Had ik eerst doorgenomen, maar ik kan daar niet zien hoe actueel de informatie is.
De laatste update is volgens mij 2012.
Niet elke keurmeester doet motoren, dus van veel autoklanten heb je geen last. Ik zou ze even bellen en vragen hoe laat de eerste voor het hek ligt. Ik heb het vaker gedaan, en ik vond de baliemutsen altijd erg vriendelijk en bereidwillig. Nou is mijn verschijning natuurlijk voor deze dames van middelbare leeftijd een verademing tov al die onverzorgde Oost-Europeanen en zuid-Mediterrane types, dus voor mij deden ze al snel wat extra's.Heb een motor uit duitsland die ik wil invoeren. Ik wil vrijdag in Amsterdam langsgaan voor keuren zonder afspraak, dat kan van 8-12. Hoe laat van te voren moet ik daar zijn om als een van de eersten aan de beurt te zijn? Wie heeft dat recentelijk gedaan?
dank, Norbert
Nee, de laatste keer invoeren door mij is 2012 geweest.
Onderaan de OP kan je een regel vinden
"Roy "R" heeft dit bericht op xxxxxxxx voor het laatst bijgewerkt".
Gelijkvormigheidsattest heb je niet nodig zoals vermeld. Inschrijving wel wat met alleen een aangifte gaan ze die motor niet op NL kenteken zetten.
Gelijkvormigheidsattest heb je niet nodig zoals vermeld. Inschrijving wel wat met alleen een aangifte gaan ze die motor niet op NL kenteken zetten.
Okay, thanks.
Het roze papier is echt wel nodig dus.
Hij schreef het volgende:
Het nieuwe gelijkvormigheidsattest is bij een officiële Suzuki dealer opnieuw aangevraagd, maar is nog niet aangekomen.
Ik heb natuurlijk wél het bewijs van verlies van het inschrijvingsbewijs én gelijkvormigheidsattest van de motor, verkregen bij de locale politie.
Ondertussen is de motor, zoals je weet, terug ingeschreven en verzekerd, aangezien ik er nu dagelijks terug mee rondtoer.
Kopie bewijs van verlies heeft hij gemaild. Kan iemand mij zeggen of ik problemen ga krijgen bij het keuren en invoeren?
Vanochtend om 7:00 langsgereden in Amsterdam. Stonden al zeker 10 auto's te wachten. Waarbij zeker 5 pontificaal voor het hek waren neergezet. Moet dus wel vroeg komen om als eerste aan de beurt te zijn...Vorige week dinsdag een Duitse motor ter keuring bij de RDW te Amsterdam gebracht (11-4) met kenteken deel 1, 2 en CVO. Keuring was fluitje van een cent: alleen framenummer en bloknummer werden gecontroleerd. Er zat een niet standaard uitlaat (sierstuk) op maar dat werd niet eens gecontroleerd / motor werd niet gestart. Km-stand werd genoteerd en dat was het.
Goed opletten, vanaf half 8 gaat daar het kantoortje open en kun je een nummertje pakken. Ik had niet goed opgelet en liep pas net na 8en naar binnen en had direct volgnummer 21. Reken op 20 minuten per auto (ze werken met twee'en of drieen tegelijk), was pas rond half 1 aan de beurt. Woensdagmiddag email gehad en direct BPM betaald, vrijdag is hij 'vrijgegeven' door de douane, maar nog steeds geen kentekencard! Het kan dus ook wat langer duren (ongetwijfeld door het paasweekend).
edit: inmiddels 22-4 kentekencard ontvangen, morgen geel plaatje en ...
Goed opletten, vanaf half 8 gaat daar het kantoortje open en kun je een nummertje pakken. Ik had niet goed opgelet en liep pas net na 8en naar binnen en had direct volgnummer 21. Reken op 20 minuten per auto (ze werken met twee'en of drieen tegelijk), was pas rond half 1 aan de beurt. Woensdagmiddag email gehad en direct BPM betaald, vrijdag is hij 'vrijgegeven' door de douane, maar nog steeds geen kentekencard! Het kan dus ook wat langer duren (ongetwijfeld door het paasweekend).
Bericht komt normaal gesproken van de belastingdienst in de vorm van een betaalbericht voor de BPM, in jouw geval is er geen BPM verschuldigd dus neem ik aan dat je eerste bericht van de RDW zal komen in de vorm van een kentekencard
Iemand enig idee waar ik de catalogusprijs of consumenten verkoopprijs van een motor kan vinden? Bij premie berekenen bij de Unive staat het niet meer.
De complete aangifte BPM bestaat uit twee gedeelten: "Berekening bpm" en "Aangifte bpm". Het laatst genoemde gedeelte WEL invullen plus inleveren maar vraag 4 en 5 kan men in dit geval overslaan omdat de motor 25 jaar of ouder is; derhalve geen BPM verschuldigd. Echter wanneer er geen BPM is verschuldigd op grond van het voorgaande lijkt het mij vanzelfsprekend dat de bladen voor "Berekening bpm" niet ingevuld c.q. ingeleverd hoeven te worden.Tsja, ik denk het ook, maar voor de zekerheid vraag ik het hier nog even. Het formulier niet hoeven in te vullen = dus geen bpm betalen. Het staat alleen nergens zo letterlijk namelijk.
Is inderdaad "nul" Roy want voor wat de BPM betreft wordt er reeds bij een ca. 17,5 jaar oude motor een afschrijvingspercentage van 100% bereikt.Nee maar dat lijkt me logisch? Sowieso is het een afbouwende hoogte aan bpm en bij oldtimers zal dat wel nul zijn.
1 minuut Google:
Afschrijving met forfaitaire tabel