe werkt dit dan.
Is dat het bedrag wat je dus betaald aan de verkopen en ook wat je opgeeft aan de Belastingdienst ..
dank je
Weet iemand of je een motor al bij RDW kan laten keuren VOORDAT de oude eigenaar hem in Duitsland afgemeld heeft? Verkoper stelt voor om hem namelijk op een zondag op te pikken en hem de maandag daarop af te melden ivm werk. Ik zelf wil uiteraard al om 6:00 maandag bij de RDW op de stoep staan en ik denk dat hij minder haast heeft.
Wanneer jij bij het RDW je motor ter keuring aanbied dan heb je daarvoor o.a. het complete buitenlandse kenteken nodig. Dit wordt ingenomen. Hoe kan de verkoper dan DAARNA nog met datzelfde kenteken in Duitsland zijn voertuig afmelden?Weet iemand of je een motor al bij RDW kan laten keuren VOORDAT de oude eigenaar hem in Duitsland afgemeld heeft? Verkoper stelt voor om hem namelijk op een zondag op te pikken en hem de maandag daarop af te melden ivm werk. Ik zelf wil uiteraard al om 6:00 maandag bij de RDW op de stoep staan en ik denk dat hij minder haast heeft.
Wanneer jij bij het RDW je motor ter keuring aanbied dan heb je daarvoor o.a. het complete buitenlandse kenteken nodig. Dit wordt ingenomen. Hoe kan de verkoper dan DAARNA nog met datzelfde kenteken in Duitsland zijn voertuig afmelden?
Mijn vraag stellen was hem beantwoorden. Het kan dus niet. Immers, in Duitsland heeft men voor het afmelden beide delen van het kentekenbewijs nodig.Op basis van de kentekenplaat?
Aangezien deze persoonlijk zijn.
Maar ik verwacht idd ook dat de verkoper de papieren nodig heeft voor het afmelden.
Mijn vraag stellen was hem beantwoorden. Het kan dus niet. Immers, in Duitsland heeft men voor het afmelden beide delen van het kentekenbewijs nodig.
AFMELDEN KENTEKEN
Het kenteken kan door (en in het belang van) de verkoper afgemeld worden. Deze dient zich met het motorvoertuig, de kentekenplaten en de autopapieren bij het Strassenverkehrsamt te melden. Daar wordt de auto afgemeld, waardoor de verkoper vanaf dat moment gevrijwaard is en het voertuig niet meer door de verkoper verzekerd hoeft te zijn. Dit is echter niet beslist nodig. Indien het voertuig inclusief kentekenpapieren en kentekenplaten naar Nederland wordt meegenomen, verzorgt de RDW de afmelding in Duitsland zodra er voor het voertuig een Nederlands kenteken is uitgegeven. Het is dus vooral voor de verkoper beter de auto afgemeld mee te geven.
Ik vond overigens wel de volgende info (bron: autoimportgids.nl)Maar dat hangt dus vooral van de bereidwilligheid en vertrouwen van de verkoper af. Verkoper net gesproken en die zou het even uitzoeken hoe of wat met de mededeling dat hij anders eventueel de kentekenpapieren na stuurt. Ook kwestie van vertrouwen denk ik, maar zal dan ook helaas langer duren.
Maakt het bij invoer in Nederland en op kenteken zetten iets uit hoelang een Duitse motor in Duitsland afgemeld is? Heb er een die in 2005 afgemeld is. Voor Duitsland zou dan een nieuwe Vollabnahme gelden, voor hier weet ik het niet?
Heb je de papieren zoals gemeld in de OP?
Dan kan je gewoon invoeren.
Heb gebeld en ben vandaag op keuring geweest, maakt inderdaad niets uit hoe lang de motor heeft stil gestaan..Nederland kent andere schorsingsregels dan Duitsland. Denk bijv. eens aan het restaureren van een oldtimer. Is dan ook niet te vergelijken met de situatie van een Duitse "Vollabnahme" wanneer het voertuig langer dan 7 jaar buiten gebruik is geweest. Bovendien gaat die vergelijking reeds mank vanwege export. Bijzonder geval. Zou hierover eerst contact opnemen met het RDW.
Bedankt voor de feedback. Komt het niveau van de discussie over dit item alleen maar ten goede.Heb gebeld en ben vandaag op keuring geweest, maakt inderdaad niets uit hoe lang de motor heeft stil gestaan..
Ik ben maandag nog bij het RDW in Arnhem geweest, met mijn Belgische KTM.
CVO (belgisch kent. bewijs) ingeleverd, keurmeester heeft ff 2 tellen het framenummer met het CVO vergeleken, terug naar het loket, 109 euro aftikken, belasting papieren in de brievenbus, en dat was alles. Letterlijk.
Ik heb dinsdag de BPM betaald, en hoop dat morgen m'n kentekenpapieren in de bus vallen, kan ik dit weekend weer rijden
Had je genoeg aan het Gelijkswaardigheidsattest?
Hoef je geen kentekenbewijs, roze of oranje papier, te hebben?
Ik wil nl een motor uit Belgie halen, maar de koper heeft alleen een gelijkswaardigheids attest.
Had je genoeg aan het Gelijkswaardigheidsattest?
Hoef je geen kentekenbewijs, roze of oranje papier, te hebben?
Ik wil nl een motor uit Belgie halen, maar de koper heeft alleen een gelijkswaardigheids attest.
Zie OP.